2026-05-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon kvalar knappast in för att få den diagnosen - men det är klart, läser hon här och ser att det finns en sån diagnos så kanske hon börjar fäkta efter att få den.

Haha hon hittar allt i sitt googlande
Citera
2026-05-26, 18:38
Medlem
Nu är det sjukvårdens fel att hon har 3 trasiga tänder för att dom stängde av vattnet. Hon kunde inte borsta tänderna då, vet du Alice man kan borsta utan vatten
Citera
2026-05-26, 18:59
Medlem
Alice är ju helt otroligt, hon skriver att hon inte ska prata om sina sjukdomar någon annanstans än till dom som prenumererar. Men nu maler hon på igen hur ont hon har och hon måste söka vård själv. Hon skriver att tack vare er prenumeranter så kan jag fortsätta med denna sidan och slippa tänka på annat än smärta och sjukdom. Nu måste hon tigga om att människor ska prenumerera, det har slutat en hel del.Men varför ska man följa henne överhuvudtaget på Instagram nu när hon inte lägger ut något utan bara till prenumeranter. Hennes mamma hade ju gjort tårta och frågade Alice hur stor bit hon ville ha, då svarade hon lite barsk bara mamma så då fick mamma ge biten till Leo. Hon är nog inte lätt å ha och göra med.
Hon va också ute på en promenad med sin mamma i rask takt( konstigt att hon kan gå så fort hon som skriver att hon knappt kan andas längre, hon babblar ju på som vanligt ändå) då sa hon när dom kom ner till playa Mjörn där dom har byggt gångvägar i trä att här kan jag gå med min rollator i sommar. Va fan ska hon med till, hon går ju så bra utan den. En notorisk lögnare är hon!!
Citera
2026-05-26, 19:28
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewamaj123
Nu är det sjukvårdens fel att hon har 3 trasiga tänder för att dom stängde av vattnet. Hon kunde inte borsta tänderna då, vet du Alice man kan borsta utan vatten
Tappade fan hakan när jag såg det nu! Självklart får alla patienter på psyk borsta tänderna! Haha hon är ju helt sinnes... Och ja, du har helt rätt, det går fint att borsta med tandkräm UTAN vatten. Men hon gnydde säkert fram ett surt "Nä det tänker jag inte göra!" när de föreslog det...

Förresten, om hon laxerar sig är det inte så långt till "andra sätt" att göra sig av med kcal, så det är ju inte omöjligt att hennes dåliga tandstatus beror på kräkningar. Även anorexi i sig själv påverkar tänderna negativt, precis som många mediciner, så nej, även om hon nu inte skulle borstat tänderna så noga under psykvistelsen så är det nog helt andra saker som påverkat tänderna mest...
Citera
2026-05-27, 07:47
Medlem
Vad lite förvånad man blev när hon kommenterat på Barebells senaste ig-post om återkallning av coco chocobaren. "Jag fick en caramelo bar som hade annan smak också"

Såklart hon fått det 🙃
Citera
2026-05-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanosim
Vad lite förvånad man blev när hon kommenterat på Barebells senaste ig-post om återkallning av coco chocobaren. "Jag fick en caramelo bar som hade annan smak också"

Såklart hon fått det 🙃
Haha tänkte också det när jag läste om felet, att Alice säkert kommer gå ut med att hon fått en stroke pga det eller att smärtorna beror på de jordnötter som hamnat fel.
Citera
2026-05-27, 13:09
Medlem
Att bleka tänderna när dom är trasiga är nog inte så bra 🥱
Citera
2026-05-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorellan
Hon bedöms att ha en komplex personlighetsstörning och allvarlig psykisk störning (anorexia)
Så nu jag fattar verkligen att hennes beteende är på riktigt sjukt och det är synd om henne, mest för att hennes mamma inte kan hjälpa henne ist för att stjälpa.
Men det är kanske det som får Alice att må bra, att fortsätta i sin fantasivärld där hon är den som inte fått den vård hon behöver eller rättare sagt vill ha, vad det nu är.
Den där ”kända” advokaten som hon påstod att hon anlitat när hon låg inne var ett offentligt biträde som hmmm inte är nån kändis.
Men Alice lever ju i sitt underland.
Visste ni förresten att det finns nåt som heter Alice i underlandetsyndrom, tror kanske att Alice lider lite av det också 🤔

