2010-09-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGz
börjat med eaa fx från gymvaruhuset, det smakar fan skit, riktigt jävla äckligt att dra i sig men sen tycker jag det löser upp sig så dåligt? alltid lite pulver kvar i shaken så det blir så att jag får fylla flera vatten omgångar och dricka för att få ner allt, ska det vara så? Blire gott om man har fun light i eller smakar det förjävligt ändå?

Du vänjer dig,efter ett tag blir det gott. Tänk såhär; destu värre det smakar destu bättre är det.
Citera
2010-09-22, 21:06
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGz
börjat med eaa fx från gymvaruhuset, det smakar fan skit, riktigt jävla äckligt att dra i sig men sen tycker jag det löser upp sig så dåligt? alltid lite pulver kvar i shaken så det blir så att jag får fylla flera vatten omgångar och dricka för att få ner allt, ska det vara så? Blire gott om man har fun light i eller smakar det förjävligt ändå?

Håller med, vet inte om det är fel på batchen. Såhär har det inte varit med tidigare EAA FX batcharna. Ej naturell. Men, bara o häva i sig i omgångar. Dem smakar inte gott heller. Får bli xtend nästa gång.

Mvh
Citera
2010-09-23, 12:36
Medlem
Har nyligen börjat med No xplode, vilket jag tar 30 min före träningen.

Kommer det att förstöra effekten av Eaa vilket jag tar direkt innan träning, eller går det lika fint ändå?
Citera
2010-09-23, 12:39
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzyy
Har nyligen börjat med No xplode, vilket jag tar 30 min före träningen.

Kommer det att förstöra effekten av Eaa vilket jag tar direkt innan träning, eller går det lika fint ändå?

Det går lika bra ändå.

Mvh
Citera
2010-09-23, 16:15
Medlem
slowjamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Håller med, vet inte om det är fel på batchen. Såhär har det inte varit med tidigare EAA FX batcharna. Ej naturell. Men, bara o häva i sig i omgångar. Dem smakar inte gott heller. Får bli xtend nästa gång.

Mvh

Har samma problem med mitt EAA FX i Red Berry jag fått hem. Allt löser sig inte och ett skikt lägger sig på toppen när jag försöker blanda ut det. Är det så för alla? Vad kan man göra för att lösa det?

Smaken är OK tycker jag, ganska lättdrucket. Btw, hur mkt doserar ni? Nu kör jag en skopa (den jag fick till, inte jättestor? + 3 dl vatten).
Citera
2010-09-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Har samma problem med mitt EAA FX i Red Berry jag fått hem. Allt löser sig inte och ett skikt lägger sig på toppen när jag försöker blanda ut det. Är det så för alla? Vad kan man göra för att lösa det?

Smaken är OK tycker jag, ganska lättdrucket. Btw, hur mkt doserar ni? Nu kör jag en skopa (den jag fick till, inte jättestor? + 3 dl vatten).
Samma "problem" för mig. Har för mig att någon fråga gv och att det berodde på luftfuktigheten?
Jag tar 25g (2½ 25ml-skopa) med 6 dl vatten. Hälften innan, resten efter.
Citera
2010-09-24, 20:27
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz

10 gram före och efter
Citera
2010-09-24, 22:46
Medlem
Mellanbrors avatar
Ursäkta mig ifall det varit uppe innan, skummat igenom de första 10 sidorna och inte hittat iaf

Är det värt pengarna att skaffa någon EAA produkt ifall man inte styrketränar som huvudsaklig träningsmetod? Är kampsportare, och håller på och försöker komma upp en viktklass. Kör två pass kampsport (inte muskelutmattande träning) samt två pass styrketräning med kettlebells+chins, i veckan. Blir även ett par "klassiska" gympass i månaden med

Käkar husmanskost och sover 7-9h om natten, efter varje träningspass dricker jag en mix av proteinpulver, gainer och kreatin. Skulle esapro eller liknande vara något för att underlätta/påskynda muskeluppbyggnad och viktuppgång?

Det handlar om att bygga runt 3-4kg muskelmassa på sikt.
Citera
2010-09-25, 02:04
Medlem
sagolikasoppors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Alltså, läs trådstarten.

10-12g före passet, precis innan. 10-12g direkt efter. Ät massa mat efter passet.

Ja, du kan ta EAA före och en gainer efter. Eller så tar du EAA före och EAA efter och äter mer mat istället för gainern.

jo tack jag har läst den flera gånger, men jag undrar fortfarande om jag kan skippa EAA intaget efter mitt pass och fortsätta med min gainer? vad "förlorar" man om man inte tar eaa efter som många verkar förespråka? "räcker" det med en dos innan på tom mage för att få ut något av det? hur många av den lilla skopan man får till motsvarar 10-12g? 2st fulla? 1st?
Citera
2010-09-25, 02:12
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagolikasoppor
jo tack jag har läst den flera gånger, men jag undrar fortfarande om jag kan skippa EAA intaget efter mitt pass och fortsätta med min gainer? vad "förlorar" man om man inte tar eaa efter som många verkar förespråka? "räcker" det med en dos innan på tom mage för att få ut något av det? hur många av den lilla skopan man får till motsvarar 10-12g? 2st fulla? 1st?

https://www.flashback.org/sp25384464
Citera
2010-09-25, 21:46
Medlem
Tjena...

Oki då är det så att jag ska börja träna och bygga upp muskelmassan och gå upp i vikt för att sedan deffa bort det. Min fråga är om jag har rätt mängd kalorier och protoiner dagligen via riktig mat, behöver jag då EEa eller annat pulver? Om ja ska jag ta bort 10gr x 2 protoin från maten och ersätta med pulvret?
Har inga planer på att gå bli fet då jag redan har fett att jobba bort, däremot bygga upp musklerna och så vis gå upp i vikt. Någon hygglig person som kan hjälpa mig?

tack i förhand
Citera
2010-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman
Tjena...

Oki då är det så att jag ska börja träna och bygga upp muskelmassan och gå upp i vikt för att sedan deffa bort det. Min fråga är om jag har rätt mängd kalorier och protoiner dagligen via riktig mat, behöver jag då EEa eller annat pulver? Om ja ska jag ta bort 10gr x 2 protoin från maten och ersätta med pulvret?
Har inga planer på att gå bli fet då jag redan har fett att jobba bort, däremot bygga upp musklerna och så vis gå upp i vikt. Någon hygglig person som kan hjälpa mig?

tack i förhand

Ingen mening med att ta bort EAA ifrån din kost, tar väl det antagligen enbart i sammband med träning och där gör den nytta. Rör sig också om ~100 kcal / dag, så känns ju inte som något större bekymmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in