2026-08-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
De bor dessutom nästan granne med sjukan i A-ås, om hennes neurolog nu huserar på hemsjukhuset.

Har hon inte varit i Borås eller Gbg tidigare för neurolog-grejer? Fordrar att H är tillgänglig och kan köra. Men jag kan ha fel.
Citera
2026-08-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Kan inte ni som är med i community dela lite saker? Någon sa att det går att ta skärmdump om man loggar in på webben istället har jag för mig. Eller logga in på annan enhet och filma skärmen med mobilen. Citera exakt vad hon skriver eller säger. Något.
Menar inte att låta otrevlig och girig så ber om ursäkt. Som det ser ut just nu kan jag inte betala.

Jag har både lagt upp domen och allt från Nara nu. När domen las upp blev Alice plötsligt frisk i några dagar. När det från Nara las upp började det letas efter advokat och podden plockas bort.

Aldrig sett någon lägga upp en skärmdump här ens. Trist när det finns mycket man kan dela.
Min ångest ökar, som jag jobbar med dagligen ska tilläggas, och blir lite nojig. Jag är den enda onda här och känner mig som en råtta som spridit dessa sakerna 🙃 ingen annan gör ju det så jag är uppenbart en hemsk människa eftersom jag är den enda.
Antar att det är dags för mig att ta ett steg tillbaka och inte lägga upp allt, skriva av det hon skriver på story tidigt på morgonen etc. Hatar att hon ljuger och spelar på folks känslor, tjänar pengar på det och allt hon sysslar med, så bra om mycket dokumenteras. Men men.

Edit: är inte heller mening att låta så mycket "stackars mig"-snyft, jag tror inte att jag är bättre för att jag lagt upp saker eller något. Hoppas ingen missförstår.
Dålig kväll känner jag.

Förstår precis känslan, ångest sucks. Jag är för seg i hjärnan för att kunna hålla reda på saker och lägga upp utan att det blir fel, så är tacksam för er som gör det.

Det här med polisanmälan, inte en chans att de redan beslutat om att inleda en utredning tänker jag. De har väl bara tagit emot anmälan. Antar att det rör sig om förtal, och det är knappas prio 1. Eller kan det vara nåt annat hon anmält?

Idag la hon upp en bild på en skulptur i form av en potatis med ben (Alingsås kallas potatisstaden, av nån anledning som jag glömt) samt en omröstning där man fick gissa hur mkt den kostade. Hon menade att det fanns andra hål att stoppa de pengarna i (fler tider på vc åt folk med noll sjukdomsinsikt antar jag).
Citera
2026-08-18, 15:54
Medlem
Usch, det ser så ofräscht ut med hennes långa spetsiga naglar ihop med bakandet, tycker det känns äckligt!
Citera
2026-08-18, 16:02
Medlem
Hur kan jag inte ha vetat om den här tråden? Trodde jag var en av få som följer i förfäran. Har aldrig fattat varför folk följer henne och än mindre betalar för det (!). Tack för att ni fellow skeptiker finns!!

Började följa henne för några år sedan, skulle tro att det var till följd av något bakrecept och sen har det bara flutit på. Tog något år innan jag fattade att hon var sjuk och att hon både dolde och inbillade sig sjukdomar. Vet inte varför jag följer henne längre men inte 17 är det på grund av recepten i alla fall. Har väl aldrig sett på maken med tråkiga recept som upprepas med några månaders intervaller. Totalt jäkla kaos.. Sen är hon makalöst dålig på att fota och framför allt filma. Tror att min dotter skulle göra ett bättre jobb bakom kameran, allt ser äckligt ut och suddigt/immigt. Aldrig i livet att hon har blivit "castad" till att göra TV, finns ingen som skulle släppa in de där röda klorna i ett riktigt kök

Puh, nu fick jag få ur mig lite och får följa tråden här.
Citera
2026-08-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Det reagerade jag också på.
Hon har tjatat och bölat om att ingen gör nåt, ingen tar henne på allvar. Så får hon en tid. En snabb tid dessutom och hon tackar nej!
Jag kan fatta om hon hade varit bortrest, och inte kan ta sig hem i tid. Men alltså "nej, jag har för ont för att komma " skitsnack! Det passade inte hennes bakschema helt enkelt.
Har hon mindre ont imorgon? Det vet man ju aldrig, enligt Alice. Varför i jösse namn tog du inte tiden, Alice?! 🤦‍♀️🤦‍♀️
Jag är övertygad om att det handlar om att mamsen inte var hemma och kunde följa med idag. Enligr Alice hade han frågat om de tagit DNA prov ? Det tar man inte på en VC ? Hon är helt delulu hela hon och mamsen. Det var jääääätte länge sedan man hörde A gnälla om den njurstenen som enligt henne glömdes kvar och var roten till allt ont . Hela den här historien med A och H är rena rama farsen, deras egna diagnoser är en skymf mot de som är läkare och har en gedigen utbildning bakom sig. Ngn som vet hur mkt utb A har ? Att H är gymnasielärare säger inte mkt ärligt talat, och att hon sedan hjälper funktions nedsatta är bra men hur mkt tub behöver man för det ?
Citera
2026-08-18, 16:08
Medlem
Välkommen in till andra sidan! Det är skräckblandad förtjusning här.

