Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
Jag unnade verkligen mina Bajenvänner ett guld. Vuxna människor av olika kön som grät av glädje.
Det landskapet har förändrats pga delad arena och Bajen gör mkt mer fulingar än Gnaget någonsin gjort.
Jag känner och umgås med fler Gnagare och respekten för varandra finns kvar i luften. Mina Bajenvänner tycker jag väldigt mycket om men de är färre i antalet än de jag ogillar. Så den större massan av Bajare idag som jag ogillar kontra mängden Gnagare i samma kategori idag.. gör att jag accepterar enklare att Gnaget vinner.
Om 5 år kan det ha svängt igen.
Du kan säga att ditt hat beror på "fulingar" (vilka då?) av Bajen, men handlar det inte mer om att Bajen har växt till en så mycket större klubb och konkurrent till er?
För min egen del så har Dif-hatet varit större sedan ni gick upp i allsvenskan senast. Att vi numera delar arena har bara spätt på det hatet. Titeln om bäst i Stockholm är det bara vi som gör upp om. Om Aik är bäst i Solna rör mig inte lika mycket.
Aik har alltid fumlat som klubb så mycket, trots ordentligt bra förutsättningar vilket gett dom en pajasstämpel.
Ni har haft betydligt mer stolpe in i det ni gjort både sportsligt och som klubb, och känns som ett större hot så länge ni fortsätter så.