2026-09-04, 14:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
nej han fälldes pgr av henne berättelse till anhöriga som styrkte hennes berättelse, du är väldigt dåligt påläst, men samtidigt är du ju kvinna och därmed avsaknad av logik samt partisk här
Nej, han fälldes för att han själv styrkt delar av händelseförloppet.

Det fetade; jag hoppas du inser att det där är sånt som gör att du har noll mandat att uttala dig i dessa frågor. Logiken hos kvinnohatare är bara logisk för andra kvinnohatare.
Citera
2026-09-04, 15:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det fetade; jag hoppas du inser att det där är sånt som gör att du har noll mandat att uttala dig i dessa frågor. Logiken hos kvinnohatare är bara logisk för andra kvinnohatare.
nej du har fel men jag har överseende med du är kvinna han blev dock friad när de såg kvinnan ridit honom och de haft sex i timmar samt han tagit henne bakifrån emot ett bord.
Citera
2026-09-04, 15:27
Avstängd
Citat:
Dels skulle antalet rättssaker som drevs för falsk anmälan vara långt högre. Dels har det mer än en gång gjorts utredningar/forskning kring detta.
Det liksom inget nytt med lagändringarna att män ylar "falsk anmälan" och "krävs inga bevis"
Bara kolla här på forumet finns snart lika många trådar om brudar som dig som falskanmält och blivit påkomna än om riktiga fall med fällda förövare.

mörkertalet är förstås stort här så skulle säga 90-98% av alla anmälda våldtäkter är falska angivelser av de som inte leder till åtal
Citera
2026-09-04, 15:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hur reagerade hon när han började slicka henne?
Tänker du att alla tjejer/kvinnor börjar stöna och kvida direkt? Det är så skönt direkt att de bara måste åla sig, ta tag i killens huvud och trycka det mot sitt kön o stöna o be om mer omedelbart?
Hur lång tid tänker du att en tjej/kvinna som blir slickad kan ligga tämligen stilla och avslappnad fastän hon samtycker och tycker att det är skönt?

Vad tänker du att en tjej behöver göra aktivt för att visa att hon fortfarande är OK med att killen slickar henne?
Hur lång tid kan hon vara passiv innan det övergår till att bli en våldtäkt?

Hon försöker inte hålla ihop benen, hon säger inget, hon försöker inte trycka bort huvudet med mera.
Citera
2026-09-04, 15:41
Avstängd
Citat:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/horsagen-som-stodbevisning-i-sexualbrottmal-accepteras-inte-i-manga-andra-rattssystem/

https://svjt.se/svjt/2018/327

Finns hur mycket bevis som helst det är som jag säger synd du är lika trög som din feminist kollega hamburgaren och måste ha domar osv uppstoppat i röven för att förstå men prova läs det här vilket du aldrig kommer göra för det inte talar till eran fördel
Citera
2026-09-04, 15:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänker du att alla tjejer/kvinnor börjar stöna och kvida direkt? Det är så skönt direkt att de bara måste åla sig, ta tag i killens huvud och trycka det mot sitt kön o stöna o be om mer omedelbart?
Hur lång tid tänker du att en tjej/kvinna som blir slickad kan ligga tämligen stilla och avslappnad fastän hon samtycker och tycker att det är skönt?

Vad tänker du att en tjej behöver göra aktivt för att visa att hon fortfarande är OK med att killen slickar henne?
Hur lång tid kan hon vara passiv innan det övergår till att bli en våldtäkt?

Hon försöker inte hålla ihop benen, hon säger inget, hon försöker inte trycka bort huvudet med mera.
Hon utgår givetvis ifrån vad hon själv gör det är hennes subjektiva uppfattning här dvs skribentens egen
Citera
2026-09-04, 15:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Oavsett vad du och jag tycker om att en 13 åring haft sex med 24 stycken så är det juridiskt ok om hen haft det med jämnåriga.

Personligen tycker jag att en orosanmälan borde göras. Men det är ett helt annat kapitel.

Detta fallet handlade om en 25 årig man som trodde sig sätta på en 14 åring, också det olagligt.

Huruvida hon ser äldre ut eller inte har inte ett skit med nånting att göra och nämndemännen borde få varsin varning.

Varenda jävla pedofil kommer i efterhand hävda att barnet såg äldre ut och betedde sig moget........och att det faktiskt var barnet som tog initiativet och var den som förförde pedofilen.. ..

För många många år sen var där en reportageserie om Thailandspedofilerna. Gubbar och män från all världens hörn som reste till Thailand för att utnyttja, våldta och exploatera barn. Deras ursäkter fick nackhåren att resa sig..... Vad sägs tex om denna "de mognar snabbare här"

Jag vet att ni gillar att svänga er med ordet pedofil men det är ju fel benämning även här om vi nu ska vara petiga. Om det visar sig att tjejen haft låt säga 15 sexpartners som är över 18 år skulle inte det säga någonting? Är inte det en fingervisning om att hon faktiskt har ett utseende och beteende som får folk att tro att hon är äldre?

