2026-08-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Hon la upp två bilder, eller ja, den ena var en film, i morse. Tycker mig ha sett dem tidigare?

https://ibb.co/6Jny77Ps
https://ibb.co/HDJgmw5j

Såg en bild som är tagen vid samma tillfälle i bilen som är från 2022.
Citera
2026-08-23, 08:09
Medlem
Agentjosis avatar
Tror ni hon gör extra onyttiga bakverk för att det lugnar hennes psyke att hennes familj äter upp dem + vetskapen om att några följare kommer baka och äta? Typ att hon känner sig ännu mer duktig då när hon lever på mindre kalorier om dagen än vad det är kalorier i en portion av hennes bakverk? Hon känns verkligen som en feeder. Dock är ju varken H eller L överviktiga.
Citera
2026-08-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Tror ni hon gör extra onyttiga bakverk för att det lugnar hennes psyke att hennes familj äter upp dem + vetskapen om att några följare kommer baka och äta? Typ att hon känner sig ännu mer duktig då när hon lever på mindre kalorier om dagen än vad det är kalorier i en portion av hennes bakverk? Hon känns verkligen som en feeder. Dock är ju varken H eller L överviktiga.
Ganska vanligt beteende när man har anorexi om jag inte helt misstolkat information om sjukdomen.
Citera
2026-08-23, 13:57
Medlem
En annan sak som slog mig brorsan jobbar ju på hans systers restaurang nu vet jag dock inte vad hans arbetsuppgifter är men på bilder när han själv lagt ut så står han och lagar mat, även Alice har ju lagt ut att han har många kockar som idoler, tänker därför undra om han skulle vilja stå och laga mat/experimentera/utvecklas i köket hemma men där står ju Alice 24/7 och ockuperar, undra om hon ens skulle tillåta någon annan att laga maten även ens när hon är som sjukast
Citera
2026-08-23, 14:22
Medlem
Hon är så avundsjuk att jag tror hon på riktigt lider av det. Hon skulle aldrig låta Leo eller Heidi laga mat. Aldrig.
Citera
2026-08-23, 15:44
Medlem
Kan inte nån fråga varför hon inte sitter och äter med dom andra? Det normala är väl att filma från matsalsbordet?
Citera
2026-08-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Kan inte nån fråga varför hon inte sitter och äter med dom andra? Det normala är väl att filma från matsalsbordet?

Hennes svar var att hon får ont av att sitta och äta 😅 allt hon gör och alla hennes ursäkter skriker verkligen anorexi.
Själv hade jag tyckt att det hade varit stressande att han nån ståendes filmandes när jag sitter och äter. Men ingen vågar väl säga ifrån.
Citera
2026-08-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
En annan sak som slog mig brorsan jobbar ju på hans systers restaurang nu vet jag dock inte vad hans arbetsuppgifter är men på bilder när han själv lagt ut så står han och lagar mat, även Alice har ju lagt ut att han har många kockar som idoler, tänker därför undra om han skulle vilja stå och laga mat/experimentera/utvecklas i köket hemma men där står ju Alice 24/7 och ockuperar, undra om hon ens skulle tillåta någon annan att laga maten även ens när hon är som sjukast

Enligt A så höll ju dom på att svälta ihjäl när hon var inlagd på sjukhuset och de köpte mycket hämtmat
Citera
2026-08-23, 16:31
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Har tänkt på det också. Tycker ofta det låter nedlåtande när hon ska berätta om "deras" bakskolan och typ säger "man får lära sig rätter som Leo klarar av bra som är enkla".

När han stekt pannkakor ibland så har hon vakat över honom som en hök och pratat bebisspråk med honom om hans prestation... Suck. Jag tror också han hade kunnat klara av att hantera matlagning och att äta regelbundet bara han fick lite påminnelser. Men Alice tar ju gärna över köket hos dem.
Citera
2026-08-23, 18:04
Medlem
Den där köttfärs rullen 😱Såg allt annat än aptitlig ut men som vanligt är det de godaste mamsen ätit.Och varför står hon på sidan om och filmar..hon äter inte ens själv.Jag kan säga det..om Leo startar matkonto så kommer jag definitivt följa honom.Hon gjorde ju typ en liten smakportion först också för att kunna smaka av och vilken erfaren matlagare lär göra det?
Citera
2026-08-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Hennes svar var att hon får ont av att sitta och äta 😅 allt hon gör och alla hennes ursäkter skriker verkligen anorexi.
Själv hade jag tyckt att det hade varit stressande att han nån ståendes filmandes när jag sitter och äter. Men ingen vågar väl säga ifrån.

Den där lilla smakbiten som var hennes middag hade hon säkert ändå inte ens behövt sitta ner för att äta upp 🥲
Citera
2026-08-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Den där lilla smakbiten som var hennes middag hade hon säkert ändå inte ens behövt sitta ner för att äta upp 🥲
Hon skickade bild till mig på en renskrapad tallrik och sa att hon skulle ta en portion till när jag frågade vad hon tyckte om maten. Eftersom hon bara filmade mamman och Leo som åt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in