2026-09-09, 21:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Avblåsning sker på varenda hörna i samtliga allsvenska arenor, även om det inte skulle påverka målchansen för en annan spelare.

Knappast, och det här påverkade ingenting. Domaren blåste mål. Det var assisterande som flaggade och han fattade nog inte hur långt ifrån bollen Difaren var. SOm sagt, skulle man blåsa för sånt här skulle det bli avblåsningar hela tiden. Hade det varit DIF så hade det blivit mål.
Citera
2026-09-10, 00:30
Medlem
Skumt att doktorn fick gå… Han har varit med och givit dem två titlar på två år och nu får han gå för att de ligger tolva med en hängmatch… De ska väl vara i botten? Det känns ju rimligt. Tror de att de är ett topplag nu?

Med Brännan kommer de nog klara sig kvar, men det blir grisfotboll. Kändes som att de ändå var på väg att bli något annat, men nu lär de gneta på därnere. Fegt.
Citera
2026-09-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Knappast, och det här påverkade ingenting. Domaren blåste mål. Det var assisterande som flaggade och han fattade nog inte hur långt ifrån bollen Difaren var. SOm sagt, skulle man blåsa för sånt här skulle det bli avblåsningar hela tiden. Hade det varit DIF så hade det blivit mål.

Det spelar som sagt ingen roll huruvida det påverkade spelet eller ej. Det var ett korrekt domslut. Vår mest erfarne domare i modern tid som nu har slutat bekräftade till och med det.

Möjligt att KFF inte hade fått det med sig, men det blir rent hypotetiskt och då hade det varit ett felaktigt domslut.

Det dömdes två katastrofala domslut denna omgång och det var Bajens felaktiga straff emot Öis samt Ellos mål emot BP. Ändå ska vi älta det här korrekta domslutet för att folk hatar DIF… Tröttsamt.

Edit: Jaha, du hejar på KFF. Det förklarar saken.
Citera
2026-09-10, 07:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Skumt att doktorn fick gå… Han har varit med och givit dem två titlar på två år och nu får han gå för att de ligger tolva med en hängmatch… De ska väl vara i botten? Det känns ju rimligt. Tror de att de är ett topplag nu?

Med Brännan kommer de nog klara sig kvar, men det blir grisfotboll. Kändes som att de ändå var på väg att bli något annat, men nu lär de gneta på därnere. Fegt.
Vart var du inför säsongen när alla tippade Mjällby som ett av guldlagen?

Är förövrigt inte så imponerad av Brännans allsvenska tränarkarriär. Känns som han saknar pondusen som behövs.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-09-10 kl. 07:45.
Citera
2026-09-10, 10:59
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Det spelar som sagt ingen roll huruvida det påverkade spelet eller ej. Det var ett korrekt domslut. Vår mest erfarne domare i modern tid som nu har slutat bekräftade till och med det.

Möjligt att KFF inte hade fått det med sig, men det blir rent hypotetiskt och då hade det varit ett felaktigt domslut.

Det dömdes två katastrofala domslut denna omgång och det var Bajens felaktiga straff emot Öis samt Ellos mål emot BP. Ändå ska vi älta det här korrekta domslutet för att folk hatar DIF… Tröttsamt.

Edit: Jaha, du hejar på KFF. Det förklarar saken.
Vår straff mot Öis är väl ändå inte felaktig? Mackan når bollen först och Öisaren sparkar honom på foten. Är väl rätt solklart?
Citera
2026-09-10, 11:15
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vår straff mot Öis är väl ändå inte felaktig? Mackan når bollen först och Öisaren sparkar honom på foten. Är väl rätt solklart?

Du glömmer att allt som gynnar dijf är korrekt och allt som gynnar andra är inkorrekt.

Straffen vi får för sparken på Mackan är billig, men i sak korrekt. Den hade absolut inte dömts om inte Madjed fällts utan påföljd (förmoligen för att mongoloide Klitte tyckte det var för tidigt eller något).
Citera
2026-09-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vart var du inför säsongen när alla tippade Mjällby som ett av guldlagen?

