2010-08-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zejlko
Polis och åklagarnas uppgift har från dag ett vart att plantera bevis i försök att sätta dit dom här killarna. Nu säger jag inte att alla är oskyldiga men finns det inga bevis så skall dom bli friade, enkel matematik. Att Safa och resten skulle lämnat ifrån sig så mycket dna finns inte med på kartan.

Jag tror inte ett ögonblick på att man har planterat bevis.
Safa har ju redan erkänt att det var han så det skulle förvåna oerhört mycket om han inte får ganska många år.
Citera
2010-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Vad har hänt i fallet sedan de sista inläggen i den andra tråden?

Det har nog hänt en hel del men det görs i förhandlingar bakom stängda dörrar och med yppandeförbud så jag vet inte inget om det som händer där.
Citera
2010-08-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det har nog hänt en hel del men det görs i förhandlingar bakom stängda dörrar och med yppandeförbud så jag vet inte inget om det som händer där.

Rättegången sker väl inte bakom stängda dörrar?
Citera
2010-08-17, 00:29
Medlem
zejlkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
safa har ju klart skadat sig när han slog sönder rutan. I det läget märker han för det första inte ett litet sår, för det andra kan han ju inte blåsa av finns inte en chans att de andra går med på det i skarpt läge, det e försent o bara att köra vidare. Om det inte finns, varför har han erkänt...
För det första så syns det inte att han har skadat sig när han tog sönder rutan. Bara för att polis&åklagare säger att det hände så betyder det inte att det är sant, och om man sitter i ett förhör och om man har det brottsregistret som Safa har så är det ju bäst att erkänna att man vart med under rånet även fast man vet att dom planterat bevisen. Domaren och nämndemännen skulle skrattat åt honom om han hade sagt att polisen planterat dit hans dna.
Citera
2010-08-17, 00:51
Bannlyst
Citat:
och om man sitter i ett förhör och om man har det brottsregistret som Safa har så är det ju bäst att erkänna att man vart med under rånet även fast man vet att dom planterat bevisen.

djup suck
Citera
2010-08-17, 01:00
Medlem
zejlkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
djup suck
sucka hur mycket du vill men det är så det ligger till
Citera
2010-08-17, 04:03
Medlem
Radovan665s avatar
Jag har följt rättegången och anser att samtliga åtalade är åtalade av rätt anledning: De är inblandade. Däremot är det alldeles för uppenbart att åklagarsidan och Polis har för tunn bevisning för att något ska fästa. (Bortsett från SK:s klumpiga blodsmetande på flera platser)

1/3 rånare som var inne i G4S CASH står åtalade. Det är pinsamt. Allmänheten stirrar sig blinda på 10 åtalade och är belåtna med antalet. Att det SAKNAS 2/3 som faktiskt var inne på plan 6 och tog sig igenom metallburar och stal 39,1 miljoner kronor är det ingen som egentligen tänker på.

Vidare anser jag det vara mindre troligt att AE flugit HELA sträckan från Roslagens Flyg och till Västberga. Möjligen en första-sträcka. Han känns alldeles för skör för att ge sig på en landning på G4S-taket och ens vara med i denna skara av åtalade.

Uppenbart att MS tillsammans med GBvic ligger bakom kuppen (Även uppenbart att det finns andra inblandade, som Polis inte lyckats avlyssna, tänker osökt på serbiska aktörer)

RM (Kampsportaren) som satt häktad i 48 timmar precis i inledningen utredningen har följt rättegången från första parkett ända sedan den startade. Han känner sedan tidigare CC, GBzni, MS och SK. Eftersom han känner CC lär han också vara bekant med GBvic. Det skulle inte förvåna mig om han är mer inblandad i det hela än vad bevisning gör gällande.

En anekdot: GBvic kallade under dagens förhandlingar åklagarsidan för "Steven Spielbergs" och syftar på att åtalet är uppdiktat och att alla är oskyldiga. LITE underhållande att man kan kosta på sig spydigheter när man nyligen är tilldömd 4 år innanför murarna och riskerar kanske 8 års påbackning.
Citera
2010-08-17, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan665
Jag har följt rättegången och anser att samtliga åtalade är åtalade av rätt anledning: De är inblandade. Däremot är det alldeles för uppenbart att åklagarsidan och Polis har för tunn bevisning för att något ska fästa. (Bortsett från SK:s klumpiga blodsmetande på flera platser)

1/3 rånare som var inne i G4S CASH står åtalade. Det är pinsamt. Allmänheten stirrar sig blinda på 10 åtalade och är belåtna med antalet. Att det SAKNAS 2/3 som faktiskt var inne på plan 6 och tog sig igenom metallburar och stal 39,1 miljoner kronor är det ingen som egentligen tänker på.

