Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Ja ja. Det är väl korrekt dömt enligt regelboken men jag tror nog alla kan hålla med om att 9/10 gånger så släpper domaren den där om bollen går rakt in i mål. Då är väl de solklara onside-målen som blev bortdömda mot Gais och Gnaget mer att gnälla över.
Jag är övertygad om att vi kommer före Dif i tabellen efter 30 omgångar i slutändan oavsett. Hegland är dessutom ett kort ifrån avstängning så förhoppningsvis kan han ta det mot Elfsborg och missa derbyt. Spelmässigt imponerar de inte även om det såklart är starkt att ta tre poäng ändå.
Ja, så är det. Den grinande bajensvansen (obs ej du i detta fall) bör sätta sig ner i roddbåten, inte minst då ni själva räddande en poäng mot nästjumbon på en feldömd straff dagen innan. Över 30 omgångar jämnar det ut sig.
Jag är inte lika övertygad. Vi reser inte utanför Stockholm framtill den 28:e oktober, och ni har vad då… tre, fyra gräsmatcher framtill dess?
Vad kan man förvänta sig spelmässigt när samma trupp spelat tre matcher på en vecka? Vi lyckas med något som ni aldrig har gjort (än mindre i år) när ni dubblat: tre matcher, tre vinster, varav två på gräs.