2011-06-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja

Ja. Eller, får du i dig för lite kalorier utan gainern kan du ju ha större fördel av att ta en gainer än att ta EAA.
Då kör jag EAA innan och gainer med glutamin och creatin efter träning, har även läst att det ska förhöja responsen av proteinsyntesen om man blandar EAA med ca 35g glukos (fruktsocker), vilket kan även ge en energiboost under träningen?
Citera
2011-06-20, 16:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffahunden
Då kör jag EAA innan och gainer med glutamin och creatin efter träning, har även läst att det ska förhöja responsen av proteinsyntesen om man blandar EAA med ca 35g glukos (fruktsocker), vilket kan även ge en energiboost under träningen?

Detta är felaktigt. Proteinsyntesen stimuleras maximalt av enbart 10g EAA.
Citera
2011-06-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
förklara då hur bracketing metoden som ett flertal bodybuilder går efter har forskningar som instämmer på att proteinsyntesen kan öka med upp till 400% om du intar EAA med 35g glukos?
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=375
Citera
2011-06-21, 11:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
förklara då hur bracketing metoden som ett flertal bodybuilder går efter har forskningar som instämmer på att proteinsyntesen kan öka med upp till 400% om du intar EAA med 35g glukos?
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=375
Ast-SS är en skitkälla. Bracketingmetoden = näringstiming är inget som folk säger emot. Men kolhydrater har ingen påverkan på proteinsyntesen, det påverkar dock muskelnedbrytningen, fast efter en tid och det krävs doseringar på över 60, om inte över 80g för att få en effekt.

EAA ensamt stimulerar proteinsyntesen maximalt.
Citera
2011-06-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ast-SS är en skitkälla. Bracketingmetoden = näringstiming är inget som folk säger emot. Men kolhydrater har ingen påverkan på proteinsyntesen, det påverkar dock muskelnedbrytningen, fast efter en tid och det krävs doseringar på över 60, om inte över 80g för att få en effekt.

EAA ensamt stimulerar proteinsyntesen maximalt.
Men om jag vill lägga på mig massa så borde väl ändå EAA innan och gainer efter vara effektivast?
Citera
2011-06-21, 13:14
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Men om jag vill lägga på mig massa så borde väl ändå EAA innan och gainer efter vara effektivast?

Om du vill lägga på dig massa äter du mer mat helt enkelt.

Om du snackar om muskler, så låter din plan helt ok, verkligen inget fel med den. Du stimulerar proteinsyntesen mer med enbart EAA dock, och så kan du äta när du kommer hem en måltid liknande en gainer istället.
Citera
2011-06-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

Dessa 10g vad baseras det på? Forskningen kan väl knappast visa att 10g är det ultimata oavsett vikt, muskelmassa etc?
Citera
2011-06-23, 15:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamjamjam
Dessa 10g vad baseras det på? Forskningen kan väl knappast visa att 10g är det ultimata oavsett vikt, muskelmassa etc?
Rapporter har visat att maximal stimulans av proteinsyntesen sker vid 6-10g, 6g för många, 10g för alla i den testgrupp som fanns.

Maximal stimulans från ett tillskott och beroende av muskelmassa, kan du vara snäll och förklara hur den kopplingen ser ut?
Citera
2011-06-24, 14:22
Medlem
kredds till flashback och dess kunskap inom i princip allt!
Citera
2011-06-27, 20:34
Medlem
Pipharens avatar
Två frågor.

Om jag kör en PWO 30min innan passet, hur påverkas EAA upptaget som jag tar 5min innan passet?

Hur påverkas upptaget av EAA om man blandar i 25-50g malto?
Citera
2011-06-27, 22:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Två frågor.

Om jag kör en PWO 30min innan passet, hur påverkas EAA upptaget som jag tar 5min innan passet?

Hur påverkas upptaget av EAA om man blandar i 25-50g malto?
Inte alls gånger två som jag förstått det.

Först kan det kanske bli en mindre stimulering av proteinsyntesen, fast frågan är om det ens sker en stimulering av intag före, det diskuteras.

Intag med malto påverkar inte.
Citera
2011-06-30, 18:30
Medlem
Krappfiskarns avatar
GV slut på Red Berry Breezer?

Den naturella smakar ju natriumberikat rövhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in