Citat:
Ursprungligen postat av
Kaukasus123
Känns så här med, 95 av 100 meddelanden kommer ändå från manliga kollegor och vänner.
Men hon gick fullständigt i taket för ett sms från min kvinnliga kollega som löd exakt : Hej! Läget bra? Tillbaka från semestern? Tänkte höra om du har koll på vad som gäller vid skiftbyte.
Vet fan inte hur vi ska prata om det här för att hon ska känna sig lugnare. Inser att det kanske inte var så bra att byta pinkoden vad gäller hennes misstänksamhet, men jag kände lite att nu är det fasen nog.
Kanske överreagerar jag.
Är hon själv hemlig av sig? Många svartsjuka är själva otrogna.
Nu är jag inte expert eller insatt i ditt fall, men "måste" inte alls vara nåt i ditt beteende, eller din kommunikation, som "utlöser" hennes svartsjuka. Så som flertalet fula användare har varit inne på.
Och om hon själv hade hävdat att det fanns några såna "beteendefel" från din sida, då hade du fått veta dessa för längesen. Eller så har hon antagligen hittat nya felbeteenden, som också måste "åtgärdas", utan att det har avhjälpt svartsjukan.
Så din första åtgärd bör inte alls vara att gå i parterapi, utan att typ ställa henne mot väggen och kräva att hon tar itu med sina problem. För annars blir det bara som att du i all evighet erkänner för henne att det är ditt beteende som är felet.