2011-01-04, 00:33
Medlem
pezrulezhaakons avatar
TeddyDaniels

Med tanke på att det i princip är tillräckligt med 1-2g protein/kgkv och dag så är det busenkelt att få i dig det sålänge du äter en helt vanlig kost.

Tonfisk, ägg, mjölk, ost, kvarg/kesella och liknande är bra animaliska källor. Till det kan du fylla på med bönor, linser och liknande som är billigt.
Citera
2011-01-04, 10:53
Medlem
TeddyDanielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
TeddyDaniels

Med tanke på att det i princip är tillräckligt med 1-2g protein/kgkv och dag så är det busenkelt att få i dig det sålänge du äter en helt vanlig kost.

Tonfisk, ägg, mjölk, ost, kvarg/kesella och liknande är bra animaliska källor. Till det kan du fylla på med bönor, linser och liknande som är billigt.

Tack. Skall nog storhandla för några veckor framåt och då bönor, kvarg och tonfisk. Jag är helt såld på ABBAS även om det är små lyxfirrar.
Citera
2011-01-06, 03:32
Medlem
Kongo_89s avatar
nyårslöfte! men vad för kosttillskott?

ålder 21
vikt ca 78-80 kg
längd 188 cm
midjemått 93-95 cm

på fredag startar jag mitt nyårs löfte att minska mitt fett och få de till muskler istället...eller ja ni förstår. men jag tänkte testa kosttillskott nu men jag är ren nybörjare på detta...hjälper fettförbränningspillren som jag googlat lite på? vilka rekomenderas isof? och vad ska man ta för att få mer muskler? kreatin är väl bara prestations höjande för träning å aktivitet men hur är de med protein pulver osv?

hjälp till en nybörjare!
Citera
2011-01-06, 03:34
Medlem
larshenks avatar
Lite extra protein är ju aldrig fel men du klarar dig utan massa tillskott om du bara sköter din kost bra!
Om du nu ändå vill äta pulver eller tabletter (och jag är inte så insatt på prestationsökande eller dylikt) så skulle jag rekommendera dig att enbart äta protein och inga extra och onödiga kalorier som typ Gainer innehåller.

Köp dig Whey 80 eller Whey 100.
Citera
2011-01-06, 03:39
Medlem
jonnolainens avatar
Skippa allt som heter prestationshöjare och fettförbrännare nu när du är nybörjare. Egentligen räcker det med vanlig mat men om du känner att du behöver extra protein så köp bara proteinpulver.
Citera
2011-01-06, 03:44
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnolainen
Skippa allt som heter prestationshöjare och fettförbrännare nu när du är nybörjare. Egentligen räcker det med vanlig mat men om du känner att du behöver extra protein så köp bara proteinpulver.

ok ska satsa på protein alltså de där Whey 80 såg ju inte så dåligt ut...men vad kmr då att hända med min kropp när jag tar de? får jag muskler? tappat jag vikt? jag kmr ju självklart köra jogging pass å några gym pass i veckan men vad ger egentligen protein grejerna?
Citera
2011-01-06, 03:51
Medlem
Rogerronns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
ok ska satsa på protein alltså de där Whey 80 såg ju inte så dåligt ut...men vad kmr då att hända med min kropp när jag tar de? får jag muskler? tappat jag vikt? jag kmr ju självklart köra jogging pass å några gym pass i veckan men vad ger egentligen protein grejerna?

Hjälper dig att bygga muskler.Om du tränar vill säga
Citera
2011-01-06, 03:55
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerronn
Hjälper dig att bygga muskler.Om du tränar vill säga
ok men jag vill ju få bort buk fettet...eller är de bara ut å springa?
Citera
2011-01-06, 03:58
Medlem
tältpinnes avatar
Du väger ju inte särskilt mycket för din längd, har du verkligen sådan bukfetma?
Citera
2011-01-06, 04:40
Medlem
Rogerronns avatar
Citat:
ok men jag vill ju få bort buk fettet...eller är de bara ut å springa?

Varva styrkepass med konditionsträning och dra ner på snabba kolhydrater så ska du se att magen drar åt sig.
Citera
2011-01-06, 10:40
Medlem
Frihetskampens avatar
Citat:
ålder 21
vikt ca 78-80 kg
längd 188 cm
midjemått 93-95 cm

på fredag startar jag mitt nyårs löfte att minska mitt fett och få de till muskler istället...eller ja ni förstår. men jag tänkte testa kosttillskott nu men jag är ren nybörjare på detta...hjälper fettförbränningspillren som jag googlat lite på? vilka rekomenderas isof? och vad ska man ta för att få mer muskler? kreatin är väl bara prestations höjande för träning å aktivitet men hur är de med protein pulver osv?

hjälp till en nybörjare!

Om du vill hålla ditt löfte så bör du sätta in dig i kost, och det finns bra klistrade trådar för det. Allt kommer i slutändan hänga på det, din hängivenhet och disciplin.
Man kan tycka vad man vill om tillskott men om du inte klarar det grundläggande så kommer du stå still, det kommer du märka med tiden.

MVH
Citera
2011-01-06, 13:03
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Du väger ju inte särskilt mycket för din längd, har du verkligen sådan bukfetma?

ja när jag spänner ut magen blir kan de väl bli 110 cm i midjemått...ok men då blir de som i sommras då jag gjorde nästan samma sak... jag gick inte ner så mkt men jag fick mer muskler å minskade lite på magen.

men denna gång ville jag ju använda kosttillskott, protein kommer jag nog satsa på och sen måltidsersättare för att få lite annan kost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in