2010-08-09, 13:44
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafortuna
Bör man dricka protein shake med vatten eller mjök innan träningen? Hur ska man innan lägger sig? Har läst att man kan äta en banan och ha en protein shake(mjölk eller vatten).

Vatten eller mjölk beror på vad du vill. Mjölk innebär bl.a mer kcal och protein. Förstår inte resten av dina frågor eller varför du citerar någon som också är frågande.
Citera
2010-08-09, 15:42
Medlem
gipfel22s avatar
Vad mer än mjölk och vatten kan man blanda med?
Citera
2010-08-09, 15:55
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipfel22
Vad mer än mjölk och vatten kan man blanda med?

Hade en gång en med smak exotic fruit eller nåt i den stilen, den mixade jag med juice och drack.
Citera
2010-08-09, 20:36
Medlem
Strukturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struktur
Hello,

Hoppas jag postar rätt nu.
Jag har för dryga månaden sen återupptagit mitt gymmande efter 6 månaders break.
Tänkte nu att jag vill öka vikten (och såklart muskelmassan, men det går ju hand i hand) och tänkte satsa på Whey-80. Dock så har jag googlat runt och hört bland en del att det inte är nåt man ska ta om man vill gå upp i vikt.

Min fråga är om det ändå kan vara ett bra val för mig som inte vill tokgaina i vikt (då antar jag att Gainer Pro är ett bättre alternativ, etc.) men ändå vill gå upp i vikt, samtidigt som jag får ökad muskelmassa?

Kanske borde jag kombinera Whey-80 med nåt annat som är mer rikt på kolhydrater? För kolhydratesskillnaden mellan Gainer Pro och Whey-80 är ju minst sagt stor...

Hoppas ni förstår...

Feel free att tipsa om andra produkter som kan vara nåt.

Tack

Kom igen, nån här lär ju veta?
Citera
2010-08-09, 21:09
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Kom igen, nån här lär ju veta?
Läs nybörjartrådarna.

https://www.flashback.org/t1031085
Citera
2010-08-09, 21:31
Medlem
Strukturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Läs nybörjartrådarna.

https://www.flashback.org/t1031085

Har läst men ingen fråga behandlade min specifika fråga huruvida jag ska satsa på Whey-80 eller inte. Därför jag ställde frågan här...
Citera
2010-08-09, 21:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Har läst men ingen fråga behandlade min specifika fråga huruvida jag ska satsa på Whey-80 eller inte. Därför jag ställde frågan här...
Men din specifika fråga... Vi gör det enkelt, äter du nog med protein och makronutrienter ifrån mat behövs inga tillskott. Äter du nog med kcal via mat så behöver du inga tillskott. Läs trådarna, allt står där. Kör på vassle som start, det är ingen dum idé. Före och efter pass 25g. Sedan möjligen vid frukost tar du 25g eller då du känner för det.
Citera
2010-08-10, 13:25
Medlem
Strukturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Men din specifika fråga... Vi gör det enkelt, äter du nog med protein och makronutrienter ifrån mat behövs inga tillskott. Äter du nog med kcal via mat så behöver du inga tillskott. Läs trådarna, allt står där. Kör på vassle som start, det är ingen dum idé. Före och efter pass 25g. Sedan möjligen vid frukost tar du 25g eller då du känner för det.

Precis, men problemet är att jag oftast tränar på kvällen och är hemma vid 21.30... Då har jag haft dagens alla måltider innan träningen. Så jag brukar trycka i mig mörkt bröd eller det som finns i frysen för att stilla hungern. Därför antar jag att jag inte ens borde tveka på att beställa Whey-80 då jag med största sannolikhet inte får i mig tillräckligt med proteiner och kolhydrater efter träningen...

Men frågan var alltså huruvida Whey-80 är det jag behöver. För jag vill ju gå upp i vikt också!
Citera
2010-08-10, 13:42
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Precis, men problemet är att jag oftast tränar på kvällen och är hemma vid 21.30... Då har jag haft dagens alla måltider innan träningen. Så jag brukar trycka i mig mörkt bröd eller det som finns i frysen för att stilla hungern. Därför antar jag att jag inte ens borde tveka på att beställa Whey-80 då jag med största sannolikhet inte får i mig tillräckligt med proteiner och kolhydrater efter träningen...

Men frågan var alltså huruvida Whey-80 är det jag behöver. För jag vill ju gå upp i vikt också!
Ta bort en av dagens måltider och lägg efter träningen. Många inkl. jag lägger största delen av dagens intag efter passet, vilket är en bra idé troligen.

Bara pulver efter passet är ingen bra idé, en rejäl måltid
Citera
2010-08-10, 14:03
Medlem
Strukturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ta bort en av dagens måltider och lägg efter träningen. Många inkl. jag lägger största delen av dagens intag efter passet, vilket är en bra idé troligen.

Bara pulver efter passet är ingen bra idé, en rejäl måltid

Hehe okej, ska försöka. Men Whey-80 och en Powerbar (så jag får i mig lite mer kolhydrater då Whey-80 "endast" ger mig 5 g kolhydrater per 100 gr) vore kanske en bra lösning för mig! Sen käka nån timme efteråt...

Men jag drar ett mejl till gymgrossisten och frågar vad dem tror och tycker. Risk för att dem bara vill tjäna pengar då kanske...
Citera
2010-08-10, 14:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Hehe okej, ska försöka. Men Whey-80 och en Powerbar (så jag får i mig lite mer kolhydrater då Whey-80 "endast" ger mig 5 g kolhydrater per 100 gr) vore kanske en bra lösning för mig! Sen käka nån timme efteråt...

Men jag drar ett mejl till gymgrossisten och frågar vad dem tror och tycker. Risk för att dem bara vill tjäna pengar då kanske...
Att fråga gymgrossisten är nog inte så smart.

www.gymvaruhuset.com där kan du kolla.
Citera
2010-08-10, 22:42
Medlem
evilkittys avatar
Citat:

Skippa powerbar om du ändå äter någon timme senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in