Citat:
Ursprungligen postat av
Voidoid
Det duger alldeles utmärkt om man antar att alarmisterna ljuger alternativt inte ved vad de pratar om. Och argument som ”den samlade forskningen” kan bara komma från en nyttig idiot.
Bara så vi är på det klara här: Du åkte på en skidresa med din skolklass, såg lite snö och kände att det var kallt och du konstaterade att alla forskare inom klimatområdet ljuger och är inbegripna i en stor konspiration för att lura världen. Det är inte övertygande som argument. Du får underkänt.
För att övertyga någon när du pratar om den verkliga världen utanför ditt huvud, så måste du hänvisa till den verkliga världen. Det fungerar inte att bara hänvisa till dina fantasier.
Sen är det är inte jag som tror på en konspirationsteori som är välkänt uppfunnen av oljeindustrins lobbyinstitut, och det är inte jag som genom att sprida den vidare går emot mina egna intressen, som människa, till förmån för dessa ekonomiska entiteters intressen. Det är inte jag här, av oss två, som är en nyttig idiot. (Åtminstone inte i det här avseendet.)