2013-01-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Bluff och bluff. Enda fördelen den har mot EAA FX i min mening är att den är enklare att blanda. Sen om den är värd extra pengar för det är upp till var och en.

edit. Såg nu att EAA FX bara finns i naturell för tillfället och då har ESAPRO den fördelen att den smakar mycket bättre också.

Har provat båda för länge sen och stämmer in i att EAA FX var mycket svårblandad. Men vad jag egentligen undrar är om inte hela EAA-grejen är bluff
Citera
2013-01-07, 21:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Har provat båda för länge sen och stämmer in i att EAA FX var mycket svårblandad. Men vad jag egentligen undrar är om inte hela EAA-grejen är bluff
Vadå bluff? Det är aminosyror, det är vad protein bryts ned till.
Citera
2013-01-07, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vadå bluff? Det är aminosyror, det är vad protein bryts ned till.

Med bluff menar jag att man har liten eller ingen nytta av det.
Citera
2013-01-07, 22:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Vilket TILLSKOTT har du nytta av ifall du äter tillräckligt?
Citera
2013-01-07, 22:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Det stimulerar proteinsyntesen om det intas vid rätt tillfällen. Sen om det ger någon nytt i praktiken för just dig går inte att svara på såhär på rak arm.
Citera
2013-01-08, 07:36
Bannlyst
Hmm ok.

Känner att att det är mer värt att ta 30g vassle före och efter träning än 10g EAA före och efter. EAA är ju ungefär 3 gånger så dyrt.

Håller ni med?
Citera
2013-01-08, 07:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Hmm ok.

Känner att att det är mer värt att ta 30g vassle före och efter träning än 10g EAA före och efter. EAA är ju ungefär 3 gånger så dyrt.

Håller ni med?
30g vassle innehåller ju mer än 10g EAA, minska dosen.

Fast 10g EAA kan du också räkna som 20g vassle.
Citera
2013-01-08, 10:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Hmm ok.

Håller ni med?

Fast räknar du mängden EAA i dom båda produkterna så blir dom ungefär likvärdiga i pris. Fast jag tycker vassle är mer värt framför allt då det smakar mycket bättre.
Citera
2013-01-08, 10:58
Bannlyst
Att döma av era svar så var pratet om de fria aminosyrornas fantastiska egenskaper bluff alltså? Eller lägger jag ord i mun nu?
Citera
2013-01-08, 12:58
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Att döma av era svar så var pratet om de fria aminosyrornas fantastiska egenskaper bluff alltså? Eller lägger jag ord i mun nu?

Beror på vad som påstås om EAA givetvis. EAA är exemplariskt på att stimulera proteinsyntesen. Någon annan effekt än det och att utöka ditt proteinintag har EAA egentligen inte.
Citera
2013-01-10, 00:34
Medlem
Får man mer energi/ökad pump av EEA? Har tidigare kört no-xplode och inte varit speciellt imponerad.. Kan det vara värt att ta till EEA, BCAA? hjälper Jack3d mig något tro?
Citera
2013-01-10, 06:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
Får man mer energi/ökad pump av EEA? Har tidigare kört no-xplode och inte varit speciellt imponerad.. Kan det vara värt att ta till EEA, BCAA? hjälper Jack3d mig något tro?

EAA är ingen PWO som du tar för att få ökad pump och ökad kraft. EAA tar man för att stimulera proteinsyntesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in