2026-08-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Nu lägger hon upp en påminnelse om att inte glömma tävla om priserna de lägger ut.
Är det något man ens tänker på att uppdatera om när man haft krampanfall, slagit sig illa och mår jättedåligt psykiskt och är ledsen?

Hur kan hon inte förstå att hon gör bort sig? Att det inte känns trovärdigt?

En annan sak som gjorde mig duktigt förbannad häromdagen var när hon la upp en story med sin skräliga röst (jag vet, den kan hon ju givetvis inte rå för)
"Glöm inte att prenumerera så du kommer med i tävlingar. Det är tack vare ju fler av er som prenumererar som vi kan fortsätta ha såna här tävlingar för er och lotta ut glassmaskiner med mera."

Tro faaaan det! En ninja ice creamer är Inte billig. Och skulle inte prenumeranternas pengar gå till hennes sjukvård?
Jag har ingen lust att betala för min egen vinst.

Nu när hon påstår sig ha fått krampanfall och tuppat av kanske man kan nämna det för dessa protein företag. För om det nu, mot förmodan var ett krampanfall, så är jag övertygad om att det beror på svält.

Håller med att det inte känns trovärdigt när hon ska påminna om hon är så ledsen. Samtidigt får jag dåligt samvete som misstror henne nu, för är det sant är det så hemskt om hon skadat sig igen.
Men är det sant är det konstigt att hon inte klagat på sjukvården, den kassa hjälpen eller hyllat att någon ÄNTLIGEN lyssnar på henne. Men om H såg detta hända så låter det vansinne om hon tillät henne bara stanna hemma och inte söka vård?

Angående utlottningen.
Bara jag som funderat på om ninja creamer-maskinen har sålts billigt till dom? Förpackningen är väldigt skadad och hade man köpt en och valt själv från hyllan tar man väl inte den i så fall? Eller bara jag som är petig?
Tänker om den sålts billigt för att någon lämnat tillbaka den, att den sålts billigare för att förpackningen blivit skadad i transporten eller något. Tror inte dom betalat fullt pris för den.
Citera
2026-08-28, 19:06
Medlem
"Ni som följer community vet att det har varit lite mycket de senaste för mig och hälsan.. svullen tå/fot i 8 veckor, ögoninflammation, öroninflammation, lunginflammation, utslagen mage pga antibiotikan, en tand som behöver rotfyllas/tandvärk 🦷 Ingen sömn alls, krampanfall nu också och igår fick jag reda på att jag har fått en ANNAN SJUKDOM OCKSÅ(ni som prenumererar såg filmen jag delade igår) som jag ska stå ut med nu utöver nervsmärtan. Jag känner mig som en hemsk människa som ens ”klagar” för det finns ALLTID någon som har det värre.. alltid! Men jag vill bara att ni ska veta att jag är helt förstörd just nu som människa och det finns gränser med hur mycket man klarar av.. jag skriver inte detta för att ni ska tycka synd om mig verkligen inte utan jag skriver detta för att ni bara ska veta att just nu är det kämpigt och jag är väldigt trött så jag kanske inte svarar så snabbt på era meddelanden bara så ni vet det och inte tror att jag ignorerar er för jag använder ingen AI med autosvar som många andra kreatörer gör där man skriver med en robot på meddelanden och följaren tror att man skriver med kreatörerna. Så jag svarar så fort jag piggnar till och ni som prenumererar når mig i vår gruppchatt SOCIAL CLUB om man behöver snabba svar❤️"
Citera
2026-08-28, 19:15
Medlem
I ett av hennes inlägg kommenterade en person för 6 dagar sedan "Du är fantastisk Alice ❤️ de var jag som kom fram till dig på gymmet förut idag. Så impad av dig ska du veta!❤️ heja dig!"

Tyckte jag kände igen namnet på personen och att jag sett en liknande kommentar innan så var tvungen att kolla upp.
Samma person kommenterade för 19 veckor sedan "Fina du.. har sett dig några gånger på gymmet när du tränat. Har velat gå fram så många ggr och säga hej men inte vågat. Du är fantastisk & de hoppas jag du vet om. Tror på dig!❤️"

