2026-09-22, 11:50
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Wow! Det var en mycket intressant observation och så tror jag nog också att det kan vara.
För jag tycker det var så jävla märkligt att han mitt i historien hur hans pappa kastar ut honom, fokuserar och framhäver att situationen kändes trygg och varm och att han därför kände att han kunde vara ärlig mot sin pappa..

Precis som att den jobbiga händelsen för honom inte var att bli utkastad mitt i natten från hemmet, utan att bli straffad när man är ärlig. Mycket märkligt.

Alltså om det är på det sätt som skribenten tror då är det fan riktigt jävla illa ställt med U.
Varför var det märkligt?

En jävla 16 åring som tror att han får förståelse o förtroende från sin pappa....klart en känsla av trygghet kan infinna sig. Precis så känner väl varje barn när de ska våga tala sanning.

det handlar ju ändå om att han ska be sin pappa be sin nya kvinna att flytta, var ju inte som att säga att han vill ha ost på mackan ist för skinka.

det är väl klart att det var sveket som gjorde ont. att han fick dra var ju bara resultatet.
Citera
2026-09-22, 12:41
Medlem
plommonstups avatar
Det är något genuint obehagligt med människor som tror att de är bättre än andra på det sättet foliehattsparet verkar göra. Asocialt och osympatiskt beteende att sitta och självbelåtet hånflina åt andra, vilket är väldigt märkligt när hela premissen är att dela med sig av sina upplevelser i grupp och med terapeuter.

Bara en tidsfråga innan de börjar kränga kolloidalt silver och kommer ut som KD-anhängare och elallergiker. Var det förresten jesusfisken Max hade ritat på sin skylt?
Citera
2026-09-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Det är något genuint obehagligt med människor som tror att de är bättre än andra på det sättet foliehattsparet verkar göra. Asocialt och osympatiskt beteende att sitta och självbelåtet hånflina åt andra, vilket är väldigt märkligt när hela premissen är att dela med sig av sina upplevelser i grupp och med terapeuter.

Bara en tidsfråga innan de börjar kränga kolloidalt silver och kommer ut som KD-anhängare och elallergiker. Var det förresten jesusfisken Max hade ritat på sin skylt?

Hans fisk såg mer ut som Hitta Nemo med bubblor. Men ja, vilket otroligt osympatiskt par. Belinda känns som en förvuxen fjortis som måste ha ett allvarligt samtal med sina föräldrar, och himlar med ögonen och viskar nedlåtande. Omoget och bara pinsamt beteende. Dom verkar ju vara en bra match iallafall, båda två är holier than thou och ser ner på folk.
Citera
2026-09-22, 14:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Hans fisk såg mer ut som Hitta Nemo med bubblor. Men ja, vilket otroligt osympatiskt par. Belinda känns som en förvuxen fjortis som måste ha ett allvarligt samtal med sina föräldrar, och himlar med ögonen och viskar nedlåtande. Omoget och bara pinsamt beteende. Dom verkar ju vara en bra match iallafall, båda två är holier than thou och ser ner på folk.

Såg inte Yasmin och Helena ner på dem då? Deras kommentarer och ögonhimlande var flera resor värre.
Citera
2026-09-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Såg inte Yasmin och Helena ner på dem då? Deras kommentarer och ögonhimlande var flera resor värre.

Jag tolkade inte deras kommentarer som nedlåtande, utan mer en frustration för att dom inte sa något? Vilket var anledningen till att dom var där. För att dom själva sökt in till detta. Som dom plötsligt anser att dom är för intelligenta för.
Citera
2026-09-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Bara för att du sån själv behöver inte alla andra vara det.

Märks ju att du är känslig för sånt.

Intressant att du tror dig veta hur jag är... tror du själv på fullaste allvar att jag hade funnit mig i att bli kallad någons kvinna, som en jäkla ägodel? Den killen hade fått hjälp ut genom dörren fortare än kvickt. Bra tjej reder sig själv...
Citera
2026-09-22, 17:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Intressant att du tror dig veta hur jag är... tror du själv på fullaste allvar att jag hade funnit mig i att bli kallad någons kvinna, som en jäkla ägodel? Den killen hade fått hjälp ut genom dörren fortare än kvickt. Bra tjej reder sig själv...
varför tror du inte Olivia kan ta vara på sig själv då? hon kan ju vara som du. hon har ju blivit bedragen en gång och säger att hon aldrig mer vill ha en kille som håller sig med andra kvinnor, inte ens som vänner. låter inte så kuvad. men om en tjej inte agerar på exakt samma sätt som du så är hon vek i sinnet o kuvad alltså.

