Igår, 22:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du kan säga att ditt hat beror på "fulingar" (vilka då?) av Bajen, men handlar det inte mer om att Bajen har växt till en så mycket större klubb och konkurrent till er?

Nej faktiskt inte. Bajen och Djurgårn har hjälpt varandra på tele2 och Bajen fick hjälp med mycket, som de sen lyckades bättre med pga deras publik. Inkl eventpubliken som faktiskt får räknas in.

De har gjort en riktigt bra satsning och är värda sin framgång.

Sen att svansen av nybajare som alltid tycker de är bäst är fruktansvärt jobbiga är en annan sak. Gammelbajarna gillar jag skarpt.

Problemet är bara att jag inte unnar många av de ett guld igen, de nya alltså.

Fulingarna har med andra saker att göra.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Dubbelfel
Ungefär hälften.
Fast det är BRA psykologiskt att vara underdog (men ha chansen). Ännu bättre om motståndare underskattar en.
Menar du att HTFF är en fuling bara för att Bajen gjort det bra vad andra misslyckats med?
Värre än AIKs tradition med övergrepp mot nya spelare i ungdomslag?
Nej, eftersom jag har rätt och du har fel...
Ni HITTAR PÅ saker, som jag inte sagt, kanske för att ni är så "bra" på att dra fel slutsatser...
Läs bättre...
Det är ju för att du vet så lite
Som jag påpekat är fotbollen långt efter andra sporter...
Det är minst TRE, som har gjort det i "min" sport...

Herregud vilket jävla dårhus det här är ibland
Citera
Idag, 08:43
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgårdens Angelo Agbejoye har väntat på arbetstillstånd i 2,5 månader.

Solnas Assadi får det på 2,5 veckor.

Trist att svenska myndigheter gör allt för att gynna Solna med Djurgården aktivt motarbetas från flera olika håll.
Citera
Idag, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgårdens Angelo Agbejoye har väntat på arbetstillstånd i 2,5 månader.

Solnas Assadi får det på 2,5 veckor.

Trist att svenska myndigheter gör allt för att gynna Solna med Djurgården aktivt motarbetas från flera olika håll.

Kanske är något problem med hans papper eftersom han är afrikan
Citera
Idag, 09:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
VSKs Bonaventure Lendambi värvades 1/7 och var spelklar 17/7. Båda han och Angelo värvades från samma klubb - Grassrunners FC.

Migrationsverket motarbetar aktivt Djurgården.
Citera
Idag, 09:28
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Hörru kom inte här skriv fakta när trollet fabricerar.
Citera
Idag, 09:29
Medlem
Citat:
VSKs Bonaventure Lendambi värvades 1/7 och var spelklar 17/7. Båda han och Angelo värvades från samma klubb - Grassrunners FC.

Migrationsverket motarbetar aktivt Djurgården.

Eller så var det problem med Angelos papper och inte med Lendambis? Tror du alla afrikaner har samma förutsättningar att få arbetstillstånd? Du tramsar ju bara, Kukräven.

Vissa personuppgifter kan väl vara svåra att verifiera och andra inte.

Han hade ju ändå inte fått spela eftersom han spelar på Åslunds position, så jag bryr mig inte.
Senast redigerad av Mandelgubben Idag kl. 09:31.
Citera
Idag, 09:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Eller så var det problem med Angelos papper och inte med Lendambis? Tror du alla afrikaner har samma förutsättningar att få arbetstillstånd? Du tramsar ju bara, Kukräven.

Vissa personuppgifter kan väl vara svåra att verifiera och andra inte.

Han hade ju ändå inte fått spela eftersom han spelar på Åslunds position, så jag bryr mig inte.
Max Hahn om Angelo i Expressen den 22 augusti:
Citat:
Slutligen:

Angelo Agbejoye, 18, är alltså en av spelarna som anslutit till Djurgården under sommaren. Den unge yttern väntar emellertid fortfarande på att bli spelklar, på grund av pappersarbete.

– Så fort det är klart, svarar Hahn på frågan om när talangen kan komma till spel.

Djurgårdens fotbollschef pratar om en slags försäsong för många av sommarförvärven, där vissa kommit från ett uppehåll från kollektiv fotbollsträning, och där andra behövt en acklimatiseringsperiod i blårandigt.

– Angelo är nu på en plats där han är redo, där han är helt och hållet ”här” ur ett fysiskt perspektiv, vad gäller förståelse för spelet, med laget. Det handlar bara om att vi väntar på klartecken. Sedan kan vi kasta in honom.

Har det varit några problem med processen, eller vad det väntat att det skulle ta så här lång tid?

– Det är ett problem för att vi vill spela honom.

– Men det är inte ett problem på så vis att vi inte hade förväntat oss något sådant, för att det kan hända ibland att det tar lite längre tid med arbetstillståndet.
Migrationsverket och inte Honkavaara som är bromsklossen i detta.
Citera
Idag, 09:58
Medlem
Citat:
Max Hahn om Angelo i Expressen den 22 augusti:

Migrationsverket och inte Honkavaara som är bromsklossen i detta.

Inte ett enda av Hahns nyförvärv har gjort en enda start. Jag säger inte att det är fel, men jag tror inte Angelo kommer få mycket speltid i år när han nu blir klar.
Citera
Idag, 11:46
Medlem
AIK:s nye kriminelle babbe uttalar sig om hans brottsliga förflutna. Väldigt tillrättalagda svar. Märkligt att han fick skicka in dem i skrift, men han kan väl antagligen knappt svenska. Uppenbart att någon har svarat åt honom.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/JOMe4m/aziz-harabi-talar-ut-om-brotten-och-kritikstormen-efter-overgangen-till-aik

Smokinglirarna!
Senast redigerad av Mandelgubben Idag kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in