Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 01:55
  #11581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haha31
Han jobbar nu återigen hos tv4

Det gör han inte.
Citera
2018-01-03, 13:02
  #11582
Medlem
Shakespeareares avatar
Så pinsamt att alla parter i dokumentären ,förutom åklagaren då, avfärdar personalens inblandning som insider totalt, det motiverar de med att personalen besitter hög integritet. Själv undrar jag hur mycket integritet personalen kan ha när de tar en så liten detalj som det polisen gjort i slutet så personligt? Själv tycker jag tvärtom att det enda rätta som polisen gjort under hela rånet är just den detaljen som personalen tog så personligt, det som definierar ett bra arbete som polis är just förmågan att lägga känslorna åt sidan och agera enbart förnuftigt när det behövs.

Det är inte heller helt otroligt att de haft insider inom dessutom polis och säkerhetsföretaget.

Vad mesigt lät åklagaren nr han berättade att det är klart att man inte skjuter ner helikoptern, för att inte tala om hur mesig åsikten i sig var. Det var ju inte ett oskyldigt barn som satt inne i helikoptern utan en tung kriminell, ger man sig in i leken som kriminell ........tycker jag.

Det 17 åriga s.k. vittnet var köpt i förväg för att piloten skulle gå fri.
__________________
Senast redigerad av Shakespeareare 2018-01-03 kl. 13:08.
Citera
2018-01-03, 16:19
  #11583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
Så pinsamt att alla parter i dokumentären ,förutom åklagaren då, avfärdar personalens inblandning som insider totalt, det motiverar de med att personalen besitter hög integritet. Själv undrar jag hur mycket integritet personalen kan ha när de tar en så liten detalj som det polisen gjort i slutet så personligt? Själv tycker jag tvärtom att det enda rätta som polisen gjort under hela rånet är just den detaljen som personalen tog så personligt, det som definierar ett bra arbete som polis är just förmågan att lägga känslorna åt sidan och agera enbart förnuftigt när det behövs.

Det är inte heller helt otroligt att de haft insider inom dessutom polis och säkerhetsföretaget.

Vad mesigt lät åklagaren nr han berättade att det är klart att man inte skjuter ner helikoptern, för att inte tala om hur mesig åsikten i sig var. Det var ju inte ett oskyldigt barn som satt inne i helikoptern utan en tung kriminell, ger man sig in i leken som kriminell ........tycker jag.

Det 17 åriga s.k. vittnet var köpt i förväg för att piloten skulle gå fri.

Vad går du på för droger? Är klart man inte skjuter ner en helikopter i centrala stan. Och vad ska man skjuta med? Sig Saur 9mm? Du kollar för mycket på film.
Citera
2018-01-03, 20:58
  #11584
Medlem
Shakespeareares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Vad går du på för droger? Är klart man inte skjuter ner en helikopter i centrala stan. Och vad ska man skjuta med? Sig Saur 9mm? Du kollar för mycket på film.

Vet inte hur det är för dig, själv har jag aldrig ens tänkt tanken att ta droger. Säkerhetsexperten i dokumentären sa ju att man kunde skjuta den så den inte kunde lyfta igen.
Citera
2018-05-17, 17:21
  #11585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
Vet inte hur det är för dig, själv har jag aldrig ens tänkt tanken att ta droger. Säkerhetsexperten i dokumentären sa ju att man kunde skjuta den så den inte kunde lyfta igen.

Memar du/säkerhetsexperten att man skulle skjuta på helikoptern när den stod på taket? Från marken? Kan ju säga att det är 100% omöjligt om du inte har robotstyrda patroner i din pistol 😂 skjuta den i luften="så den inte kan lyfta igen" existerar inte, skjuter man på en helikopter i luften skjuter man för att störta den, störta en helikoper där och då=flera döda
Citera
2018-05-17, 17:40
  #11586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
Vet inte hur det är för dig, själv har jag aldrig ens tänkt tanken att ta droger. Säkerhetsexperten i dokumentären sa ju att man kunde skjuta den så den inte kunde lyfta igen.

Kunde, självklart man kunde. Dock är det som flera skriver här att det skulle inneburit ett antal förmodade dödsfall/skadade, därför lät man bli. Att skjuta ner en Bell 206 är lätt om man vet hur man gör. Dock som sagt, fanns det mer än en orsak till att inte göra det just då.
Citera
2018-07-27, 15:52
  #11587
Medlem
Någon som läst Bonniers bok? Är inte så insatt i fallet och vet att den skulle avslöja en del nya sensationella nyheter men står inte explicit vad som är sant och inte.

Har själv lite funderingar om vad som är sant och inte:
1. Är det bekräftat att en annan pilot var tilltänkt och den som läckte info till serbiska polisen? Hur kunde de inblandade inte misstänka det innan när de ändå visste att jugoslaven var buggad?
2. Kan man inte se vilka som begärt ut ritningar över byggnaden från Riksarkivet? Är denna person med bland de dömda?
3. Har alla släppts, vad gör de idag? Kommer de casha in på Hollywoodfilmen?
Citera
2018-07-27, 16:27
  #11588
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekant
Någon som läst Bonniers bok? Är inte så insatt i fallet och vet att den skulle avslöja en del nya sensationella nyheter men står inte explicit vad som är sant och inte.

Har själv lite funderingar om vad som är sant och inte:
1. Är det bekräftat att en annan pilot var tilltänkt och den som läckte info till serbiska polisen? Hur kunde de inblandade inte misstänka det innan när de ändå visste att jugoslaven var buggad?
2. Kan man inte se vilka som begärt ut ritningar över byggnaden från Riksarkivet? Är denna person med bland de dömda?
3. Har alla släppts, vad gör de idag? Kommer de casha in på Hollywoodfilmen?

2. dom hade insider så det behövs inga ritningar

3. byggbranschen b.la och filmen ger inte dom många ören
Citera
2018-07-28, 10:55
  #11589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
2. dom hade insider så det behövs inga ritningar

3. byggbranschen b.la och filmen ger inte dom många ören

Är flera av dem byggjobbare idag!? Vilket nedköp.......!
Citera
2018-07-28, 12:04
  #11590
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Är flera av dem byggjobbare idag!? Vilket nedköp.......!

nedköp?

vad trodde du att dom skulle jobba med wallenbergarna?
Citera
2018-07-28, 17:59
  #11591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
nedköp?

vad trodde du att dom skulle jobba med wallenbergarna?

Men ditt klappmongo! De kom ju över 35 Mkr. Att den där helikopterpiloten blev blåst tvivlar jag inte på, men resten av gänget borde ju ha cashat in fett. Att knega i byggsvängen är självfallet ett nedköp, sett i det perspektivet.

Och den där blatten...Kadhoum - han är väl sjukpensionär.
Citera
2018-07-28, 18:32
  #11592
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
gå och lägg dig
du menar att dom har blivit ekonomisk oberoende?
skulle örfila dig om du var här

Har inte läst tråden.
Men har en fundering!
Kom dom över mycket valuta?
Krångligt att växla till den nya valutan i så fall?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback