2026-08-22, 15:48
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.M1725
Jag tyckte samma! Fattade 0. Också störigt att hon kommer med mobilen jättenära den stackars frisören som ska göra sitt jobb.

När hon filmar sig själv har hon ju något konstigt filter från snapchat, typ "snyggfilter" med massa glitter och skit 😂 Så hennes "söthet" är nog 1000% filter.
Jag blir bara så irriterad av att hon filmar mamman osminkad, nyvaken, utan bh, i sunkkläder, men när hon själv ska visa sig så är det fullspacklat fejs, glamorösa kläder, brutalt filter, suddig kameralins, och fördelaktiga vinklar... Så elakt.
Citera
2026-08-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Eh har någon mer kollat på fredagsvloggen hon lagt upp i community? Jag har kollat nyss och det är så mycket som är oklart?

Alice berättar att hon "träffat en man ibland i några år" och nu plötsligt ska han komma till Alingsås p.g.a jobb så "vi måste fly stan den helgen". Va? Är han hotfull? Oklart. Klipp till att mamman nämner något om en morfar och Alice säger lite småsurt att hon är anti sin riktiga morfar. Mamman pratar då om att han har anledningar att vara som han är "för han växte upp i Tyskland under andra världskriget".

Klipp till att mamman sitter hos frisören och pratar om sin hårfärg. Stackars frisör som måste hantera mammans missfärgade och hackiga hår, klippt av Alice tidigare haha... Han verkar faktiskt duktig. Ja och sedan klipps det till att brodern är hos sin vårdkontakt, sedan på ICA där Alice faktiskt filmar sig själv i typ 3 sekunder, MEN givetvis är bilden otroligt suddig plötsligt. Jättekonstigt för vad jag kan se så är hon faktiskt väldigt söt. Hon måste lida av body dysmorphia som får sådan panik och måste sudda ut allt när hennes fejs syns i några få sekunder...

Klipp till att de matar hunden med grillad kyckling från ICA (låter ju galet osunt med tanke på saltet men ok). Till sist plockar de blommor. Hur håret blev får man aldrig se och jag är fortfarande sjukt förvirrad av svamlet i början om en man som ska till Alingsås och morfarn som gjorde vaaad? i Tyskland under andra världskriget...

Hur fan kan hon påstå sig vara bra på sociala medier och "content creation"? Konstiga vloggen ever!

Ja det var en salig röra.
Det var väldigt glättig ton om han skulle varit hotfull eller nån form av stalker?

Skulle de inte alla åka till Tyskland nästa sommar med honom?!
Citera
2026-08-22, 15:56
Medlem
Hon la upp två bilder, eller ja, den ena var en film, i morse. Tycker mig ha sett dem tidigare?

https://ibb.co/6Jny77Ps
https://ibb.co/HDJgmw5j
Citera
2026-08-22, 16:01
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Hon la upp två bilder, eller ja, den ena var en film, i morse. Tycker mig ha sett dem tidigare?

Jodå, typiskt Alice. Kan svära på att jag sett dem förut. Jäklar vad hon gillar det där fetisch-rem-runt-låret-fotot!
Citera
2026-08-22, 16:02
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ja det var en salig röra.
Det var väldigt glättig ton om han skulle varit hotfull eller nån form av stalker?

Skulle de inte alla åka till Tyskland nästa sommar med honom?!
Så oklart alltså. Men hon refererade ju till podden och jag har orkat lyssna på max 2 avsnitt så får väl skylla mig själv att jag inte vet vem denna business man är haha
Citera
2026-08-22, 16:02
Medlem
Citat:
Eh har någon mer kollat på fredagsvloggen hon lagt upp i community? Jag har kollat nyss och det är så mycket som är oklart?

Alice berättar att hon "träffat en man ibland i några år" och nu plötsligt ska han komma till Alingsås p.g.a jobb så "vi måste fly stan den helgen". Va? Är han hotfull? Oklart. Klipp till att mamman nämner något om en morfar och Alice säger lite småsurt att hon är anti sin riktiga morfar. Mamman pratar då om att han har anledningar att vara som han är "för han växte upp i Tyskland under andra världskriget".

Klipp till att mamman sitter hos frisören och pratar om sin hårfärg. Stackars frisör som måste hantera mammans missfärgade och hackiga hår, klippt av Alice tidigare haha... Han verkar faktiskt duktig. Ja och sedan klipps det till att brodern är hos sin vårdkontakt, sedan på ICA där Alice faktiskt filmar sig själv i typ 3 sekunder, MEN givetvis är bilden otroligt suddig plötsligt. Jättekonstigt för vad jag kan se så är hon faktiskt väldigt söt. Hon måste lida av body dysmorphia som får sådan panik och måste sudda ut allt när hennes fejs syns i några få sekunder...

Klipp till att de matar hunden med grillad kyckling från ICA (låter ju galet osunt med tanke på saltet men ok). Till sist plockar de blommor. Hur håret blev får man aldrig se och jag är fortfarande sjukt förvirrad av svamlet i början om en man som ska till Alingsås och morfarn som gjorde vaaad? i Tyskland under andra världskriget...

Hur fan kan hon påstå sig vara bra på sociala medier och "content creation"? Konstiga vloggen ever!

Så storyn på morgonen där hon skrev "man får se mig mamma och L" var alltså att man fick se henne suddigt i 3 sekunder? 😂😂

Låter oerhört rörigt det där.. tack för uppdateringen!
Citera
2026-08-22, 16:07
Medlem
Citat:
Så oklart alltså. Men hon refererade ju till podden och jag har orkat lyssna på max 2 avsnitt så får väl skylla mig själv att jag inte vet vem denna business man är haha

Nej jag orkar heller inte lyssna. För mycket negativitet. Finns nåt avsnitt med nåt om nån stalker, kanske det. Kommer aldrig att få veta
Citera
2026-08-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Så storyn på morgonen där hon skrev "man får se mig mamma och L" var alltså att man fick se henne suddigt i 3 sekunder? 😂😂

Låter oerhört rörigt det där.. tack för uppdateringen!

Tänkte också på det när jag läste det! Som att hon säljer in att hon ska visas i bild. Det var ju sanning med viss modifikation.

Är det suddigt filter på eller bara extremt smutsig kameralins? Haha.
Citera
2026-08-22, 16:12
Medlem
Citat:

Uppenbart gammal eftersom hon har guldfärgade naglar och bilden på benet känns så konstig?

Så märkligt när hon laddar upp gamla bilder utan att skriva något om det. Man kan absolut ladda upp gamla bilder men skriv då "önskar er en trevlig helg. Här kommer en bild från 2018" eller något.
Citera
2026-08-22, 16:40
Medlem
Citat:
Såg att hon postade det men hann inte läsa pga skulle precis iväg då. Fick du något svar?

Nope. Hon har inte heller läst det.
Citera
2026-08-22, 17:06
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Tänkte också på det när jag läste det! Som att hon säljer in att hon ska visas i bild. Det var ju sanning med viss modifikation.

Är det suddigt filter på eller bara extremt smutsig kameralins? Haha.
Haha jag tycker det ser ut som en väldigt smutsig kameralins men kan vara filter med... Verkligen falsk marknadsföring att skriva att man får se mer av henne om man går med i communityt. Handlar alltid om några få sekunder.
Citera
2026-08-22, 18:54
Medlem
Filmsekvensen med henne och Leo var ju inte samma dag iaf Leo hade annan tröja på sig än hos fotterapeuten. Klippet i bilen var med guldnaglar inte röda så det är nog ett gammalt ihopplock för att slippa rykten om hur hon ser ut idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in