2010-08-05, 20:17
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Jag ligger runt 2.5g per kg kroppsvikt just nu men vill upp till 3.5 och då vänder jag mig till pulvret, eftersom jag är trött på att ösa kvarg över allt jag äter (Vilket jag gör nu).

Det jag undrade bara är varför folk rekomenderar vassle över kasein, när kasein enligt gymvaruhuset "tas upp långsamt och gradvis under flera timmar" vilket bidrar till kaseinets anti-katabola egenskaper. Men det verkar ju uppenbarligen inte vara nån skillnad på vassle och kasein så, enligt Dreas med flera i tråden, och dessa tror jag på över ett företag som uppenbarligen är ute efter att bara tjänar pengar, men jag ville fortfarande kolla efter sanningshalten i det hela
Inget av det är fel, men det behöver inte betyda att det på något sätt blir någon skillnad i din muskulatur om du väljer vassle jämfört med kasein.

Lite osäker på hur anti-katabol den är, snarare netto-anti-katabol. Inte direkt antikatabol. Men det beror väl på vad de menar, folk fattar ju knappt vad som står på burkarna så de häller väl sig lite casual.
Citera
2010-08-06, 22:14
Medlem
Muzses avatar
Tjennare jag och en poolare har nu gjort 2 månader uppvärmining och nu börjar de på allvar så att säga

vi båda ligger runt 61-64 kg mest muskler o skinn inte mycket fett. Vi känner att vi behöver ngt att hjälpa för att öka i vikt och har kollat runt på olika proteiner men de är svårt att veta vad man ska välja jag har sett vissa säger köp det billigare och att de inte är någon stor skillnad stämmer detta isåfall är det bara att ta ngn som är billig?

Vi har tänkt att ta de som mellanmål och ibland före eller efter träning. Då vi går i skolan kan de behövas då skolmaten inte brukar vara ngt att hänga i granen så att säga
Citera
2010-08-07, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muzse
Tjennare jag och en poolare har nu gjort 2 månader uppvärmining och nu börjar de på allvar så att säga

vi båda ligger runt 61-64 kg mest muskler o skinn inte mycket fett. Vi känner att vi behöver ngt att hjälpa för att öka i vikt och har kollat runt på olika proteiner men de är svårt att veta vad man ska välja jag har sett vissa säger köp det billigare och att de inte är någon stor skillnad stämmer detta isåfall är det bara att ta ngn som är billig?

Vi har tänkt att ta de som mellanmål och ibland före eller efter träning. Då vi går i skolan kan de behövas då skolmaten inte brukar vara ngt att hänga i granen så att säga

Är det så JÄVLA SVÅRT att LÄSA första posten i tråden?

Ontopic: ja, du köper det som är billigast, alt. godast. Nej det är ingen märkbar skillnad.
Citera
2010-08-07, 20:26
Medlem
gipfel22s avatar
Själv känner jag att man blir något avtrubbad när man intar proteinpulver?

Någon som vet hur stora mängder sojalecitin ett vanligt Whey 100 Gold standard innehåller? Sojalecitin är ju trots allt ett nervgift.
Citera
2010-08-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipfel22
Själv känner jag att man blir något avtrubbad när man intar proteinpulver?

Någon som vet hur stora mängder sojalecitin ett vanligt Whey 100 Gold standard innehåller? Sojalecitin är ju trots allt ett nervgift.

Citat:
När/hur och hur mycket proteinpulver bör jag inta?

Det beror på vilken/vilka effekter du skall använda ditt/dina proteinpulver för.

a. Att få en akut förhöjd proteinsyntes
När?
Direkt innan och direkt efter din träning.
Hur?
Dricka ensamt på tom mage. Tom mage menas med att inom tidsramen då man dricker sitt proteinpulver skall man inte ha ätit mat en timme innan, eller en timme efter det man dricker sitt proteinpulver.

Eftersom jag vaknar 05:30 på morgonen och tränar 06:00, ska jag endast dricka protein shaken utan att äta banan? samma sak efter träningen, bör man äta något eller ska man vänta en timme för att dricka protein shaken för att käka?
Citera
2010-08-08, 12:56
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafortuna
Eftersom jag vaknar 05:30 på morgonen och tränar 06:00, ska jag endast dricka protein shaken utan att äta banan? samma sak efter träningen, bör man äta något eller ska man vänta en timme för att dricka protein shaken för att käka?

