2011-06-15, 10:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Vad anser ni då detta är omdiskuterat för tillfället, om EAA intag före på tom mage skulle ge för resultat? Om pengar inte är en faktor, ger det något resultat överhuvudtaget att inta BÅDE före och efter eller bara efter? Kan man ta för säkerhetsskull före eller skulle det rent ut sagt försämra för upptaget senare? (svårt att tro dock)
Ingen vet om det ger resultat. På tom mage så är det troligen fördelaktigt att inta före också.
Citera
2011-06-15, 21:05
Medlem
Hajstryparens avatar
Kan man ta EAA och kreatin i samma shake efter träning? Eller ens inom samma 5 minutersintervall? Inte hittat något om det är bra eller dåligt.
Citera
2011-06-15, 21:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Kan man ta EAA och kreatin i samma shake efter träning? Eller ens inom samma 5 minutersintervall? Inte hittat något om det är bra eller dåligt.

Ja.
Citera
2011-06-15, 22:08
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja.

Du är en klippa SiSenior, stort tack för alla svar!
Citera
2011-06-15, 22:20
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Vad anser ni då detta är omdiskuterat för tillfället, om EAA intag före på tom mage skulle ge för resultat? Om pengar inte är en faktor, ger det något resultat överhuvudtaget att inta BÅDE före och efter eller bara efter? Kan man ta för säkerhetsskull före eller skulle det rent ut sagt försämra för upptaget senare? (svårt att tro dock)

Det har visat sig positivt i studier, ja.

EDIY: Missade att Dreas redan svarat...
Citera
2011-06-19, 12:12
Medlem
Pipharens avatar
EAA FX utan smak var nog det äckligaste jag smakat på länge, värre än kallpressad linfröolja. Finns det någon hemmakur mot smaken? Vanligt socker?

Dessutom varför blandar det så dåligt? Är EAA hydrofobt?
Citera
2011-06-19, 13:14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
EAA FX utan smak var nog det äckligaste jag smakat på länge, värre än kallpressad linfröolja. Finns det någon hemmakur mot smaken? Vanligt socker?

Dessutom varför blandar det så dåligt?
Är EAA hydrofobt?

Tillsätt fun light.

Blanda det med varmare vatten för att det ska lösa sig bättre.
Citera
2011-06-20, 00:31
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Tillsätt fun light.

Blanda det med varmare vatten för att det ska lösa sig bättre.

Tackar .
Citera
2011-06-20, 14:25
Medlem
jag kör EAA före träning, sedan dricker jag ännu en EAA efter träning och tar sedan en gainer shake direkt efter sista EAA, är det dåligt eller vad rekomenderar ni? blandar även min gainer med 2 rågade teskedar kreatin och glutamin, Glutamin tas även före passet. mvh
Citera
2011-06-20, 14:32
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffahunden
tar sedan en gainer shake direkt efter sista EAA, är det dåligt?

Ja. Fördelen med EAA är att det är snabbt. Blandar du EAA med vassle (vilket du i praktiken gör; det spelar ju ingen roll om du blandar i shakern eller i magen s.a.s.) förstör du meningen med EAA.
Citera
2011-06-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja. Fördelen med EAA är att det är snabbt. Blandar du EAA med vassle (vilket du i praktiken gör; det spelar ju ingen roll om du blandar i shakern eller i magen s.a.s.) förstör du meningen med EAA.
Men efter som jag vill lägga på mig massa borde jag väl kunna köra EAA innan träning och gainer efter? eller tror du att jag skulle få bättre effekt av bara EAA efter? känns lite konstigt.
Citera
2011-06-20, 15:43
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Men efter som jag vill lägga på mig massa borde jag väl kunna köra EAA innan träning och gainer efter?

Ja

Citat:
tror du att jag skulle få bättre effekt av bara EAA efter? känns lite konstigt.

Ja. Eller, får du i dig för lite kalorier utan gainern kan du ju ha större fördel av att ta en gainer än att ta EAA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in