Citat:
Ursprungligen postat av
SnutteFia03
Lite fascinerande med Max och Belinda ändå. Jag kanske är fördomsfull nu, men att en man är som Max och har lite egenheter för sig samtidigt som han har en del kontroversiella åsikter borde vara betydligt vanligare än att en ambitiös, välutbildad och ung tjej som Belinda skulle vara sådan.
Dels att man lyckats hitta och matcha dessa och att det sedan tycks flyta på såpass friktionsfritt som det ändå gör hittills. Det känns väldigt ovanligt och osannolikt på något sätt.
Belinda verkar inte ens reagera på att Max mellan raderna säger att han inte litar ett dugg på hennes omdöme om hon skulle umgås med andra män, eller pan-sexuella Sara för den delen.
Kanske är det mycket skygglappar på från Belinda's håll?
Jag kan förstå hur Belinda tänker angående detta med att vara hemma med barnen tex, att få känna sig som en äkta kvinna/bli omhändertagen. Att mannen har ett litet extra öga för sin kvinna och inte att allt ska vara 50/50 rakt av.
Jag anser själv tex att jag som mamma ska kunna vara hemma med mina barn de första åren då de behöver mig 24/7. Det är min uppgift att finnas för dem. Tryggheten hos barnet börjar där.
Jag tycker även att mannen skall ta notan. Att mannen ska ligga steget före och ha en extra tanke för sin fru och sina barn.
Jag vill inte heller ha någon som vill ha ett helt jämställt förhållande rakt igenom, men det betyder inte att jag låter mig bli behandlad som om jag vore mannens ägodel.
Det finns en gräns och jag tror att ju yngre man är desto farligare kan den gränsen bli om man inte har rätt underlag på fötterna.
Belinda har ändå en starkare egen drivkraft vilket Olivia verkar sakna.
Olivia verkar bara vilja vara den vackra accessoaren som blir uppassad och bortskämd för att kunna se bra ut utåt. Hennes utseende kommer alltid att vara viktigt för Urban och att det kommer att tas omhand på bästa möjliga sätt då hon alltid måste vara vackrare än honom, som han själv uttryckt. Kvinnan måste ligga över honom utseendemässigt.
Som det framstår just nu så köper hon allt med hull och hår, hon ser Urbans syn på henne som en ren och skär komplimang.
Men det där kan bli farligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mentalstyrka
Max och Belinda verkar passa bra ihop, de är lika dryga bägge två. De verkar se ner på de andra paren, och inte vilja delta i diskussionen. Blir intressant se hur dynamiken i gruppen och paren emellan blir allt eftersom.
Och Max klagar på att lägenheten är målad i grönt. Jösses. Han är verkligen udda.
Max känns väldigt ostabil och inte alls genuin. Han spelar en roll där han försöker framstå som lite lätt överlägsen. Han vet att han är vältränad och han lägger stor värdering i det, det ger honom en fejk ”pondus”.