2012-02-05, 20:23
Medlem
Hjälp

Tja, jag skulle behöva råd av alla er som vet mycket om EAA.
Jag har nu tagit EAA ett bra tag och är ganska nöjd, jag har dock ett problem och det är att få ihop en bra kost.
Jag går i skolan vilket gör det hela svårare, så här ser det i alla fall ut för det mesta;
Lunch i skolan ca 11.30-12.30, sen slutar jag senast 15.00, sen hem och direkt EAA innan jag gymmar ca 15.45. Och sen EAA direkt efter gympasset. Efter det åker jag hem och vilar sen middag ca 18.00-19.00. Sen Hockeyträning ca 20.00.

Nu till problemet då, som ni ser så har jag svårt att få in mellanmål innan eller efter gympasset då vad jag vet så ska EAA tas på tom mage ca 1-3 efter måltid (lunch) innan gym och sen direkt efter gym för att sedan äta ca 2h efter.
Har ni något tips på hur jag kan göra? Ska jag köpa Protein eller Gainer som jag kan ta tillsammans med EAA?

Tack för svar. DuleDK
Citera
2012-02-05, 20:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuleDK
Hjälp

Tja, jag skulle behöva råd av alla er som vet mycket om EAA.
Jag har nu tagit EAA ett bra tag och är ganska nöjd, jag har dock ett problem och det är att få ihop en bra kost.
Jag går i skolan vilket gör det hela svårare, så här ser det i alla fall ut för det mesta;
Lunch i skolan ca 11.30-12.30, sen slutar jag senast 15.00, sen hem och direkt EAA innan jag gymmar ca 15.45. Och sen EAA direkt efter gympasset. Efter det åker jag hem och vilar sen middag ca 18.00-19.00. Sen Hockeyträning ca 20.00.

Nu till problemet då, som ni ser så har jag svårt att få in mellanmål innan eller efter gympasset då vad jag vet så ska EAA tas på tom mage ca 1-3 efter måltid (lunch) innan gym och sen direkt efter gym för att sedan äta ca 2h efter.
Har ni något tips på hur jag kan göra? Ska jag köpa Protein eller Gainer som jag kan ta tillsammans med EAA?

Tack för svar. DuleDK
Äta 2h efter gym? Jisses nej. Ät så snart efter passet du bara kan.

Eaa behöver du inte ta på tom mage heller, även om det troligen har lite fördelar akut.
Citera
2012-02-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Äta 2h efter gym? Jisses nej. Ät så snart efter passet du bara kan.

Eaa behöver du inte ta på tom mage heller, även om det troligen har lite fördelar akut.

Okej, hur skulle du lägga upp min dag då? Tack på förhand!
Citera
2012-02-05, 21:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuleDK
Okej, hur skulle du lägga upp min dag då? Tack på förhand!
När jag gick i skolan körde jag på:

Frukost - Lunch i skolan - EAA före passet - Träna - EAA efter - Mat - Mat - Sova.
Citera
2012-02-05, 21:12
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Citat:
Inte riktigt en passande diskussion här men det känns nödvändigt.

Alltså, nu utgår ni från att allt ni läser som någon skrivit är sant, och att det Staten säger är rätt. Ni har aldrig själv forskat med aspartam så hur kan ni vara hundra på allt? Ni verkar inte heller förstå innebörden av pengar och makt, att det finns korruption inom forskningen också.

Först och främst känns det som om ni kritiserar allt i mitt inlägg. Hur kan ni göra det? Zooma in på vad ni tror är fel isåfall. Jag är i en position av försiktighet. Jag säger ju inte att det är farligt eller giftigt, jag har bara sagt att det är lite väll lat att bara acceptera och hoppas på att det inte gör något kasst i min kropp.

Det är många som har kommit ut i USA att de inte mår bra av aspartam, alltså vanligt folk, i nyhetsrapporter, i inlägg på Internet, lite överallt, inget jag kan ha en källa på. Om man ska ta det seriöst eller ej vet jag inte, men det är en varningssignal iaf.

