2010-02-24, 11:43
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är nog så att det var planerat att dom andra, även dom som var med om rånet, dvs skyldiga, skulle åka dit också och att det var bestämt i förväg. Polisen skulle med andra ord lösa brottet och få med sig AE men inte dom som befann sig i helikoptern de tre operatörerna och den ende piloten. Eller de som planlade kuppen och deras samarbetspartner inom Serbisk och Svensk Polis.

Precis vad jag sagt hela tiden det är det bästa i planen .!!!!
Citera
2010-03-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgongava
38 åringen är ju inte AE eller "tv4-fotografen", det är inte hans bil. Han hade ju en Q7..

Återigen vad är det för ett program du talar om? Och han är ju ingen fotograf utan en bildproducent, kan hända att han fotat lite men länge sen...

Vilka har utfört de förfalskade samtalen? Polis ?

Skadestånd på 39 milj, innan de ens blivit dömda, låter inte klokt! Hur mycket var det som stals då egentligen, om 39 milj är mot en person...

Var det inte så att 38-åringen var Milan Sevic?

Om inte Vilka sitter häktade i dag?
Möjligheten att helikpoter piloten är oskyldigt indragen finns. Se mina tidigare inlägg.
Annars Hur gick det med den krockade bilen (Audi el Porsche), inplanerat mötet, Varför Spanienresa.
Sambo kanske "tror/vet" att spelet är kört = bytt foto - "öppen för förslag"-bild på Face
MMA-K1, Karusellhandel, mäklaren Jansson, MS, Serbien
Heliairs personalstab? och ...filmat Johan Falk
Många ??? blir det
Senast redigerad av meckklare4 2010-03-01 kl. 01:33.
Citera
2010-03-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4

Om inte Vilka sitter häktade i dag?
Möjligheten att helikpoter piloten är oskyldigt indragen finns. Se mina tidigare inlägg.
Annars Hur gick det med den krockade bilen (Audi el Porsche), inplanerat mötet, Varför Spanienresa.
Sambo kanske "tror/vet" att spelet är kört = bytt foto - "öppen för förslag"-bild på Face
MMA-K1, Karusellhandel, mäklaren Jansson, MS, Serbien
Heliairs personalstab? och ...filmat Johan Falk
Många ??? blir det

38 åringen måste ju vara en utav de som sitter häktad, som polis grep först, Metin Akdag. Bilen har polis fortfarande under beslag, undrar varför.....

Spanienresa kan ju vara för att locka till sig polis, vilja bli gripen, men inte på hemmaplan. Men varför låta sig bli gripen så lätt, om han skulle vara inblandad?? Skulle man inte försöka fly då?? Tror nog att rikskrim, åklagare har piloten av någon annan anledning, som vi kommer att få veta inom en snar framtid... Frågan är om man verkligen får göra så??
Citera
2010-03-01, 16:45
Medlem
Nordisk-Stolthets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4

Du menar Milan Sevo?
Nej han är lite äldre än så, 41 eller 42 i dagsläget.
38-åringen syftar väl på Goran Bojovic.
Citera
2010-03-02, 20:08
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Stolthet
Du menar Milan Sevo?
Nej han är lite äldre än så, 41 eller 42 i dagsläget.
38-åringen syftar väl på Goran Bojovic.

Nu är du ute och cyklar hårt! MS har aldrig varit häktad för detta vart har du fått det ifrån.?
Citera
2010-03-02, 23:11
Medlem
zejlkos avatar
Nu är R.M avskriven från utredningen som misstänkt. Konstigt att inte tidningarna skriver något om det..
Citera
2010-03-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zejlko
Nu är R.M avskriven från utredningen som misstänkt. Konstigt att inte tidningarna skriver något om det..

Vem är det?
Citera
2010-03-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Att bara dra slutsats att "de upphittade pengarna" är från det eller det rånet blir då en spekulativ slutsats om det endast finns dessa pengar och inte något annat som knyter mannen till Helikopterrånet.

Men, det återstår en sak som kan göras. När man sätter på banderollen så fastnar det DNA på sedlarna.

Så är det DNA från penningräknarpersonalen som tjänstgjorde vid G4S rånkvällen så är det ett indicium men om det bara finns från okända och polispersonal kan det ju till och med vara ett planterat bevis. För det vet vi ju från CSI att brottsplatsundersökare alltid har gummihandskar på sig.

Undrar om man har undersökt sedelbuntarna för DNA?

Gick förbi ett värdetransportfordon från G4S idag och på sidan stod med stora bokstäver.
Citat:

INFÄRGADE MED SPÅRBAR DNA.

Fick mig att tänka på det inlägg jag skrev för länge sen. Kul att man gör något i alla fall.
Citera
2010-03-06, 11:34
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Har du läst tråden.??? Då vet du vem det är.!

Lite otrevligt svar. Tråden är lång och det kan vara svårt att minnas alla namn även om man läst det mesta... det är ju ett gäng misstänkta... Har själv dåligt minne men gissar på Reza "Mad dog"- aka "kampsportaren".

Är han helt friad från misstankar nu tror ni? Eller släppt i brist på bevis? Vet någon hur pass vanligt det är med kriminalitet inom "kampsportsvärlden". Inom citattionstecken för det finns ju många kampsporter som attraherar ganska olika sorters människor. Jag är verkligen inte ute för att dra alla över en kam eller misstänkliggöra alla som tränar/tävlar. Är bara lite nyfiken.

(I filmen om Reza som länkades förut slog det mig att "alla" hade mössor, av en viss modell. MMA-mode? Eller beror det kanske på sk. "blomkålsöron"?)
Sorry för ev dumma frågor...
Citera
2010-03-06, 11:53
Medlem
MiniDwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Är han helt friad från misstankar nu tror ni? Eller släppt i brist på bevis?
"Avskriven" borde tyda på att han inte är misstänkt längre.
Citera
2010-03-09, 21:14
Medlem
Vem har dom släppt?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...erranet-slappt
Citera
2010-03-09, 22:01
Bannlyst
Bär de börjar släppa folk som suttit länge, så tolkar jag det som att dessa hållit käften, de leder inte snuten nån vart och kan därmed släppas. Välkommen ut i det fria grabbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in