2026-09-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Vraken har investerat 110 mille i Lind och horungen.
Dubbelfel
Ungefär hälften.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Den här underdog-mentaliteten Gnaget kör med är märklig. De har en relativt dyr trupp. Ändå ska vi vara jätteimponerade av att de ligger sexa…
Fast det är BRA psykologiskt att vara underdog (men ha chansen). Ännu bättre om motståndare underskattar en.
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Det landskapet har förändrats pga delad arena och Bajen gör mkt mer fulingar än Gnaget någonsin gjort.
Menar du att HTFF är en fuling bara för att Bajen gjort det bra vad andra misslyckats med?
Värre än AIKs tradition med övergrepp mot nya spelare i ungdomslag?
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Fast du bevisade ju nyss att du är en idiot
Fast med den logiken du använder är du ju isf också en idiot.
Nej, eftersom jag har rätt och du har fel...
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hörru, Pinocchio, hade du tentat av en kandidatexamen i en sittning hade jag haft ditt namn tämligen omgående.
Ni HITTAR PÅ saker, som jag inte sagt, kanske för att ni är så "bra" på att dra fel slutsatser...
Läs bättre...
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hörru, Pinocchio, hade du tentat av en kandidatexamen i en sittning hade jag haft ditt namn tämligen omgående. Jag har ganska många forskare i min kontaktlista och andelen människor som lyckats med din påstådda bedrift är mig veterligen en stor fet nolla.
Det är ju för att du vet så lite
Som jag påpekat är fotbollen långt efter andra sporter...
Det är minst TRE, som har gjort det i "min" sport...
Citera
2026-09-04, 16:46
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Dubbelfel
Ungefär hälften.
Fast det är BRA psykologiskt att vara underdog (men ha chansen). Ännu bättre om motståndare underskattar en.
Menar du att HTFF är en fuling bara för att Bajen gjort det bra vad andra misslyckats med?
Värre än AIKs tradition med övergrepp mot nya spelare i ungdomslag?
Ni HITTAR PÅ saker, som jag inte sagt, kanske för att ni är så "bra" på att dra fel slutsatser...
Läs bättre...
Det är ju för att du vet så lite
Som jag påpekat är fotbollen långt efter andra sporter...
Det är minst TRE, som har gjort det i "min" sport...

Bara Boudri kosta totalt 65-70 miljoner totalt.
Citera
2026-09-04, 16:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Bara Boudri kosta totalt 65-70 miljoner totalt.
Gnagetekonomerna...
Citera
2026-09-04, 18:01
Medlem
Alsenos avatar
Citat:

Det är du som har fel .
Citera
2026-09-04, 18:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Ett guld till Allmänna Invandrar Klubben vore ett svek mot Svenskfotboll och antagligen första gången en blöjråtta som du får uppleva ett guld.
Vad vill du ha sagt med detta?
Härligt, LGBTQuill och SherLUNK har fått sällskap!
Citera
2026-09-04, 19:11
Medlem
Citat:

Nu är jag inte med i denna spännande diskussion men med dina historiska uttalanden och ekonomisk okunskap så skulle jag säga.
Snälla snälla skriv ingenting om fotboll eller ekonomi 👌

Tack på förhand.

Citat:
För att ni är helkorkadé

Fick Mff inte arenan? Det är i alla fall vad som har sagts.
Citera
2026-09-04, 19:14
Medlem
snillet_1s avatar
Det för stunden löjeväckande skimret kring Sirius blev inte exakt svagare när denna nyhet kom ut - Sirius tvingas träna på nån jävla IP i två veckor eftersom att Studan ska intas av nån festival:

Citat:
I morgon, lördag, genomförs Sunset Festival på Studenternas arena i Uppsala.

Förberedelserna och efterarbetet gör att guldjagande IK Sirius inte kan träna på planen under närmare två veckor, rapporterar UNT.

- Jag tycker att det är horribelt, minst sagt. Hade Uppsala kommun velat vårt bästa hade vi inte varit här och tränat. Jag vet ställen där de har hockeymatch en kväll och sedan ett annat evenemang dagen efter, säger Henrik Rönnlöf Castegren till tidningen.

- Våra förutsättningar för att vinna fotbollsmatcher blir drastiskt sämre. Det är extremt dåligt, fortsätter han.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/festival-stoppar-sirius---far-inte-trana-pa-studenternas-horribelt
Citera
2026-09-04, 19:29
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det för stunden löjeväckande skimret kring Sirius blev inte exakt svagare när denna nyhet kom ut - Sirius tvingas träna på nån jävla IP i två veckor eftersom att Studan ska intas av nån festival:

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/festival-stoppar-sirius---far-inte-trana-pa-studenternas-horribelt

Det står mellan vraken och dif och snart möts dom på sin tvillingarena. Kan komma bli ett jävla derby eller avslaget antiklimax. Vraken har Sirius kvar också och den matchen vinner dom lätt och det är inte enda matchen dom kommer förlora såhär på avslutningen. Så eventuell derbyvinnare kommer ha edge.
Citera
2026-09-04, 20:09
Medlem
Citat:
Hur tänker Stockholmsgårdare kring ett ev guld till de värsta konkurrenterna?

Ser man hellre AIK eller Bajen ta guld? Vilket är värst?

Endast Stockholmsgårdare får svara. (Om det ens finns)

Mycket hellre Bajen
Citera
2026-09-04, 21:12
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Fair enough, jag kan hålla med om att Bajen har förändrats senaste 10-15 åren men tycker ändå att dom har mer identitet vad ni har. Djurgården som förening slår mig bara helt fel.

Svårt att sätta ord på det men skulle jag ge ett dåligt exempel.

Kommer du ihåg förra säsongen när IFK Norrköping åkte ur och deras i vanliga fall rätt snälla supportrar kastade in Pyroteknik för att försena matchen i två timmar mot Örgryte för att försöka visa något som ingen annan riktigt trodde på eller bryr sig om.

Djurgården som fotbollsklubb ger mig samma känsla, fast på ett mycket större plan och på ett helt annat sätt.
Det är ok. Hade vi haft egen arena vid Östermalms IP så hade det sett annorlunda ut nu när haussen med publik kommit. Men visst, även bortsett från det är Djurgården spretigt. Men även gamla Gnaget är ju det .. smokinglirarna o förbundets lag. Men tiderna förändras. Men vi fastnade lite tyvärr.
Citera
2026-09-04, 21:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Om Aik är bäst i Solna rör mig inte lika mycket.

😀😀🏝️
Citera
2026-09-04, 21:40
Medlem
Helt sjukt att gnagare inte trycker på mer för att AIK ska riva kontrakt med deras nye rånarbabbe… AIK har verkligen blivit en kriminell babbeklubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in