Och jag menar också, varför vill jag stoppa i mig bajs från E. coli som är genmanipulerade för att något ska smaka sött? Okej det smakar sött, men måste det göra det?

Jag tycker att man ska vara försiktig mot alla dessa ämnen som vi får i oss. Det finns ju fluor i dricksvattnet som vi vet är farligt, konstiga E-ämnen i maten, nitrit i kött, socker i allt, tungmetaller i fisk. Hur kan man utgå från att det är okej? Man får vara lite öppensinnad ibland.
Senast redigerad av Pipharen 2012-02-05 kl. 21:20.
Citera
2012-02-05, 21:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen

Alltså, nu utgår ni från att allt ni läser som någon skrivit är sant, och att det Staten säger är rätt. Ni har aldrig själv forskat med aspartam så hur kan ni vara hundra på allt? Ni verkar inte heller förstå innebörden av pengar och makt, att det finns korruption inom forskningen också.

Först och främst känns det som om ni kritiserar allt i mitt inlägg. Hur kan ni göra det? Zooma in på vad ni tror är fel isåfall. Jag är i en position av försiktighet. Jag säger ju inte att det är farligt eller giftigt, jag har bara sagt att det är lite väll lat att bara acceptera och hoppas på att det inte gör något kasst i min kropp.

Det är många som har kommit ut i USA att de inte mår bra av aspartam, alltså vanligt folk, i nyhetsrapporter, i inlägg på Internet, lite överallt, inget jag kan ha en källa på. Om man ska ta det seriöst eller ej vet jag inte, men det är en varningssignal iaf.

Och jag menar också, varför vill jag stoppa i mig bajs från E. coli som är genmanipulerade för att något ska smaka sött? Okej det smakar sött, men måste det göra det?

Jag tycker att man ska vara försiktig mot alla dessa ämnen som vi får i oss. Det finns ju fluor i dricksvattnet som vi vet är farligt, konstiga E-ämnen i maten, nitrit i kött, socker i allt, tungmetaller i fisk. Hur kan man utgå från att det är okej? Man får vara lite öppensinnad ibland.
Vart har du läst att det är bajs ifrån E. Coli?

Staten? Det är ju inte bara staten som forskar, det är dom som kommer med rekommendationerna dock. Du tycker inte att det är lite väl naivt att tro att myndigheter världen över är köpta? Snälla...

Folk får för sig en sak och tror och predikar stenhårt om det, det är knappast första gången. Sen finns det ju dom som ska undvika Aspartam för att det kan göra dom sjuka eller iaf på något sätt dåliga, glömt varför.

E-ämnen, du vet att E-ämnen bara betyder att ämnena är reglerade av EU? Det finns ett E-nummer för syre ffs!

Vi kritiserar ditt inlägg med 30-års uteblivna aspartamfall som grund, vi kritiserar ditt inlägg med statliga instanser som stöd, vi kritiserar ditt inlägg för att vi inte väljer att tro att alla är köpta.

Försiktighet ja, det kan man ha, men att tro på massa skräp är inte rätt väg dit.

Här har du att läsa lite kanske: http://www.madehow.com/Volume-3/Aspartame.html#b

Sen tror jag du tolkat det lite fel, avföringen av E.coli, kanske så att det odlas med hjälp eller i E.coli.
Senast redigerad av Dreas 2012-02-05 kl. 21:28.
Citera
2012-02-05, 21:43
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Vart har du läst att det är bajs ifrån E. Coli?
http://www.independent.co.uk/news/worlds-top-sweetener-is-made-with-gm-bacteria-1101176.html
http://www.infowars.com/aspartame-is-made-of-gmo-bacteria-feces-infowars-nightly-news/
http://www.politics.ie/forum/health-social-affairs/123498-aspartame-fecal-matter-ecoli-bacteria.html
Citat:
Staten? Det är ju inte bara staten som forskar, det är dom som kommer med rekommendationerna dock. Du tycker inte att det är lite väl naivt att tro att myndigheter världen över är köpta? Snälla...
Nej det har jag inte sagt heller. Men jag säger att det finns korruption inom forskning, det är givet.
Citat:
Folk får för sig en sak och tror och predikar stenhårt om det, det är knappast första gången. Sen finns det ju dom som ska undvika Aspartam för att det kan göra dom sjuka eller iaf på något sätt dåliga, glömt varför.
Ja det är klart ju.
Citat:
E-ämnen, du vet att E-ämnen bara betyder att ämnena är reglerade av EU? Det finns ett E-nummer för syre ffs!
Jo men var är missförståndet? Du vet vad jag menar, eller hur?

