2013-01-11, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
EAA är ingen PWO som du tar för att få ökad pump och ökad kraft. EAA tar man för att stimulera proteinsyntesen.

Det där har jag förstått. Men går det ihop med den nya internettrenden som säger att man kan äta ett mål om dagen. Borde inte det vara ofördelaktigt för att stimulera proteinsyntesen?
Citera
2013-01-11, 09:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Det där har jag förstått. Men går det ihop med den nya internettrenden som säger att man kan äta ett mål om dagen. Borde inte det vara ofördelaktigt för att stimulera proteinsyntesen?
Det säger ju inte emot att man KAN äta en gång om dagen. Berkhan säger ju dock inget om ett mål om dagen sist jag kollade.

Han är störst mig veterligen inom just fasta, därav mitt nämnande av honom.
Citera
2013-01-11, 12:16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Det är inte ofördelaktigt att stimulera proteinsyntesen. Bara för att man kan äta en gång om dagen behöver inte fler måltider än så vara sämre.
Citera
2013-01-11, 13:12
Bannlyst
Vad jag försöker få fram är att EAA påstås vara så bra eftersom det stimulerar proteinsyntesen. Därför ska man köpa det.

Om det nu är så bra att stimulera proteinsyntesen borde det ju vara viktigt att sprida ut proteinintaget över dagen för att stimulera proteinsyntesen mer. Och rätta mig om jag har fel men var det inte så det lät för något år sen?
Citera
2013-01-11, 14:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Vad jag försöker få fram är att EAA påstås vara så bra eftersom det stimulerar proteinsyntesen. Därför ska man köpa det.

Om det nu är så bra att stimulera proteinsyntesen borde det ju vara viktigt att sprida ut proteinintaget över dagen för att stimulera proteinsyntesen mer. Och rätta mig om jag har fel men var det inte så det lät för något år sen?

Grejen är att man inte vet hur mycket det påverkar på sikt att stimulerar proteinsyntesen flera gånger varje dag. Många gör det "för säkerhetsskull" eller för att det är lättare att få i sig allt man behöver om man äter mer frekvent. I vilket fall som mycket tyder på att det är det totalt proteinintaget över dagen som är det viktigaste.
Citera
2013-01-11, 14:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Det finns mycket som stimulerar proteinsyntesen i livsmedelsväg.

Försök se helheten, sen gå neråt.
Citera
2013-01-11, 21:04
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fast räknar du mängden EAA i dom båda produkterna så blir dom ungefär likvärdiga i pris. Fast jag tycker vassle är mer värt framför allt då det smakar mycket bättre.

Så bör jag fortsätta att köra på mitt vassle protein eller ska jag ändra och testa EAA?
Citera
2013-01-11, 21:29
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Så bör jag fortsätta att köra på mitt vassle protein eller ska jag ändra och testa EAA?

Trivs du med ditt vassle ser jag ingen anledning till att byta.
Citera
2013-01-11, 21:38
Medlem
Zhaktahs avatar
Tjenixen,

Jag tänkte börja försöka ta mitt tränande lite mer seriöst och därmed se över mitt protein intag och vad jag äter/dricker innan träning. Jag har några allmänna frågor:

Om du tar proteinpulvet för att att få en akut förhöjd proteinsyntes finns det några fördelar/nackdelar med att använda t.ex whey-80 istället för någon form av EAA?

Någon som har något tips på någon god och billig EAA, det verkar vara hiskeligt dyrt på t.ex gymgrossisten?

Borde inte vanligt proteinpulver vara fördelaktigt över EAA eftersom det tas i en större dos och därmed ger mer protein överlag?

Ursäkta om jag ställer dumma frågor men jag har inte varit särskilt insatt

Många tack på förhand!
Citera
2013-01-13, 18:41
Medlem
Ska strax börja med eaa och eventuellt köra med pwo eller malto.
eea ska ju tas innan träning men går det bra att köra med malto innan träning i samband med eea eller är det något som inte rekommenderas?
Citera
2013-01-13, 18:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesto
Ska strax börja med eaa och eventuellt köra med pwo eller malto.
eea ska ju tas innan träning men går det bra att köra med malto innan träning i samband med eea eller är det något som inte rekommenderas?

Visst kan du köra malto tillsammans med EAA:t.
Citera
2013-01-13, 18:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhaktah
Om du tar proteinpulvet för att att få en akut förhöjd proteinsyntes finns det några fördelar/nackdelar med att använda t.ex whey-80 istället för någon form av EAA?
Nej, använd vilket du vill.

Citat:
Någon som har något tips på någon god och billig EAA, det verkar vara hiskeligt dyrt på t.ex gymgrossisten?
Body Science EAA

Citat:
Borde inte vanligt proteinpulver vara fördelaktigt över EAA eftersom det tas i en större dos och därmed ger mer protein överlag?
Vill du extra proteiner kan proteinpulver vara att föredra, ja, men ser man till mängden EAA du får i dig genom båda produkterna är den i stort sätt lika stor (om du tar rekommenderad dos).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in