2026-09-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ingen annan som stör sig att Urban hela tiden säger min kvinna? Som en jävla ägodel, nog är hon väl hans fru, iaf för några veckor. Ingen merit iofs....

Jag säger "min man" när jag pratar om min make till folk utanför familjen. Men han är väl också förtryckt...
Citera
2026-09-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Jag säger "min man" när jag pratar om min make till folk utanför familjen. Men han är väl också förtryckt...
Min fru är väl mer jämförbart.
Citera
2026-09-20, 17:39
Medlem
Har Felix bara den tröjan? Kan han inte försöka anstränga sig, inte ens lite?
Citera
2026-09-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att Urban ringde någon av sina polare från Mankind-gruppen för att få hjälp att hitta på en historia, en hemlighet som skulle få Olivia att gråta för hans skull. Tror icke på den historien. I Sverige kan föräldrar inte slänga ut sina minderåriga barn i natten på det sättet. Men det låter ju bra så slapp Urban berätta om sina mer djävulska saker han begått mot familj, nära vänner mfl.

Och Max och Belinda, vad ska man säga om dem? De verkar tro att de är med i ett hemligt CIA experiment och utbildas till spioner och ska lära sig att säga så lite som möjligt. Varför var inte de två med på respektive tjejträff och killträff?

Det lät verkligen extremt. Skulle det vara sant har han uppenbart haft en fruktansvärd uppväxt som skulle förklara (men inte försvara) hur han beter sig idag.

Det är obehagligt att se hur Olivia helt tappat bort sig själv så kort tid in i relationen. Även Belinda tyckte jag tyvärr att man såg idag håller på att tappa bort sig själv i anpassningen till Max.
Citera
2026-09-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Min fru är väl mer jämförbart.

Jasså? Och vad är motsvarigheten till min kvinna om man pratar om just sin man då eniigt dig?
Citera
2026-09-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haramadan
Dagens mest idiotiska kommentar från Sasan riktad till Helena:

"Jag kan inte acceptera att en människa inte ens försöker förstå den andra när man tycker olika."

Nähä, du faller liksom i samma grop själv i och med det uttalandet.

Det gör han absolut inte. Sasan var öppen för Helenas perspektiv angående "vänner av motsatt kön"-diskussionen och dessutom beredd att kompromissa. Något som hon bara gav honom skit för. Sanningen var den att hon inte var attraherad av honom och här hittade hon något att skylla på.
Citera
2026-09-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC

Säger han sin kvinna om dig?
Citera
2026-09-20, 18:18
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det gör han absolut inte. Sasan var öppen för Helenas perspektiv angående "vänner av motsatt kön"-diskussionen och dessutom beredd att kompromissa. Något som hon bara gav honom skit för. Sanningen var den att hon inte var attraherad av honom och här hittade hon något att skylla på.

Det var en väldigt tur för Helena att detta dök upp, så hon hittade en väg ut. Tråkigare kvinna får man nog leta efter. Noll karisma, noll utstrålning. Hon hade lämnat oavsett om detta dykt upp eller inte.

Max är ju störd på riktigt. Varför är han med i programmet? Han vill ju bara sitta tyst med foliehatt på.
Citera
2026-09-20, 19:04
Medlem
https://www.expressen.se/noje/olivias-killkompis-reaktion-efter-stormen-kring--urban-i-gift-vid-forsta-ogonkastet/

Ingen vet vem Olivias killkompis är?! Låter som en påhittad vänskap av SVT för att skapa drama och diskussion?
Citera
2026-09-20, 19:06
Medlem
DeppJohnnys avatar
Max och Belinda måste vara det torraste och tråkigaste paret någonsin. Han som är så missnöjd med allt och ändå uppenbarligen är nöjd med henne, som har världens tråkigaste alldagligaste utseende. Det är något här som är fishy.
Citera
2026-09-20, 19:11
Medlem
Jag läste kommentarerna i facebooktråden Vi som vill diskutera Gift vid första ögonkastet. Jag läste en klok synpunkt, jag vill inte citera allt den personen sa, den vill nog inte vara på flashback. Men ordalydelsen var:

Urban berättar inte om hur pappan kastade ut honom för att visa sin svaga sida, utan han kommer att använda den här historien som ett vapen gentemot Olivia. T ex om Urban erkänner i framtiden att han t ex varit otrogen och Olivia kommer på honom så kan hon inte kasta ut honom, då blir hon ju som Urbans pappa som kastar ut honom när han bara talar sanning. Det finns en plan bakom allting Urban väljer att berätta för Olivia.

En annan person säger att Urban kommer att använda det varje gång Olivia reagerar på att Urban säger något "Det är ju bara min sanning jag uttrycker!!".

En tredje person säger att Olivias svaghet (hennes ADD diagnos) kommer alltid att användas mot henne som hennes svaghet, medan Urban "svaghet" är ett medel för att kontrollera Olivia. Han planterar också att han alltid talar sanning.

Och Urban har fortfarande inte berättat sina hemligheter för Olivia.
Citera
2026-09-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Max och Belinda, wtf. Yasmins analys var nog korrekt, Max tycker han är lite för smart och fin för att sitta och prata om känslor och relation inför andra. Men varför ställer man upp i ett sånt här program om man tycker man är för fin för konceptet? Enda känsloyttringen från det paret var när de log skadeglatt mot varandra över att

Urban växer för mig. Jag tycker han kändes mer genuin i det senaste avsnittet, han var inga problem att prata om känslor och han och Olivia är roliga att titta på.

Jag tror inte Edin vill gräva så mycket i eventuellt olika åsikter, ha diskussioner osv för jag tror helt enkelt inte han bryr sig. Han är nöjd så länge han har en flickvän liksom (eller fru då i detta fall) och då håller han bara med henne istället för obekväma diskussioner.

Håller med om att Urban växte. Han verkar dessutom ha humor och självdistans.

Julia är så snygg. Men tveksamt om det håller mellan henne och Edin. Han verkar något omogen när det kommer till relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in