2025-05-11, 17:05
Medlem
Harry_s avatar
https://youtu.be/Zq0CyhdELfA?si=V-yBrum4xuNqTSIg&t=362

var det någon som visste ?
känns som att han bara hittar på
Citera
2025-05-11, 17:46
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Enligt boken var det ju "lången" som planerade allt. Försökte få tag i en pilot från Serbien etc. Vem är det här???
Citera
2025-05-11, 19:33
Medlem
Det finns vissa frågor kring detta rån som inte stämmer rätt till med Netflix serien?

Jag menar vem var det som var huvudmännen bakom detta rån?

Hur lyckades dom stjäla en helikopter? Borde inte det vara en omöjlig grej?

Hur lyckades dom få tag på en helikopterpilot?
Citera
2025-05-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dkriig
Det finns vissa frågor kring detta rån som inte stämmer rätt till med Netflix serien?

Jag menar vem var det som var huvudmännen bakom detta rån?

Hur lyckades dom stjäla en helikopter? Borde inte det vara en omöjlig grej?

Hur lyckades dom få tag på en helikopterpilot?

Hur kan man ha frågetecken kring en serie på Netflix? Den är inte verklighetsbaserad utan skriven på viss fakta om verkliga rånet. Vissa blev dömda och viss sanning finns men resten av händelser vet bara de inblandade och allt annat är spekulationer. Men som svar på din frågor:

1.Huvudmännen bakom det riktiga rånet kommer förmodligen aldrig komma fram. De som torska de torska och fick brösta allt. Väldigt enkelt om man kommer från de kretsarna.
2. Inget är omöjligt om man är målmedveten. Ger du dig fan på att fånga en fluga så gör du det till slut.
3. Inte hittades piloten på en blocket i annons är jag nog rätt säker på och jag tror att det går till ungefär likadant när man behöver en chaffis till en flyktbil.
Tar nog bara lite mera tid att hitta någon om man inte själv tar helikopter lektioner!
Citera
2025-05-13, 22:10
Medlem
Hirdmans avatar
Någon som har FUP, dom m.m att ladda upp? Alla länkar jag hittar är döda.
Citera
2025-05-14, 19:18
Medlem
1. Vad tyder på att det var fler som var inblandade? Finns ingen fakta eller grund bakom det.
2. Fast det är ju rätt så omöjligt pågrund av den höga säkerheten som exempelvis en mer avancerad startfunktion, att den är låst, krävs nycklar osv.
3. Det är det jag också menar här, det är väldigt svårt att få tag på sådana personer därav så undrar jag hur dom ens lyckades med det.
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Hur kan man ha frågetecken kring en serie på Netflix? Den är inte verklighetsbaserad utan skriven på viss fakta om verkliga rånet. Vissa blev dömda och viss sanning finns men resten av händelser vet bara de inblandade och allt annat är spekulationer. Men som svar på din frågor:

1.Huvudmännen bakom det riktiga rånet kommer förmodligen aldrig komma fram. De som torska de torska och fick brösta allt. Väldigt enkelt om man kommer från de kretsarna.
2. Inget är omöjligt om man är målmedveten. Ger du dig fan på att fånga en fluga så gör du det till slut.
3. Inte hittades piloten på en blocket i annons är jag nog rätt säker på och jag tror att det går till ungefär likadant när man behöver en chaffis till en flyktbil.
Tar nog bara lite mera tid att hitta någon om man inte själv tar helikopter lektioner!
Citera
2025-05-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Har heller aldrig hört om honom förut.
Citera
2025-05-15, 15:54
Medlem
Citat:
1. Vad tyder på att det var fler som var inblandade? Finns ingen fakta eller grund bakom det.
2. Fast det är ju rätt så omöjligt pågrund av den höga säkerheten som exempelvis en mer avancerad startfunktion, att den är låst, krävs nycklar osv.
3. Det är det jag också menar här, det är väldigt svårt att få tag på sådana personer därav så undrar jag hur dom ens lyckades med det.

Piloten var ju familjär på stället där helikoptern stals. Han hade dessutom flugit just den helikoptern förut.
Citera
2025-05-17, 19:14
Medlem
Ja fast hur fick ens rånarna tag på en helikopterpilot? Bara det borde vara en omöjlig grej med tanke på att det är en väldigt liten andel människor som är piloter?
Citat:
Ursprungligen postat av frejasfrej
Piloten var ju familjär på stället där helikoptern stals. Han hade dessutom flugit just den helikoptern förut.
Citera
2025-05-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ja fast hur fick ens rånarna tag på en helikopterpilot? Bara det borde vara en omöjlig grej med tanke på att det är en väldigt liten andel människor som är piloter?

Han höll på med droger. Troligtvis hade han nån skuld till någon - och plötsligt är man inblandad.
Citera
2025-07-25, 07:35
Medlem
diseuses avatar
Dagens Juridik (Man hängdes felaktigt ut som helikopterrånare på TikTok, bakom betalvägg):
Citat:
En då 16-årig pojke la ut ett klipp på TikTok med namn och bild på en person han pekade ut som en av helikopterrånarna. Nu döms han för grovt förtal – men får påföljden nedsatt i hovrätten eftersom det är oklart exakt hur stor spridning klippet fick.
Citera
2025-07-25, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Dagens Juridik (Man hängdes felaktigt ut som helikopterrånare på TikTok, bakom betalvägg):

"Enligt pojken uppmärksammades han på att han hängt ut fel person – men ville inte ta bort videon eftersom den fick så många visningar, vilket ”blev som ett beroende”. Till slut gjorde han dock det på en kompis inrådan."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in