2026-09-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ja just det ja.
Yasmin som blev förnärmad för att hennes namn uttalades med sch-ljudet. Alltså Schassmin. Istället för Jassmin.
Och Felix som är en oklippt ointressant hippie som fullständigt seglar runt i ingenmansland..
De 2 sistnämnda måste väl ändå tillhöra dem som otvivelaktigt är dumma i huvudet?

Jag tror att Felix har ganska allvarliga vitamin- och mineralbrister. Om han bara fixar det och börjar äta ordentlig kött- och proteinrik kost så tror jag att han kommer att bli ganska normal.
Citera
2026-09-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Ja, vilken är familjen som Max har tagit avstånd ifrån? Föräldrar? Syskon osv?

Skulle inte förvåna mig om hans föräldrar tog avstånd pga att han gick ur jehovas vittnen. Men bara en spaning.
Citera
2026-09-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att Felix har ganska allvarliga vitamin- och mineralbrister. Om han bara fixar det och börjar äta ordentlig kött- och proteinrik kost så tror jag att han kommer att bli ganska normal.

Tror det skulle bli för dyrt, han snålar hellre in på maten så han kan lägga 1 timma extra på ”musiken”
Känns som om han levt på havregrynsgröt större delen av sitt vuxna liv.
Citera
2026-09-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Mmm så när han kannibalen i tyskland efterlyste på craigslist att han ville ha någon att äta upp, och en frivillig anmälde sig, varav de skar av den frivilliges penis och åt upp tillsammans, sen förblödde den frivillige i ett badkar. Då var det enligt dig två människor som levde sina liv?

Nu är jag lite hyperbolisk i min jämförelse, men jo, människor behöver räddas från sig själva av bättre vetande. Olivia är en sån som behöver räddas från sitt eget bestämmande.

Din jämförelse med kannibalen förändrar faktiskt ingenting. Att det finns extrema fall där människor behöver skyddas från andra innebär inte att du därmed får en allmän rätt att bestämma över andra vuxna människors liv.

Det intressanta är hur snabbt du går från ett extremfall till slutsatsen att just Olivia behöver ”räddas från sitt eget bestämmande”. Du känner henne inte, lever inte hennes liv och sitter inte med hennes förutsättningar. Ändå anser du dig veta vad som är bäst för henne.

Det är precis den formen av självsäkert förmynderi som jag invände mot från början. Att på avstånd utse sig själv till den som vet bättre än den berörda personen.
Citera
2026-09-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Skulle inte förvåna mig om hans föräldrar tog avstånd pga att han gick ur jehovas vittnen. Men bara en spaning.
Ja något sådant låter mycket troligt...
Citera
2026-09-21, 21:58
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Är föräldrarna med där?
Citera
2026-09-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Är föräldrarna med där?

Det var bara en spaning. Jag har ingen aning. Tänkte bara i och med att han inte längre har någon kontakt med sina föräldrar, vanligt att familjen bryter med en om man väljer att lämna…
Citera
2026-09-21, 23:02
Medlem
Ja det var din post jag avsåg och wow, du är en mycket ovanlig killar som kan göra en sådan ingående analys.... Jag hoppas din partner uppskattar detta.

Ok jag håller med om att det gäller att inte bli overbearing med sin oro för den andra, det ska inte bli hans problem. Vi får se om detta var en enskild grej som grundade sig i en häftig oro, eller om hon fortsatt uppvisar vad som i så fall kan vara ett problematiskt beteende.

Exakt, Urban hade minsann aldrig fått frågor om sin kuk. Även om han kanske gärna hade berättat...

Citat:
Ursprungligen postat av Pittlepump
Tack. Jag gissar att det var min post du avsåg. Men nej, jag är inte tjej

Och vad gäller Sara. Jag kanske lät lite hård och kritisk mot henne. Jag menar verkligen att hon verkar vara en av de mer sympatiska deltagarna. Men jag tycker ändå att hennes reaktion visar en viss instinkt som inte är alltför ovanlig. Grundad i dels god empatisk förmåga, men även en liten skvätt offermentalitet. Att hon var genuint orolig för Gabriels skull tvivlar jag inte på. Men hennes sätt att visa oron var ändå något jagcentrerad. Hon menar alldeles säkert inget ont med det, men den där sortens reaktion kan utgöra en dubbel börda för partnern. Dels ska han hantera sin egen oro och dels ska han trösta och stötta henne i hennes oro.

Jag håller med dig att outandet för framförallt Urban räddades av Gabriels personlighet. Han verkar vara genuint stabil och självsäker. Rena motsatsen till Urban. Hade Gabriel varit mer osäker så hade Urbans något klumpiga attityd varit mycket problematisk.

Att Gabriel ska förklara hur hans könsorgan ser ut och fungerar är fullkomligt absurt. Ingen människa skulle komma på tanken att be Urban redogöra för storlek, funktion och utformning. Om Urban är genuint intresserad och nyfiken så skulle han kanske först ha lagt lite energi på att lära känna Gabriel.

Men nu var Gabriel förberedd, självsäker och öppen. Så det verkar ju ändå ha gått OK.
Citera
2026-09-21, 23:05
Medlem
Hon har blivit besatt av att ha allt större läppar?

Hemskt med 'leende' mun och sådana där grejer. Världen är så sjuk nuförtiden, att folk blir skadade (och fattiga) av att operera sig så att de ser fulare ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag kollade igenom Helenas instagram. Långt bak i flödet har hon betydligt smalare läppar. Hon har definitivt fillers idag. Och som andra redan påpekat, de där tjocka korvläpparna målade i ljusrosa med brun kant runtom... det är en väldigt speciell stil. Det bruna har verkligen exakt nyans av ett oblekt anus. Det är inte den färg jag själv hade valt att rama in mitt kakhål med. Men men, to each her own.

Olivia har opererat munnen/läpparna tror jag, eftersom hon har så konstig/begränsad rörlighet. Jag gissar på att hon gått all in på allt på en sån där turkisk plastikoperationsresa. För läpparna kan man bland annat operera ansiktsmuskler så att munnen blir mer "leende" (populärt i asien). Man kan också förkorta längden till septum. Och forma om.
Citera
2026-09-22, 02:04
Medlem
Felix måste väl på många sätt va motsatsen till vad Jasmin vill ha. Hon är 35 bast, utan barn och bor i husbil, tror verkligheten kring framtiden börjar gå upp för henne.
Citera
2026-09-22, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
ska alla pudla om Urban nu när Olivia sagt att hon hade exakt samma kontrollerande/begränsande "krav" på sin partner?

Skillnaden är väl att hon på grund av vad hon varit med om tidigare (blivit grundlurad av tidigare partner hon bodde med, han hade ett helt annat liv med en annan kvinna samtidigt som han bodde tillsammans med Olivia), sa att hennes ”man helst inte får ha några tjejkompisar.” Har väldigt svårt att se att hon skulle begär av Urban att bryta med en kompis sen tjugo år tillbaka så som han får henne att göra.
Citera
2026-09-22, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Felix måste väl på många sätt va motsatsen till vad Jasmin vill ha. Hon är 35 bast, utan barn och bor i husbil, tror verkligheten kring framtiden börjar gå upp för henne.

Haha, ja. Dessutom det här med deras olika ”kärleksspråk”. Han verkar asexuell i jämförelse. Tror hon kommer tröttna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in