Ja alltså, advokat får alla helt automatiskt när de får ett lpt. Det är lag på det liksom att erbjuda patienten det, så de känner ett stöd ich trygghet. Man kan tacka nej om man vill. Alice förstorar upp precis allt till något det inte är och hoppas på att ingen listar ut hur det egentligen är.
Citera
2026-05-27, 19:01
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Att bleka tänderna när dom är trasiga är nog inte så bra 🥱
Haha lika smart som vanligt den där Alice!
Citera
2026-05-29, 17:33
Medlem
Jag har en vän som är väldigt mkt ute på sociala medier, hon arbetar både för RK och " allt som har med välgörenhet att göra ". Hon är en genomtrevlig person och det är kul att följa henne på FB där hon som sagt lägger ut mkt bilder,inslag etc. Om jag inte missförstått detta så har Meta tillskrivit henne och vill att hon skall ta betalt av andra dvs oss hennes vänner för att vi skall kunna se det hon lägger ut och att Meta får en viss procent av det hon får in. Min vän nobbade dem för som hon skrev det är inte för att tjäna pengar hon är social utan för att hon tycker det är kul och extra kul då hon får positiv feedback av oss sina vänner ☺️

Alice kallar ju de som prenumererar för " sina älskade vänner ", mao de betalar för att hon skall kalla dem vän !!!! Vad är det för fel på folk ? Det finns ju flera andra bra mat/bak influensers som ger ut sina recept och tips alldeles gratis. Och de kan man skriva till om man har ngn fråga eller behöver hjälp, de svarar så fort de kan ( har egen erfarenhet av detta ). För att ta del av Alice geggamoja så måste de betala 39/kr månaden ? Alice borde verkligen byta namn för det mesta som visar är filmsnuttar på djuren, blommor, balkongen mm, vad har hennes mammas kläder med ett kök att göra ? Hur många ggr har vi inte hört hennes jävla Ta da inför utlottningen av Ninja maskinen .
Citera
2026-05-30, 19:44
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Nu hintas det alltså om att hon ska ut och resa trots sjukdom och trots att hon enligt egen utsago fick åka ambulans i Spanien när hon var där sist.

Ser också att hon visar upp sin "vispadevaniljsmörkräm" i en f.d. ljuslykta från rusta. Jag har själv en likadan, men känns ju lite ofräscht att ha blöt mat i ett kärl som inte är avsett för mat, som det dessutom varit doftljus i. Glasyren lär ju t.ex. inte vara testad för bly.
Citera
2026-05-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Nu hintas det alltså om att hon ska ut och resa trots sjukdom och trots att hon enligt egen utsago fick åka ambulans i Spanien när hon var där sist.

Ser också att hon visar upp sin "vispadevaniljsmörkräm" i en f.d. ljuslykta från rusta. Jag har själv en likadan, men känns ju lite ofräscht att ha blöt mat i ett kärl som inte är avsett för mat, som det dessutom varit doftljus i. Glasyren lär ju t.ex. inte vara testad för bly.
De ger bort livsmedel som de inte använder - saker som ser öppnade ut. Hon vill bidra till folk som kanske inte har så mycket pengar...yada-yada-yada...Brukar influencers ge bort påbörjade varor?

Hon är så knäpp (hennes mamma med) som ens tänker på att resa utomlands om A nu har såna sjukdomar. Vill hon bli sjuk utomlands kanske? Så hon kan mala på om huuuuur ooootroligt bra sjukvård de har där och hur liiiiiiite hjälp hon får av Sverige om man blir sjuk under resa? Inget, precis INGET förvånar mig gällande A längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in