2012-10-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Ja, varken BCAA eller EAA innehåller zink eller kalcium ö.h.t.

Perfekt! Tack tack.
Citera
2012-10-25, 05:03
Medlem
Ska iväg och gymma vid 06:00, har inget EAA hemma, vad äta/ dricka innan?Mat med Protein? Mjölk?
Citera
2012-10-25, 08:42
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pst321
Ska iväg och gymma vid 06:00, har inget EAA hemma, vad äta/ dricka innan?Mat med Protein? Mjölk?

Haha vad åt man innan "EAA" tillskott fanns tillgängligt?

Ägg, Kött, mjölk/mejeriprodukter etc...

Jag brukar käka ägg till frukost, har jag EAA så väntar jag 1 timme sen tar jag det direkt innan passet.
Citera
2012-10-25, 10:24
Medlem
EAA före/efter kardio?

Är det någon vits med EAA före och efter löppass? Det bryter ner musklerna ganska rejält om jag fattat rätt.
Citera
2012-10-25, 16:37
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunaSkor
EAA före/efter kardio?

Är det någon vits med EAA före och efter löppass? Det bryter ner musklerna ganska rejält om jag fattat rätt.

Vill du bevara maximalt med muskelmassa så visst, då kan det säkert hjälpa lite på lång sikt.
Citera
2012-10-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vill du bevara maximalt med muskelmassa så visst, då kan det säkert hjälpa lite på lång sikt.

Tack för svaret. Precis det jag tänkte.

När man säger 10g EAA, menar man då 14g pulver (10g eaa) eller 10g pulver ( ~7g EAA)? Tänker på doseringen.
Citera
2012-10-26, 15:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunaSkor
Tack för svaret. Precis det jag tänkte.

När man säger 10g EAA, menar man då 14g pulver (10g eaa) eller 10g pulver ( ~7g EAA)? Tänker på doseringen.

10g EAA, dvs. 14g pulver.
Citera
2012-11-01, 00:03
Medlem
Gymvaruhuset säljer som många säkert vet FX EAA. Finns i smakerna Red berry och naturell. Naturell innehåller föga överraskande bara rena fria aminosyror medan du i red berry får nöja dig med 4.6/6 g.

Är det någon ide att beställa naturell och sedan smaksätta själv med något direkt i burken? T.ex socker.

Red berry funkar men är ju inte direkt mega god och tror inte riktigt jag vågar satsa på att naturell är tillräckligt god för att jag ska kunna dricka rent. Per burk får man ändå ut 150 g eaa mer med naturell vilket är 1/5 av hela burken.

Vad tror ni, är det en bra metod eller blir det i slutändan knappt värt det om man ändå måste lägga pengar på smaksättare själv?

Tjipp tjopp
Citera
2012-11-06, 15:47
Medlem
Sumsarrs avatar
Nu är det dags för mig att återuppta bruket av EAA!

Frågan lär ha ställts, svaret lär ha glömts (åtminstone av mig): Hur ser det ut med EAA på vilodagar? Hur pass lönt är det att inta 10g och när bör man i sådana fall göra det för maximal effekt?
Citera
2012-11-06, 17:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Olle
Gymvaruhuset säljer som många säkert vet FX EAA. Finns i smakerna Red berry och naturell. Naturell innehåller föga överraskande bara rena fria aminosyror medan du i red berry får nöja dig med 4.6/6 g.

Är det någon ide att beställa naturell och sedan smaksätta själv med något direkt i burken? T.ex socker.

Red berry funkar men är ju inte direkt mega god och tror inte riktigt jag vågar satsa på att naturell är tillräckligt god för att jag ska kunna dricka rent. Per burk får man ändå ut 150 g eaa mer med naturell vilket är 1/5 av hela burken.

Vad tror ni, är det en bra metod eller blir det i slutändan knappt värt det om man ändå måste lägga pengar på smaksättare själv?

Tjipp tjopp

EAA FX naturell är bland det äckligaste du kan dricka rent. Den går däremot utmärkt att smaksätta men t.ex. valfri fun light smak för att förbättra smaken.
Det blir på sin höjd några kronors skillnad skulle jag säga.
Citera
2012-11-06, 17:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Nu är det dags för mig att återuppta bruket av EAA!

Frågan lär ha ställts, svaret lär ha glömts (åtminstone av mig): Hur ser det ut med EAA på vilodagar? Hur pass lönt är det att inta 10g och när bör man i sådana fall göra det för maximal effekt?

Får du i dig tillräckligt med protein genom din mat på vilodagar är EAA inte nödvändigt.
Citera
2012-11-06, 22:14
Medlem
Frågan har säkert ställts tidigare i tråden... Ska beställa EAA nu. Vilken är "bäst" med tanke på pris och kvaliteten? Gymvaruhuset eller Gymgrossisten? Har tittat runt men det är ju ett hav av olika produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in