Vidare anser jag det vara mindre troligt att AE flugit HELA sträckan från Roslagens Flyg och till Västberga. Möjligen en första-sträcka. Han känns alldeles för skör för att ge sig på en landning på G4S-taket och ens vara med i denna skara av åtalade.

Uppenbart att MS tillsammans med GBvic ligger bakom kuppen (Även uppenbart att det finns andra inblandade, som Polis inte lyckats avlyssna, tänker osökt på serbiska aktörer)

RM (Kampsportaren) som satt häktad i 48 timmar precis i inledningen utredningen har följt rättegången från första parkett ända sedan den startade. Han känner sedan tidigare CC, GBzni, MS och SK. Eftersom han känner CC lär han också vara bekant med GBvic. Det skulle inte förvåna mig om han är mer inblandad i det hela än vad bevisning gör gällande.

En anekdot: GBvic kallade under dagens förhandlingar åklagarsidan för "Steven Spielbergs" och syftar på att åtalet är uppdiktat och att alla är oskyldiga. LITE underhållande att man kan kosta på sig spydigheter när man nyligen är tilldömd 4 år innanför murarna och riskerar kanske 8 års påbackning.

Hur många gånger ska man behöva tala om för er att kampsportaren inte har ett skit med detta att göra!! han är stans största pladderkvarn det vet alla som känner honom! , att han sen sitter på första parkett visar ju bara ännu mer att han inte har nåt att frukta han vill bara visa upp sej den tönten... folk som är nåt här istan skrattar åt den pajasen......tror du alla bekanta till rånarana va med eller??? du verkar korkad radovan??
Citera
2010-08-17, 11:58
Medlem
brisingrs avatar
Är det bara jag som tycker att dem här rånarna verkligen har stil? Först ett riktigt jävla rån, bytet är borta och det finns en chans att dem blir frikända. Det är vad jag skulle kunna klassa som det perfekta rånet. Hur snyggt är det inte att klara en rättegång som man dessutom vart totalt skyldig till?
Citera
2010-08-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imradsaber
Hur många gånger ska man behöva tala om för er att kampsportaren inte har ett skit med detta att göra!! han är stans största pladderkvarn det vet alla som känner honom! , att han sen sitter på första parkett visar ju bara ännu mer att han inte har nåt att frukta han vill bara visa upp sej den tönten... folk som är nåt här istan skrattar åt den pajasen......tror du alla bekanta till rånarana va med eller??? du verkar korkad radovan??

Enligt rykten så har han varit delaktig.. Att han sitter på första parkett betyder ju definitivt inte att han är oskyldig. Däremot jag tror inte du är ensam om att tänka så, därför kan det vara genomtänkt från hans sida att vara åhörare under rättegången.
Hur vet du att han är oskyldig? Töntar kan ju också vara rånare... I slutet kanske det tyvärr är Reza som skrattar åt alla andra.
Citera
2010-08-17, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Är det bara jag som tycker att dem här rånarna verkligen har stil? Först ett riktigt jävla rån, bytet är borta och det finns en chans att dem blir frikända. Det är vad jag skulle kunna klassa som det perfekta rånet. Hur snyggt är det inte att klara en rättegång som man dessutom vart totalt skyldig till?
Stil? själv tycker jag hela rånet är jävligt överdrivet, tog över 20 min göra det, flasha med en jävla helikopter som inte ens får upp en massa cash. finns fler enklare större rån än denna rån.

Hade varit annan sak om dom fått med sig minst 100-200mille, göra världens jävla planering med massa inblandade sen också att några kommer torska, sen att alla får inte så värst mycket cash ser jag inte som något häftigt eller coolt. Ända coola var just att dom landa med helikopter inget annat.
Citera
2010-08-17, 13:54
Bannlyst
Citat:
finns fler enklare större rån än denna rån.

Säg ett par.

reza har inte med det här att göra, han e bara polare med hälften av dom. Han skulle göra bort sig inför polarna om han satt där o glassade, skulle bli stämplad som dum av Milan osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in