Tänka sig, Alice som är så sjuk går fortfarande regelbundet på gymmet samtidigt som hon är sjukare än någonsin, inte kan ta sig utanför lägenheten och inte kan jobba. Missförstå mig rätt, toppen att träna för hälsan och måendet - eller kanske inte i hennes tillstånd men ni förstår vad jag menar - men det är så motsägelsefullt att jag blir irriterad.
Citera
2026-08-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
"Ni som följer community vet att det har varit lite mycket de senaste för mig och hälsan.. svullen tå/fot i 8 veckor, ögoninflammation, öroninflammation, lunginflammation, utslagen mage pga antibiotikan, en tand som behöver rotfyllas/tandvärk 🦷 Ingen sömn alls, krampanfall nu också och igår fick jag reda på att jag har fått en ANNAN SJUKDOM OCKSÅ(ni som prenumererar såg filmen jag delade igår) som jag ska stå ut med nu utöver nervsmärtan. Jag känner mig som en hemsk människa som ens ”klagar” för det finns ALLTID någon som har det värre.. alltid! Men jag vill bara att ni ska veta att jag är helt förstörd just nu som människa och det finns gränser med hur mycket man klarar av.. jag skriver inte detta för att ni ska tycka synd om mig verkligen inte utan jag skriver detta för att ni bara ska veta att just nu är det kämpigt och jag är väldigt trött så jag kanske inte svarar så snabbt på era meddelanden bara så ni vet det och inte tror att jag ignorerar er för jag använder ingen AI med autosvar som många andra kreatörer gör där man skriver med en robot på meddelanden och följaren tror att man skriver med kreatörerna. Så jag svarar så fort jag piggnar till och ni som prenumererar når mig i vår gruppchatt SOCIAL CLUB om man behöver snabba svar❤️"

När har hon hunnit ha lunginflammation, aldrig sett eller hört henne nämna det, om så vore fallet borde väl det varit tapetserat på kontot eller är det någon som sett henne nämna det (förutom att hon själv nämt problem med andningen samtidigt som hon går i rask takt och filmar och pratar samtidigt, lungorna skulle hon väl kolla idag och någon om det var en följare som skulle skjutsa henne men undra om det ens hände med tanke på påstådda krampanfallet), även när hon senast var på infektion för en besöks tid och packade väskan för att hon kanske skulle bli inlagd fanns ju där heller inget att behandla, sen betvivlar jag inte att hon kan bli sjuk men det rimmar väldigt konstigt med det hon säger och mycket av hennes problem handlar nog om självförvållat men pga ätstörningsproblematik. Någon prenumererat som vet vilken sjukdom det rör sig om?

Även i hennes inlägg om hur tufft det är nu kommenterade en person att det var hon som kom fram till Alice på gymmet, bra såklart om hon kan ta sig dit och att det sker hälsosamt, men det ges ju inget sken i att hon skulle kunna gymma och hon lägger aldrig upp att hon är där utan bara om sjukdomar och bakning.
Senast redigerad av Loppan199 2026-08-28 kl. 19:38.
Citera
2026-08-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
I ett av hennes inlägg kommenterade en person för 6 dagar sedan "Du är fantastisk Alice ❤️ de var jag som kom fram till dig på gymmet förut idag. Så impad av dig ska du veta!❤️ heja dig!"

Tyckte jag kände igen namnet på personen och att jag sett en liknande kommentar innan så var tvungen att kolla upp.
Samma person kommenterade för 19 veckor sedan "Fina du.. har sett dig några gånger på gymmet när du tränat. Har velat gå fram så många ggr och säga hej men inte vågat. Du är fantastisk & de hoppas jag du vet om. Tror på dig!❤️"

Tänka sig, Alice som är så sjuk går fortfarande regelbundet på gymmet samtidigt som hon är sjukare än någonsin, inte kan ta sig utanför lägenheten och inte kan jobba. Missförstå mig rätt, toppen att träna för hälsan och måendet - eller kanske inte i hennes tillstånd men ni förstår vad jag menar - men det är så motsägelsefullt att jag blir irriterad.

För sex dagar sen..? Då hade hon väl problem med lungorna.

Hade hon haft ett mer nyanserat och verklighetstroget konto hade hon ju lagt upp att hon också är på gymmet, men det passar inte med hennes profilering som ”stackars sjuk influencer”
Citera
2026-08-28, 19:39
Medlem
Nu har hon väl snart gått igenom hela läkarboken, alla sjukdomar som hon har. Så nu kan hon inte svara så snabbt på era frågor förrän hon piggnar till, men om du är med gruppchaten social club då kan hon svara snabbt på era frågor.
Fy fan för detta lurendrejeri att alla ska prenumerera, skulle aldrig skänka en krona till henne😡
När ska någon vinna dessa 3 lådor med proteinbars där mamman sitter och skrattar som jag vet inte vad. Den går i ett ute och ingen har vunnit än.Är det så man skaffar sig följare?🤮
Citera
2026-08-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
För sex dagar sen..? Då hade hon väl problem med lungorna.

Hade hon haft ett mer nyanserat och verklighetstroget konto hade hon ju lagt upp att hon också är på gymmet, men det passar inte med hennes profilering som ”stackars sjuk influencer”

Hahah precis! Förstår inte varför hon måste dela upp det sådär? Fast ingen hade väl tyckt synd om henne ifall hon visar att hon tränar och där med förlorat pengar.

