Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Jag läste kommentarerna i facebooktråden Vi som vill diskutera Gift vid första ögonkastet. Jag läste en klok synpunkt, jag vill inte citera allt den personen sa, den vill nog inte vara på flashback. Men ordalydelsen var:
Urban berättar inte om hur pappan kastade ut honom för att visa sin svaga sida, utan han kommer att använda den här historien som ett vapen gentemot Olivia. T ex om Urban erkänner i framtiden att han t ex varit otrogen och Olivia kommer på honom så kan hon inte kasta ut honom, då blir hon ju som Urbans pappa som kastar ut honom när han bara talar sanning. Det finns en plan bakom allting Urban väljer att berätta för Olivia.
Wow! Det var en mycket intressant observation och så tror jag nog också att det kan vara.
För jag tycker det var så jävla märkligt att han mitt i historien hur hans pappa kastar ut honom, fokuserar och framhäver att situationen kändes
trygg och
varm och att han därför kände att han kunde vara ärlig mot sin pappa..
Precis som att den jobbiga händelsen för honom inte var att bli utkastad mitt i natten från hemmet, utan att bli straffad när man är ärlig. Mycket märkligt.
Alltså om det är på det sätt som skribenten tror då är det fan riktigt jävla illa ställt med U.