2011-03-18, 22:10
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verkningsgrad
tack för ditt svar!
jag har melon smak.

har du nån speciellt recept till muffinsarna eller ska jag bara googla det?
tror inte att det blir så goda pannkakor med melon smak

Finns säkert på kolozzeum något recept på muffins, själv kör jag på mormors vanliga, fast byter ut ca 1/3 av mjölet till det dubbla av whey (alltså om du tar bort en dl mjöl så lägger du till 2 dl whey).
Citera
2011-03-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Finns säkert på kolozzeum något recept på muffins, själv kör jag på mormors vanliga, fast byter ut ca 1/3 av mjölet till det dubbla av whey (alltså om du tar bort en dl mjöl så lägger du till 2 dl whey).

okej tack så mkt
Citera
2011-03-22, 16:53
Medlem
sjeeps avatar
Fungerar det om man bara ater proteinpulvet rakt av som det ar? Eller blir det nagot knas med att kroppen inte kan ta upp proteinet eller sa?
Citera
2011-03-22, 19:05
Medlem
hippiehatarns avatar
Tjena. Läste någonstans på fb att proteinsyntesen bäst stimuleras om man tar det både och före och efter träning.(vassle)
Stämmer detta?
Citera
2011-03-22, 20:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Tjena. Läste någonstans på fb att proteinsyntesen bäst stimuleras om man tar det både och före och efter träning.(vassle)
Stämmer detta?

Bäst och bäst, maximalt däremot. Om det tas på tom mage.
Citera
2011-03-22, 20:58
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjeep
Fungerar det om man bara ater proteinpulvet rakt av som det ar? Eller blir det nagot knas med att kroppen inte kan ta upp proteinet eller sa?

Klart det går.
Citera
2011-03-23, 18:04
Medlem
Frates avatar
Snabb fråga med snabbt svar - om jag blandar en "sats" Whey-80 med en aning O'boy för att smaken är fruktansvärd annars, skulle detta på något sätt påverka proteinupptaget? Vi kan utgå från att jag inte äter så mycket socker annars.
Citera
2011-03-23, 20:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frate
Snabb fråga med snabbt svar - om jag blandar en "sats" Whey-80 med en aning O'boy för att smaken är fruktansvärd annars, skulle detta på något sätt påverka proteinupptaget? Vi kan utgå från att jag inte äter så mycket socker annars.

Nej.
Citera
2011-03-24, 00:57
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Bäst och bäst, maximalt däremot. Om det tas på tom mage.

Hur är det egentligen med att ta på morgonen? För mig känns det nästan lite onödigt. Är det inte bättre att äta lite ägg/keso eller någon rätt istället?
Citera
2011-03-24, 10:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Hur är det egentligen med att ta på morgonen? För mig känns det nästan lite onödigt. Är det inte bättre att äta lite ägg/keso eller någon rätt istället?

Det funkar utmärkt. Precis lika utmärkt som att äta lite ägg/ keso istället.
Citera
2011-03-28, 19:37
Medlem
lendrygghs avatar
Jag tränar nu för att gå ner i vikt främst. Har också legat på ett kaloriunderskott en dryg vecka, börjar redan märka skillnad på vågen. Min fråga är om jag ska ta proteinpulver medan jag viktminskar, eller ska jag vänta med det tills jag har nått min målvikt? Påverkar pulvret alls i det fallet?
Citera
2011-03-28, 20:17
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Jag tränar nu för att gå ner i vikt främst. Har också legat på ett kaloriunderskott en dryg vecka, börjar redan märka skillnad på vågen. Min fråga är om jag ska ta proteinpulver medan jag viktminskar, eller ska jag vänta med det tills jag har nått min målvikt? Påverkar pulvret alls i det fallet?

När du går ner i vikt blir ju situationen att du måste trycka in mer protein i mindre energi för att nå en bra nivå på proteinintaget. Med tanke på att en shake ger 30gram och ligger runt 100 kalorier är det bra att kanske komplettera med nån proteinshake. Du får mycket protein för lite energi, det är också enkelt och behändigt. Men det finns inget som säger att du inte kan smäcka ett paket kvarg om dagen likaväl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in