Dt kommer väl fortfarande vara så att det är en rätt som får lov att avgöra om de håller med om att det faktiskt är rimligt eller inte att en åtalad hävdar att han uppfattade tjejen som äldre än vad hon faktiskt är.

Försök att hålla diskussionen om utseendes som en allmän diskussion om utseende. Jag skriver inte det här svaret för att försvara just i detta fall.

Tycker du det är relevant att titta på en åtalads tidigare beteenden?

Om ja varför ska det inte vara relevant att titta på en målsägares tidigare beteende?
Citera
2026-09-04, 15:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
nej du har fel men jag har överseende med du är kvinna han blev dock friad när de såg kvinnan ridit honom och de haft sex i timmar samt han tagit henne bakifrån emot ett bord.
Fortsätt förstärka bilden av dig.
Citera
2026-09-04, 15:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är en rejält vriden fråga eftersom det inte går att göra en bedömning utan att veta hur situationen ser ut och vad som föregått frågan och det vaginala sexet.

Säg att en man .. i ett par timmars tid pressar kvinna, leker med knivar och beter sig allmänt hotfull. Han stannar upp tittar på kvinnan och ställer frågan .. anser du att ett jakande svar då är ett tecken på samtycke och att kvinnan vill.

Men det är ju det som du aldrig förstått när det gäller samtycke, allt är inte bundet till ett enda ord.

Alltså man kan ju undra vad det är för fel i ditt huvud?

Vad är det för jävla premisser du ställer? "Har pressat kvinnan under ett par timmar, lekt med knivar och allmänt hotfull!!!!!!!!!!!!!

Jag försökte ju att undvika att få sådana här svar och skrev att inget våld eller hot förekommit.

Varför kommer du alltid med sådana här jävla vilda fantasier?
Citera
2026-09-04, 15:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
(FB) Lärare sålde sex, Härryda kommun

man får inte glömma hamburgaren sa såhär om en kvinnlig lärare som blåste folk på pengar och prostiuerade sig

Om hon skulle sätta på kvinnan med strap onn avslöjades dock inte men alltid lika kul när de här nazi feministerna försöker framstå som vganliga män lika misslyckat det med

Haha det var spännande att se :-)
Citera
2026-09-04, 16:01
Medlem
Citat:
Vi börjar så här.

1. Kan du erkänna att hon, juristen och journalisten som granskat många domar säger att för en fällande dom i våldtäktsmål räcker det med en berättelse från målsägaren och "stödbevisning" i form av ett par kompisar som kan återberätta det målsägaren har sagt till dem? Att det är en specialregel för våldtäktsmål.

2. Får jag fråga dig vad hennes agenda är i sådana fall när hon påstår att hon gått igenom massor av fall och kommit fram till det hon säger i riksdagsseminariet om det är som du säger att hon inte har gjort det? Är hon ett svin som vill kunna våldföra sig på unga killar/tjejer och göra vad hon vill och inte behöva försäkra sig om samtycke?

Nej, det är inte en specialregel vid ärenden gällande sexualbrott. Samma regler gällande bevisvärdering oavsett brottstyp.

Menar du att vittnena enbart återberättar BOs berättelse? Vittnesmålen saknar helt egna iaktaganden?

Måste hon ha en agenda? Det är hennes uppfattning av de domar hon tittat på. Uppfattningar är subjektiva. Vad vet vi om selektionen? Har hon gjort en vetenskaplig studie? Hur många domar har hon gått igenom?
Citera
2026-09-04, 16:10
Medlem
Citat:
Nej det skriver jag inte alls. Det är din tolkning av vad jag skrev. Jag skrev att i dessa fall finns inga skador på målsägaren. Skador skulle ju kunna vara ett bevis för att en våldtäkt har genomförts. Det jag frågade dig från början var vad ska dessa läkarundersökningar bidra med som bevisning i dessa fall då de inte påvisar några skador? Varför ska de anses som bevisning när de inte visar någonting?

Dessutom har jag förklarat varför jag tog med hela uttrycket.

Läkarintygen kan bevisa någonting i de fall där den åtalade säger att de inte haft sex fast i de allra allra flesta fallen så medges det ju att de haft sex.

Nåja, du vägrar uppenbart att stå för dina påstenden. Dock är det uppenbart för alla och en var vad du påstår.

Läkarintyg är väl alltid relevanta. Exempelvis i Visbyfallet bevisar de att GM ljugit om minst 2 saker.

Har du sett en dom eller FUP där inget alls finns att läsa i läkarutlåtandet? Eller är det du som tolkar den subjektivt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in