Jaha hon kunde inte besöka sin neurolog som hon tjatat så mycket om att få komma till pga smärtor på eftermiddagen men hon är igång och bakar olika grejer och hälsar på L på jobbet?
Citera
2026-08-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Välkommen in till andra sidan! Det är skräckblandad förtjusning här.

Jaha hon kunde inte besöka sin neurolog som hon tjatat så mycket om att få komma till pga smärtor på eftermiddagen men hon är igång och bakar olika grejer och hälsar på L på jobbet?
Kolla hennes senaste story med den äckliga prinsesstårtan🤢Höll på att spy när jag såg den.Och hon har blivit tillfrågad att var med i Hela Sverige bakar?? Skulle inte tro det 🤣 Hennes neurolog borde läsa hennes inlägg att hon hellre bakar och hälsar på L än att komma på läkarbesök.Sinnessjukt
Citera
2026-08-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Hur kan jag inte ha vetat om den här tråden? Trodde jag var en av få som följer i förfäran. Har aldrig fattat varför folk följer henne och än mindre betalar för det (!). Tack för att ni fellow skeptiker finns!!

Började följa henne för några år sedan, skulle tro att det var till följd av något bakrecept och sen har det bara flutit på. Tog något år innan jag fattade att hon var sjuk och att hon både dolde och inbillade sig sjukdomar. Vet inte varför jag följer henne längre men inte 17 är det på grund av recepten i alla fall. Har väl aldrig sett på maken med tråkiga recept som upprepas med några månaders intervaller. Totalt jäkla kaos.. Sen är hon makalöst dålig på att fota och framför allt filma. Tror att min dotter skulle göra ett bättre jobb bakom kameran, allt ser äckligt ut och suddigt/immigt. Aldrig i livet att hon har blivit "castad" till att göra TV, finns ingen som skulle släppa in de där röda klorna i ett riktigt kök

Välkommen 😂Vi blir nog fler och fler som genomskådar henne och inser hur psykiskt sjuk både hon och mamsen är.
Citera
2026-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua

Nej jag skulle aldrig i livet beställa något av det hon bakat på ett cafe om det såg ut som på bilder/filmer hon lägger upp. Marsipanen ser svettig ut, och den där uppskurna biten prinsesstårta härförleden med pistagekräm eller vad det var för grönt, yuck!

Många saker ser ”döbakta”/ogräddade ut och kräääämigt och fluffigt är mest bara gegga….

Och precis som du skriver, alltid oproffsigt filmat och alldeles för nära och fladdrigt och konstigt ljus.
Citera
2026-08-18, 18:33
Medlem
Skampis avatar
Skrattade länge åt att hon skulle ha blivit headhuntad till Sveriges Mästerkock och Hela Sverige Bakar... Inte en chans. Tänk er henne där? Går malligt fram med någon geggig maträtt och berättar om hur stora influencers minsann kopierar hennes recept i smyg. Sedan sågad, alternativt får försiktig kritik för de förstår att stackaren är svårt psykiskt sjuk.

Vore episkt pinsamt.
Citera
2026-08-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Om nån är sugen på att smaka den där palmoljechokladen från Nordmakedonien hon lottar ut i sitt community så den nu att köpa på Matsmart. 2 för 30kr 😍

Köpte mina för 10kr styck på en lågprismarknad, var så äckliga så fick lov att kasta, och då är jag verkligen inte kräsen, speciellt inte med godis, allt åker i 😅
Citera
2026-08-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Skrattade länge åt att hon skulle ha blivit headhuntad till Sveriges Mästerkock och Hela Sverige Bakar... Inte en chans. Tänk er henne där? Går malligt fram med någon geggig maträtt och berättar om hur stora influencers minsann kopierar hennes recept i smyg. Sedan sågad, alternativt får försiktig kritik för de förstår att stackaren är svårt psykiskt sjuk.

Vore episkt pinsamt.
Eller hur och kladdar runt med hennes klor i degen 🤢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in