2013-02-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonfjanton1
BCAA och EEA samma sak då?

Om du läser det jag skickade får du ju svar på det.

Herregud, finns det någon på flashback som inte är helt jävla efterbliven? Man borde bli bannad från träningsforumet när man gör inlägg som finns i denna tråden.
Citera
2013-02-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Innehåller xtends bcaa laktos?

Tar på mig den. Blev förbannad och läste/tänkte inte riktigt.
Citera
2013-02-03, 16:12
Medlem
Vandalizers avatar
Hello.

Min EAA fx luktar utav helvete i hela lägenheten och jag har börjat få klagomål från alla besökare

Kan man förvara den på balkongen så att det inte stinker så jävligt eller har ni några andra tips?
Citera
2013-02-03, 17:38
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Har för mig jag läst någon studie om att bcaa kan sänka dopamin- och serotoninnivåerna i blodet. Har man redan låga serotoninnivåer kan det kanske ha betydelse men annars ska det bara vara att köra

Citat:
Ursprungligen postat av obelavs
Många okunniga som uttalar sig här..
Mycket talar för att man kan bli deprimerad av bcaa.

Japp, BCAA påverkar belöningssytemet i hjärnan negativt. Huruvida det ökar risken för depression är en annan sak, men det är inte helt orimligt.

Emotion-based decision-making in healthy subjects: short-term effects of reducing dopamine levels

Serge Sevy, Youssef Hassoun, Antoine Bechara, Eldad Yechiam, Barbara Napolitano, Katherine Burdick, Howard Delman, and Anil Malhotra
Citera
2013-02-05, 17:17
Medlem
SjuSjuSjus avatar
Hej, inom vilken tid bör man dricka sitt utblandade EAA, blir det sämre om det stått ett par timmar eller ett dygn?
Citera
2013-02-05, 18:11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjuSjuSju
Hej, inom vilken tid bör man dricka sitt utblandade EAA, blir det sämre om det stått ett par timmar eller ett dygn?

Sämre blir det inte, men står det för länge börjar det samla bakterier. Står det kalk klarar det sig säkert ett dygn utan problem dock.
Citera
2013-02-05, 19:32
Medlem
Läst att man ska ta förre och efter träningen. Men efter träningen dricker jag alltid en vassleshake, ska jag skippa vassleshaken eller jag kan inta båda efter träningen?
Citera
2013-02-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waddap
Läst att man ska ta förre och efter träningen. Men efter träningen dricker jag alltid en vassleshake, ska jag skippa vassleshaken eller jag kan inta båda efter träningen?

Flytta proteindrinken till ett annat tillfälle.
Citera
2013-02-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamme
Flytta proteindrinken till ett annat tillfälle.

06:00 Frukost
12:00 Lunch
16:30 Förre träning 10g EAA FX
17:45 Efter träning 10g EAA FX
19:00 Kvällsmat
21:00 Vassleshake,250g kvarg om det behövs för att fylla ut proteinbehovet.

Ser detta ok ut?
Senast redigerad av waddap 2013-02-05 kl. 23:20.
Citera
2013-02-06, 18:17
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waddap
06:00 Frukost
12:00 Lunch
16:30 Förre träning 10g EAA FX
17:45 Efter träning 10g EAA FX
19:00 Kvällsmat
21:00 Vassleshake,250g kvarg om det behövs för att fylla ut proteinbehovet.

Ser detta ok ut?

10g EAA innan och efter träning är kalasbra, sedan gäller det bara att få i sig tillräckligt med proteiner under dagen. Sedan när du äter gör du egentligen som du vill, vad som känns bra för just dig, dock borde du äta ordentligt efter träningen.

Vissa tycker om att träna på tom mage, andra inte ... huvudsaken är det dagliga intaget.
Citera
2013-02-06, 19:09
Medlem
Timpsiiis avatar
Tänkte köpa EAA idag eller imorgon, men ser att EAA FX bara har naturell smak... Är det lönt att chansa på den eller ska jag vända mig till GG istället? Naturell smak låter nämligen inte så roligt och enligt flera som kommenterar så smakar den skit.
Citera
2013-02-06, 19:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Tänkte köpa EAA idag eller imorgon, men ser att EAA FX bara har naturell smak... Är det lönt att chansa på den eller ska jag vända mig till GG istället? Naturell smak låter nämligen inte så roligt och enligt flera som kommenterar så smakar den skit.

EAA FX naturell smakar helt åt helvete. Däremot är mmsports billigare än GG. Så kolla där istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in