På inalicekitchen är hon väldigt sjuk men så gullig och hjälper sin mamma och bror som inte klarar någonting utan Alice, en hjälte och martyr som gör allt trots all smärta och noll sömn.
Men på sina andra konton är hon en stark petite kvinna som tränar, kan hjälpa andra med sociala medier och lagar och klarar sig själv.

Skrattretande 😂
Har svårt för så falska personer och personer som lurar och spelar på andras känslor.
Citera
2026-08-28, 20:31
Medlem
Tror att hon går till gymet så fort de gått ELLER att hon är ute och powerwalkar i Alingsås i ottan . Egen ingång . Lägger sig tidigt . Hon filmade ju förr från Kungsgatan typ i Alingsås ibland 5 på morgonen . Kommer inte ihåg när men kanske efter vistelsen LPT eller om det var innan . Sen lägger hon ju upp i världens oordning känns det som så man vet ej vad som är vad . Mkt gammalt . Speciellt på henne. Gym o gå
Är dock bra grejer . Men inte om jag gör det för att kunna äta lite på dagen …
Citera
2026-08-28, 20:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Får man ett krampanfall blir man väl iallafall inlagd för observation och undersökning.
Precis som hon hävdat tidigarre, att hon inte blev inlagd när hon sökte vård för sitt hjärta - visade det sig att läkaren hade velat lägga in henne men hon smet därifrån. Tror absolut att det varit så då hon tidigare fått svimningsanfall av sin låga vikt, att hon bagatelliserar det och avvikit från platsen för att sedan gå in på Instagram och gnälla över att hon inte får vård.

När jag fick ett epanfall (frånvaroanfall) kom ambulansen illa kvickt, de tog inte med mig då eftersom jag var pigg och talför. Hade dock uppföljning med en läkare som berättade att enstaka anfall kan drabba vem som helst pga exempelvis sömnbrist eller lågt blodsocker. Fick en tid senare ytterluggare ett och höll då på att kvävas pga massa slen i munnen som jag varken kunde svälja eller spotta ut. Då var det bara att följa med i ambulsnen och in på övervakning för att srn fortast möjligt ta ett EEG.

Så ja om hon nu hade ett så kraftigt krampanfall att hon ramlade och slog sig kraftigt, borde de givetvis ringt 112. Även om anfallet om det nu hänt med stor sannolikhet beror på hennes låga vikt. Kanske därför hon inte ville åka in, då läkarna förmodligrn skulle påpeka vikten.
Citera
2026-08-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
När jag fick ett epanfall (frånvaroanfall) kom ambulansen illa kvickt, de tog inte med mig då eftersom jag var pigg och talför. Hade dock uppföljning med en läkare som berättade att enstaka anfall kan drabba vem som helst pga exempelvis sömnbrist eller lågt blodsocker. Fick en tid senare ytterluggare ett och höll då på att kvävas pga massa slen i munnen som jag varken kunde svälja eller spotta ut. Då var det bara att följa med i ambulsnen och in på övervakning för att srn fortast möjligt ta ett EEG.

Så ja om hon nu hade ett så kraftigt krampanfall att hon ramlade och slog sig kraftigt, borde de givetvis ringt 112. Även om anfallet om det nu hänt med stor sannolikhet beror på hennes låga vikt. Kanske därför hon inte ville åka in, då läkarna förmodligrn skulle påpeka vikten.

Det har hänt flera gånger att hon fått anfall och inte åkt in, därför är jag väääödigt tveksam till att det hänt på ”riktigt” alternativt att hon bara svimmade pga vikt. Hennes mamma har t o m varit med innan utan att uppmana henne att söka vård. Tycker allt låter osannolikt när hon söker vård för minsta lilla annars.

Är att frånvaroanfall att du bara stirrar ut i luften några sekunder? Alltså inte att själva kroppen krampar? Hon har ju slagit upp både ögonbryn och skalle innan 😵
Citera
2026-08-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka

Vad är det för ANNAN SJUKDOM?

Jag känner inte ens dåligt samvete för att jag inte tror på alla hennes olika sjukdomar/anfall. Hade allt varit på riktigt så hade hon lagt upp mer information/bevis för det - för att få mer sympatier och fler följare.

Mvh kärring
Citera
2026-08-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Vad är det för ANNAN SJUKDOM?

Jag känner inte ens dåligt samvete för att jag inte tror på alla hennes olika sjukdomar/anfall. Hade allt varit på riktigt så hade hon lagt upp mer information/bevis för det - för att få mer sympatier och fler följare.

Mvh kärring

Hon sa igår att hon fätt bältros enligt dom som är med i communityt, så antar att det är ANNAN SJUKDOM OCKSÅ som hon fått nu.

Lunginflammation var ny för mig. Hon har bockat av många sjukdomar detta året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in