kul att du nappade på betet.
Senast redigerad av Pancev 2026-09-22 kl. 17:21.
Citera
2026-09-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
varför tror du inte Olivia kan ta vara på sig själv då? hon kan ju vara som du. hon har ju blivit bedragen en gång och säger att hon aldrig mer vill ha en kille som håller sig med andra kvinnor, inte ens som vänner. låter inte så kuvad. men om en tjej inte agerar på exakt samma sätt som du så är hon vek i sinnet o kuvad alltså.

kul att du nappade på betet.

Hittills har ju Olivia inte gjort det utan funnit sig i allt som den bredflabbade grodan krävt. Då får hon väl upp till bevis. Tidigare i tråden stod det att hon hade tvekat på sina svar o gett de svaren som hon trodde Urban ville höra.
Ett förhållande byggs på tillit o förtroende, inte med gränser för den andra parten.
Citera
2026-09-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittlepump
Det där med hans syn på jobb och ekonomi tog jag faktiskt från en podd som han var med i. Så det är inget som jag hört honom säga i programmet.

Man kan visst ha en uppdelning i ett äktenskap. Det är förmodligen oerhört vanligt. Kanske den ena partnern är duktig på att laga mat och dessutom gillar det. Då lär den få stå för för dem mesta matlagningen. Kanske ena partnern har en relevant utbildning och genuint intresse för ekonomi och tar därför hand om eventuellt sparande och placeringar.

Problemet här är att han tror att män är medfött begåvade på att jobba. Och att män är medfött begåvade på att förvalta ekonomi. Det är ju som ett skämt. Ingen normal människa tror det.

Fast nu blandar du ihop två saker. Att män och kvinnor har biologiska skillnader, och att dessa kan bidra till genomsnittliga skillnader i vissa egenskaper och beteenden, är knappast kontroversiellt. Det innebär förstås inte att varje man är bättre på att arbeta eller hantera ekonomi än varje kvinna.

Om Urban menar att män som grupp har medfödda, biologiskt grundade förutsättningar som i genomsnitt gör dem bättre lämpade för vissa typer av arbete eller ekonomisk förvaltning, så är det ett fullt legitimt empiriskt påstående att diskutera. Att avfärda det med att ”ingen normal människa tror det” är däremot inte ett argument. Frågan är vad forskningen faktiskt visar om de specifika egenskaperna och hur stora skillnaderna är.
Citera
2026-09-22, 20:35
Medlem
wrapascarfs avatar
Haha det var festligt i Update när Sasa inte backade en millimeter utan tycker att en vit tank top är ett snyggt och ett bra val på en parmiddag (inför hela Sverige)
Citera
2026-09-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrapascarf
Haha det var festligt i Update när Sasa inte backade en millimeter utan tycker att en vit tank top är ett snyggt och ett bra val på en parmiddag (inför hela Sverige)
Det understryker väl att det är (var) en ocean mellan Sasan och Helena.

Sasan tycker nog att "parmiddag" innebär att täcka soffbordet med hämtmat och skrika "bror!" till både kompisarna och deras flickvänner. Helena anser snarare att en parmiddag avhålls på ett slott där man äter sjurätters och byter kläder inför desserten.

Ingen stolt matchning för SVT!
Citera
2026-09-22, 21:35
Medlem
wrapascarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det understryker väl att det är (var) en ocean mellan Sasan och Helena.

Sasan tycker nog att "parmiddag" innebär att täcka soffbordet med hämtmat och skrika "bror!" till både kompisarna och deras flickvänner. Helena anser snarare att en parmiddag avhålls på ett slott där man äter sjurätters och byter kläder inför desserten.

Ingen stolt matchning för SVT!

Hahha precis så

Det där bagarlinnet avslutade nog relationen helt solo långt innan några åsikter om polare av motsatt kön ens kom fram.

När hon lite försiktigt frågade om han var klar inför middagen, och han stod och djurade framför badrumsspegeln med linnet och diskohållning och svarade typ "jag är absolut helt 100% redo!", då tror jag Helena checkade ut och bara åkte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in