2012-10-03, 21:51
Medlem
christopherwallins avatar
Anabolic BCAA

Tjena, funderade på att köpa Anabolic bcaa. Är det någon som vet om det är bra, och hur det fungerar tillsammans med träningen, resultatmässigt osv ? Tacksam för svar
Citera
2012-10-03, 22:16
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Tjena!

Anabolic BCAA är en vanlig BCAA produkt fast det innehåller B6 som gynnar IGF-1. IGF-1 är tillväxthormonet i din kropp som hjälper din muskeltillväxt. Ska förklara lite kort och gott om det hela.

BCAA - sk Grenade Aminosyror. BCAA innehåller 3st aminosyror (Isoleucin, Leucin och Valin) som man i dagsläget tror är det bästa aminosyrorna i kroppen för muskeltillväxten.
BCAA är alltså en sammansättning av 3st aminosyror. Aminosyror är finfördelat protein som tas upp i kroppen snabbare än om man skulle ta t.ex Whey-80/100 (sk vassle protein).

B6 är en helt vanlig vitamin som man forskar i dagsläget på möss och tror det gynnar IGF-1 som i sin tur gynnar muskeltillväxten.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11033447

Köper du Anabolic BCAA så får du cirkus 140g BCAA vilket är VÄLDIGT dyrt. Du kan köpa 400g BCAA på t.ex MMsports för under 200kr. B6 går att beställa från de flesta hälsobutiker.
Mitt tips är att inte köpa denna produkt. Köp istället vanligt BCAA i pulverform.

Hoppas du blev något klokare, Mvh YeahBuddy
Citera
2012-10-08, 19:10
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Skopan på EAA FX är 25ml. Hur mycket ska jag ta med den efter träningen?

EDIT: Hur mycket ska jag ta med den före träning samt efter träning för att inte överdosera?
Senast redigerad av keyboardwarri0r 2012-10-08 kl. 19:16.
Citera
2012-10-08, 21:20
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Skopan på EAA FX är 25ml. Hur mycket ska jag ta med den efter träningen?

EDIT: Hur mycket ska jag ta med den före träning samt efter träning för att inte överdosera?

En skopa är 6 gram. Ta en skopa efter din träning! Det räcker gott och väl.
Citera
2012-10-08, 21:37
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
En full skopa EAA FX = 12g.
Citera
2012-10-08, 21:45
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas

Ska jag bara ta halv 25ml skopa (6g) efter träning,

eller

halv (6g) före och halv (6g) efter träning, totalt hel skopa 12g?

eller

en hel skopa 25ml = 12g efter träning och inget före?
Citera
2012-10-08, 21:46
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Sorry ser ditt svar, men är fortfarande inte helt säker på vad som anses optimalt.
Citera
2012-10-08, 21:48
Medlem
Embas avatar
Citat:

Ja precis! Skrev i all hast.

Citat:
Sorry ser ditt svar, men är fortfarande inte helt säker på vad som anses optimalt.

Ta en skopa efter din träning! Varför kan du läsa om i denna tråd. Du behöver inte leta länge!
Citera
2012-10-09, 14:34
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:

tog eaa fx cherry eller berry breeze smak första gången idag och saaaaatan vad äckligt det smakar. jag har ingen aning om hur jag ska kunna få ner det efter varje träningspass..såå besviken..och är det normalt att den skummar sig i shakern som diskmedel?
Citera
2012-10-09, 14:48
Medlem
Citat:
tog eaa fx cherry eller berry breeze smak första gången idag och saaaaatan vad äckligt det smakar. jag har ingen aning om hur jag ska kunna få ner det efter varje träningspass..såå besviken..och är det normalt att den skummar sig i shakern som diskmedel?

Jag lägger pulvret på tungan och sköljer ner med ett glas vatten, fungerar suveränt.
Citera
2012-10-09, 18:05
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:

Ja, sedan de bytte "recept" skummar EAA fx väldigt kraftigt. Och smaken, den vänjer man sig vid efter någon burk.
Citera
2012-10-09, 19:19
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamme
Jag lägger pulvret på tungan och sköljer ner med ett glas vatten, fungerar suveränt.

Jag funderar på att nästan göra samma sak om det inte har nån påverkan på hur det upptas sen i kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Ja, sedan de bytte "recept" skummar EAA fx väldigt kraftigt. Och smaken, den vänjer man sig vid efter någon burk.

Hoppas verkligen, men just nu känns några burkar långt ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in