Är förövrigt inte så imponerad av Brännans allsvenska tränarkarriär. Känns som han saknar pondusen som behövs.

Jag skrev inget i tråden då. Jag trodde att de skulle falla rejält.
Citera
2026-09-10, 11:23
Medlem
Citat:

Herregud… Igår skrev Bananjuice att ingen bajare försvarar beslutet att blåsa straff. Han hade uppenbarligen fel.
Citera
2026-09-10, 12:38
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Herregud… Igår skrev Bananjuice att ingen bajare försvarar beslutet att blåsa straff. Han hade uppenbarligen fel.

Man förstår på dina sympatier att du kom ut ur fel hål men såhär skrev jag:

Citat:
Man behöver inte vara inne och skriva om att Bajens straff är så pass billig att den nästan är felaktig, eftersom alla anser det. Oxtokiga diffenders däremot gör sig till åtlöje
Citera
2026-09-10, 13:12
Medlem
Citat:
Öis hade jag av naturliga skäl förträngt.

Prestationen mot Gnaget tycker jag ändå är bra, åtminstone offensivt. Nordfeldt gör ju en jävla demonmatch. Vi borde ha gjort 5-6 mål i den matchen. Gais borta är under Kalle K så den räknas fan inte. Jag sätter min tilltro till att vi varit totalt dominanta spelmässigt i varenda allsvensk match under Rydström. Man kan inte vinna varje match men på sikt kommer det här spelet leda till något bra.

Hösten hänger som sagt mycket på att Boudri är spelklar efter landslagsuppehållet. Uppenbart att han är otroligt viktig för oss.

Vet du vad, du har helt rätt igen. Jag blandade ihop ert vår- och höstderby mot gnaget, jag trodde att 1-2 matchen var på kompisvallen (och därav utsagan om att prestationen var dålig). bajen var absolut helt spelmässigt överlägsna i det senaste derbyt.

Jag får lov att lägga mig, ni är helt okej på gräs, faktiskt. Det är väl mer bortaspelet som haltat i år, 3-3-4 är inte starka papper, men jag håller med om att det sett mycket bättre ut under Rydström än Karlsson. I allt annat än poäng, det vill säga.

Jag har i ärlighetens namn sett för lite av Boudri för att bedöma honom. Han är en jätteskicklig fotbollsspelare, inget snack om saken liksom, men vad är det som gör honom så viktig för er?

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Man förstår på dina sympatier att du kom ut ur fel hål men såhär skrev jag:

Det är, återigen, nästintill omöjligt att förstå ditt inlägg. Är det meningen? Är du poet?
Citera
2026-09-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Du glömmer att allt som gynnar dijf är korrekt och allt som gynnar andra är inkorrekt.

Straffen vi får för sparken på Mackan är billig, men i sak korrekt. Den hade absolut inte dömts om inte Madjed fällts utan påföljd (förmoligen för att mongoloide Klitte tyckte det var för tidigt eller något).

Den är lika korrekt som att Culums avvinkningar var korrekta i våras.
Citera
2026-09-10, 15:25
Medlem
Fram till ca maj var ju Mjällby fortfarande ett av Sveriges bästa lag så det går fort utför ibland. Man var klart bäst i försäsongsdelen av cupen och vann sedermera hela cupen också. Med facit var det väl mer arvet från fjolåret än det nya Mjällby under Aksum. Det har gradvis blivit lite sämre under året och eftersom han velat köra sin idé in i kaklet har det blivit en återvändsgränd. Utan självförtroende kan man inte spela den fotbollen. Jag kan se likheter med Bäckström hos oss som också hade sitt första huvudtränarjobb, men där han när resultaten blev ohållbara faktiskt gjorde justeringar som räddade jobbet.

Brännan lär ta bort speluppbyggnad från eget straffområde och sånt i höst. Blir säkert en uppryckning av något slag. Mer oklart om han klarar av att göra Mjällby till mycket mer än ett mittenlag. Inte nödvändigtvis dåligt, men skulle tro att man har ribban högre nu oavsett vad som är det realistiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in