Citat:
Vi kritiserar ditt inlägg med 30-års uteblivna aspartamfall som grund, vi kritiserar ditt inlägg med statliga instanser som stöd, vi kritiserar ditt inlägg för att vi inte väljer att tro att alla är köpta.
Men nej, det har du inget bevis för? Det dör ganska många människor varje år. Hur vet du att aspartam inte spelat in i det? Det skulle vara ganska svårt att avgöra vad aspartam har spelat för roll i en population som kränger hur mycket skit som helst? Det är en av farorna att bara tro på saker.
Citat:
Försiktighet ja, det kan man ha, men att tro på massa skräp är inte rätt väg dit.
Haha nu nu säger du att det du läst är rätt och det jag läst är fel. Ja, det är ju väldigt schysst. Det är därför folk tror på religion, det är därför folk trodde Jorden var platt, det var därför folk trodde på ett geocentriskt solsystem osv.
Senast redigerad av Pipharen 2012-02-05 kl. 21:48.
Citera
2012-02-05, 21:57
Medlem
Dreass avatar
Du resonerar så dumt att den här bilden känns berättigad: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/126/314/3cd8a33a.png?1306264975

Okej, så nu ska jag bevisa att alla människor som dör inte dör pga. aspartam? Inga fall mig veterligen har aspartam som primära dödsorsak, men jag har inte kollat så noga.

Jag har ju ganska mycket högre kvalité på den information jag baserar mina uttalanden på, det tror jag även du kan hålla med om?

Det kan dock inte understrykas nog att jag inte säger att det är ofarligt, det vet vi inte. Det jag säger är att ditt resonemang suger.
Citera
2012-02-05, 22:09
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen

Vadå staten? Studierna är inte finansierade av staten.
Så du menar att du har forskat om aspartam? Eftersom möjligheten inte finns för gemene man att forska om vad den själv känner får man förlita sig på den trovärdiga fakta som finns.

Dina argument varför det skulle vara "farligt" är svag. Och säger emot studierna. Därav min skepticism.

Klart du inte ska. Folk gör vad som helst för att synas i TV. Man kan inte "känna" biverkningarna aspartam ger.

Vem är denna E coli? Har du källa på att han framställde aspartam från första början?

Man får dels titta på de studier som gjort och därefter ta ställning till om man vill äta det eller inte. Men att avstå Aspartam i måttliga mängder för att det förväntas påverka min hälsa negativt är bara löjligt.
Citera
2012-02-06, 17:11
Medlem
Är det någon som kan ett bra EAA som man kan tillförskaffa sig i USA? Jag är lite vilsen på marknaden och vill inte bara slå till på något
Citera
2012-02-06, 18:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleeh'
Är det någon som kan ett bra EAA som man kan tillförskaffa sig i USA? Jag är lite vilsen på marknaden och vill inte bara slå till på något

Bodybulding.com säljer flera sorter.
Citera
2012-02-07, 00:49
Medlem
melospooks avatar
Har en liten fråga ang. snabba kolhydrater post workout och eaa.

Har läst lite här på forumet om att när syrorna tas på tom mage direkt efter träning så går endel av proteinet till energi för kroppen och att man således skall käka lite snabba kolhydrater samtidigt, efter träning(0,5g/kg kroppsvikt tror jag att jag läste).

Hur förhåller sig ni eaa experter till detta? Ska man blanda i lite carbs i shaken också för att maximera effekten?

kan tillägga att jag i mittfall kör ca 5g före och 5 g direkt efter träning just nu utan något annat. sen hem och käka en ordentlig måltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in