2013-01-13, 20:42
Medlem
Strukturs avatar
Slänger in två st bcaa-frågor här.

1. Bcaa bör ju tas på tom mage för bästa effekt, så tar 1.5 gram direkt när jag vaknat. Frukosten tar jag cirka 10 min senare (hade gärna väntat längre men hinner inte), så jag undrar om det ens är lönt att jag tar bcaa på morgonen då det bara rör sig om 10 minuters mellanrum?

2. Som jag förstår (och har läst i princip överallt) så är 5 g innan träning och 5 g efter att rekommendera för att få bästa effekt av bcaa. Men på min burk (WNT Bcaa caps) är 4 kapslar rekommenderad dagsdos "bara": 2000 mg leucin, 500 mg isoleucin, 500 mg valin, alltså 3 gram totalt. How come?
Citera
2013-01-13, 20:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struktur
Slänger in två st bcaa-frågor här.

1. Bcaa bör ju tas på tom mage för bästa effekt, så tar 1.5 gram direkt när jag vaknat. Frukosten tar jag cirka 10 min senare (hade gärna väntat längre men hinner inte), så jag undrar om det ens är lönt att jag tar bcaa på morgonen då det bara rör sig om 10 minuters mellanrum?

2. Som jag förstår (och har läst i princip överallt) så är 5 g innan träning och 5 g efter att rekommendera för att få bästa effekt av bcaa. Men på min burk (WNT Bcaa caps) är 4 kapslar rekommenderad dagsdos "bara": 2000 mg leucin, 500 mg isoleucin, 500 mg valin, alltså 3 gram totalt. How come?

1. Skit i BCAA:n på morgonen.
2. Det är ofta brukarnas anvisningar är helt åt helvete fel. 5g är helt riktigt.
Citera
2013-01-14, 09:23
Medlem
mindtricks1s avatar
Började deffa idag, och körde EAA på morgonen när jag vaknade, är detta bra?

Tar EAA:n sen efter 30 minuter äter jag ett ägg och 1DL gröt.

Ska jag skippa EAA:n eller har det några fördelar att ta på morgonen?
Citera
2013-01-21, 02:26
Medlem
BorisKattmyntas avatar
Tja! Fan nu har jag letat ett bra tag efter ett EAA utan sötningsmedel..
Funnit folk som snackar om EAA FX Naturell och EsaPro Naturell..

Men jag finner ingen nätbutik som säljer dessa?

Någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand!
Citera
2013-01-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorisKattmynta
Tja! Fan nu har jag letat ett bra tag efter ett EAA utan sötningsmedel..
Funnit folk som snackar om EAA FX Naturell och EsaPro Naturell..

Men jag finner ingen nätbutik som säljer dessa?

Någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand!

http://www.gymvaruhuset.com/eaa-fx-750g.html

http://www.gymvaruhuset.com/esapro.html

Naturell verkar dock vara slut för tillfället.
Citera
2013-01-21, 17:09
Medlem
BorisKattmyntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamme
http://www.gymvaruhuset.com/eaa-fx-750g.html

Naturell verkar dock vara slut för tillfället.

Okej, får hoppas att dom kmr in snart då..
De du länkade innehåller aspartam.

Tack!
Citera
2013-01-21, 17:17
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Okej, får hoppas att dom kmr in snart då..
De du länkade innehåller aspartam.

Tack!

EAA fx saluförs enbart av Gymvaruhuset, som för tillfället har slut i lagret. Esapro säljs av en rad shoppar, däribland Gymvaruhuset, men samtliga som jag känner till har slut i lagret, så du får nog snällt vänta lite.

Är du medveten om att osmaksatt EAA smakar helt överjävligt? Om det någon gång sötningsmedel är motiverat är det just här.
Citera
2013-01-21, 17:29
Medlem
BorisKattmyntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
EAA fx saluförs enbart av Gymvaruhuset, som för tillfället har slut i lagret. Esapro säljs av en rad shoppar, däribland Gymvaruhuset, men samtliga som jag känner till har slut i lagret, så du får nog snällt vänta lite.

Är du medveten om att osmaksatt EAA smakar helt överjävligt? Om det någon gång sötningsmedel är motiverat är det just här.

Det skiter jag i, hehe.. Jag vet med mig att jag får i mig ting som andra avskyr utan problem..
Även om det smakar piss så avstår jag gärna aspartam..

Jag har rätt känslig mage, först slutade jag dricka proteinpulver med mjölk, sen nu har jag letat efter något pulver som är någorlunda billigt som inte innehåller mjölkprotein osv..
Hittade hampaprotein men de gick på ca 500kr kilot, EAA verkar skitnice, tvingar gladeligen i mig något som jag vet är helt rent..

Tack ändå!
Citera
2013-01-21, 17:41
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Det skiter jag i, hehe.. Jag vet med mig att jag får i mig ting som andra avskyr utan problem..

Jag har rätt känslig mage, först slutade jag dricka proteinpulver med mjölk, sen nu har jag letat efter något pulver som är någorlunda billigt som inte innehåller mjölkprotein osv..
Hittade hampaprotein men de gick på ca 500kr kilot, EAA verkar skitnice, tvingar gladeligen i mig något som jag vet är helt rent..

Tack ändå!

Självklart är det ett val som är helt upp till dig. Jag ville bara varse dig om smaken, så du inte fick en, snällt sagt, vidrig överraskning.

Varför BorisKattmynta undviker aspartam är inte en diskussion som hör hemma här. Flera samlingstrådar om detta finns. //Mod
Citera
2013-01-21, 19:06
Medlem
Att ta EAA och malto före och under passet och ta vassle direkt efter, Bra eller anus?
Citera
2013-01-21, 19:47
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Haampus
Att ta EAA och malto före och under passet och ta vassle direkt efter, Bra eller anus?

EAA under passet fyller väldigt lite funktion, skippa det.
Citera
2013-01-23, 13:50
Bannlyst
Citat:

Tack ändå!

GÖR DET INTE!!

Provade den aspartamfria esapron med samaken grapetonic:

Jag brukar inte heller lipa över smaker men denna var något alldeles i hästväg. Det smakar hemskt. Avslagen starkcider eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in