Du kan göra precis hur du vill. Jag perssonligen om jag skulle träna så tidigt på morgonen skulle starta med havregrynsgröt..
Efter träningen så är de bara käka så fort som möjligt.
Citera
2010-08-08, 18:53
Medlem
gipfel22s avatar
Grötn ja.
Senast redigerad av gipfel22 2010-08-08 kl. 18:56.
Citera
2010-08-08, 21:23
Medlem
Varför klagar så många på Protein pulver, varför ska så mycket protein som möjligt komma från mat och inte från tillskott?

Om jag äter protein fattig mat och får i mig mina kcal där, men väljer att ta in allt protein från mina protein drinkar över dagen, säg 250g

Varför skulle det vara sämre, protein som protein? vi snackar whey nu
Citera
2010-08-08, 21:39
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crankshaft5
Varför klagar så många på Protein pulver, varför ska så mycket protein som möjligt komma från mat och inte från tillskott?

Om jag äter protein fattig mat och får i mig mina kcal där, men väljer att ta in allt protein från mina protein drinkar över dagen, säg 250g

Varför skulle det vara sämre, protein som protein? vi snackar whey nu

Sämre o sämre. Men som det heter "kosttillskott" så som du gör ersätter du maten med ditt drickande av pulver..
Jag dricker ochså protein nångång ibland, men ser hellre att jag får i mig det genom den normala kosten, vilket går jävligt bra att göra.
Citera
2010-08-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Sämre o sämre. Men som det heter "kosttillskott" så som du gör ersätter du maten med ditt drickande av pulver..
Jag dricker ochså protein nångång ibland, men ser hellre att jag får i mig det genom den normala kosten, vilket går jävligt bra att göra.

Självklart, inga problem, undrar fortfarande om det skulle göra nån skillnad.

du har redan dina kalorier i magen men all protein tar man från drinkarna?

Vad säger ni, Dreas Bengan, pez?
Citera
2010-08-08, 23:22
Medlem
Strukturs avatar
Hello,

Hoppas jag postar rätt nu.
Jag har för dryga månaden sen återupptagit mitt gymmande efter 6 månaders break.
Tänkte nu att jag vill öka vikten (och såklart muskelmassan, men det går ju hand i hand) och tänkte satsa på Whey-80. Dock så har jag googlat runt och hört bland en del att det inte är nåt man ska ta om man vill gå upp i vikt.

Min fråga är om det ändå kan vara ett bra val för mig som inte vill tokgaina i vikt (då antar jag att Gainer Pro är ett bättre alternativ, etc.) men ändå vill gå upp i vikt, samtidigt som jag får ökad muskelmassa?

Kanske borde jag kombinera Whey-80 med nåt annat som är mer rikt på kolhydrater? För kolhydratesskillnaden mellan Gainer Pro och Whey-80 är ju minst sagt stor...

Hoppas ni förstår...

Feel free att tipsa om andra produkter som kan vara nåt.

Tack
Senast redigerad av Struktur 2010-08-09 kl. 00:00.
Citera
2010-08-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struktur
Hello,

Hoppas jag postar rätt nu.
Jag har för dryga månaden sen återupptagit mitt gymmande efter 6 månaders break.
Tänkte nu att jag vill öka vikten (och såklart muskelmassan, men det går ju hand i hand) och tänkte satsa på Whey-80. Dock så har jag googlat runt och hört bland en del att det inte är nåt man ska ta om man vill gå upp i vikt.

Min fråga är om det ändå kan vara ett bra val för mig som inte vill tokgaina i vikt (då antar jag att Gainer Pro är ett bättre alternativ, etc.) men ändå vill gå upp i vikt, samtidigt som jag får ökad muskelmassa?

Kanske borde jag kombinera Whey-80 med nåt annat som är mer rikt på kolhydrater? För kolhydratesskillnaden mellan Gainer Pro och Whey-80 är ju minst sagt stor...

Hoppas ni förstår...

Feel free att tipsa om andra produkter som kan vara nåt.

Tack

Bör man dricka protein shake med vatten eller mjök innan träningen? Hur ska man innan lägger sig? Har läst att man kan äta en banan och ha en protein shake(mjölk eller vatten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in