2026-08-23, 08:44
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Skojar du? Det handlar ju om att ha tillit till varandra inte om att ha hemligheter.
Den där klyschan "jag har inget att dölja" går mig fan på nerverna.

Jag och min fru rotar inte runt i varandras mobiler för vi känner varann så bra och behöver inte göra det.

Håller en av oss på med något skumt kommer den andre att fatta det ändå.

Och även om något skumt skulle pågå ibland, vad fan spelar det för roll om det ändå inte påverkar förhållandet i stort? Vem fan bryr sig. Patologisk robotkontroll av sin partner går emot människans natur.
Citera
2026-08-23, 08:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Försökte se det så först, men har svårt att se det så längre.
Märker ju att hon går igenom väskor också när man varit iväg.
Vet inte vad hon letar efter, men hon får väl hållas har jag tänkt. Även om det inte känns sunt.

Hon borde ha passat perfekt att jobba på STASI i det gamla Östtyskland. Alla människor har något att dölja och det är helt naturligt. Den här sjuka kontrollmanin som utvecklats i vår digitala tid är helt absurd och ohälsosam för mänskliga relationer. Kvinnor är nog lättare offer för denna utveckling tror jag tyvärr.
Citera
2026-08-23, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.

Samma hos oss, vi kan varandras lösenord. Fast ingen kollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Eller så saknar du vänner som anförtror saker till dig.

Man måste inte få allt känsligt på sms eller textform? Är det känsligt kan ni väl prata som vanliga människor? Eller du kanske har sånt mega kontaktnät så du inte minns vem som säger vad om det inte finns i text som du kan studera 1 timma innan ni möts?

Citat:
Tack för svar allihop!

Det fanns mycket att ta med sig, mest en känsla av att jag ville försöka förstå hur vanligt det är.
Jag ska försöka med att vi ska gå i parterapi och hoppas att hon kan känna också att behovet finns.

Hon ska kunna lita på mig, och hjälper det henne så får hon väl kika just nu. Men jag hoppas att behovet avtar med tiden.

Svartsjuka är ett gift, glad för att jag inte själv känner så.

Japp, vad säger hon kring som svartsjuka själv?
Det är ju en relationsdödare som sagt.

Vet en relation som funkat med "bra" och det var när båda var lika sjukligt svartsjuka så dom matchade varandra. Båda kollade alla sms på bådas telefoner och de verkade ha gemensama räder i deras egna lägenhet för eventuella extra telefoner som den andra kunde ha. Lite som att leta påskägg. Sjukt men de var överens.
Citera
2026-08-23, 09:06
Avstängd
vichy6s avatar
Det är inte ok och hon vet det.

Terapi för henne först kanske?
Citera
2026-08-23, 09:13
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Och även om något skumt skulle pågå ibland, vad fan spelar det för roll om det ändå inte påverkar förhållandet i stort? Vem fan bryr sig. Patologisk robotkontroll av sin partner går emot människans natur.

Precis. På sikt tär det sönder hela relationen.
Citera
2026-08-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenmedstortB
Man måste inte få allt känsligt på sms eller textform? Är det känsligt kan ni väl prata som vanliga människor? Eller du kanske har sånt mega kontaktnät så du inte minns vem som säger vad om det inte finns i text som du kan studera 1 timma innan ni möts?

Skulle aldrig gå för mig att styra andra huruvida de ringer eller skickar textmeddelanden till mig beroende på informationens art,

Skulle det vara så är man styrd av en nyfiken och svartsjuk partner och då har man ett problem vare sig man erkänner det eller ej.
Citera
2026-08-23, 09:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Precis. På sikt tär det sönder hela relationen.

Alla människor har hemligheter, så är det bara. Varför ska man veta precis allt om alla hela tiden, det verkar förbannat jobbigt och självförbrännande att leva ett sådant liv. Om min fru skulle varit otrogen någon gång som jag aldrig får veta men vi ändå lever lyckliga i alla våra dagar, det spelar ingen som helst roll egentligen. Och vem fan bryr sig om ens partner skulle titta till på någon annan ibland? Sjukast av allt är väl ändå partners som lever i villfarelsen att tankebrott skulle vara något rimligt.

TS borde göra slut med sin mobilsnokande och väskgrävande partner, hon är omänsklig.
Citera
2026-08-23, 09:33
Medlem
Citat:
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Det är ingen smickrande sida; att partnern måste kontrollera din mobil. Skulle jag aldrig tillåta. Jag har ingenting att dölja men vissa konversationer kanske man vill ha privat. Mina vänner kanske inte vill att nån annan än jag ska läsa deras mess.
Svartsjuka är ingen trevlig sjukdom, jag skulle överväga att lämna. Lycka till! /M
Citera
2026-08-23, 09:34
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Alla människor har hemligheter, så är det bara. Varför ska man veta precis allt om alla hela tiden, det verkar förbannat jobbigt och självförbrännande att leva ett sådant liv. Om min fru skulle varit otrogen någon gång som jag aldrig får veta men vi ändå lever lyckliga i alla våra dagar, det spelar ingen som helst roll egentligen. Och vem fan bryr sig om ens partner skulle titta till på någon annan ibland? Sjukast av allt är väl ändå partners som lever i villfarelsen att tankebrott skulle vara något rimligt.

TS borde göra slut med sin mobilsnokande och väskgrävande partner, hon är omänsklig.

Inte omänsklig, osäker! Och i vissa fall är det berättigat… men att gå igenom tfn mm… bättre att göra slut.

Finns faktiskt otrogna människor i omlopp och sånt kan sätta sina spår.
Citera
2026-08-23, 09:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Inte omänsklig, osäker! Och i vissa fall är det berättigat… men att gå igenom tfn mm… bättre att göra slut.

Finns faktiskt otrogna människor i omlopp och sånt kan sätta sina spår.

Ja just precis. Är man så osäker är det bättre att göra slut.

Just den där meningen som återkommer hos så många "Jag har ingenting att dölja" nähä, då kanske folk kan ha en inbyggd bandspelare i stämbanden så allt man pratat om 24/7 kan avlyssnas av, alla.... närsomhelst!😀

Vem du pratar med och om vad då du är på middag med dina väninnor du känt i 35 år skall mannen sedan avlyssna minutiöst, det finns inget att dölja. En kamera i sovrummet? Övervakningskameror i det egna hemmet, vart går gränsen för vansinnet?
Senast redigerad av Pinoputchin 2026-08-23 kl. 09:50.
Citera
2026-08-23, 09:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag är lyckligt gift sedan länge.

Men din fru är ganska ful skrev du nånstans. Förstår att du inte behöver kolla hennes mobil.
Citera
2026-08-23, 10:09
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Känns så här med, 95 av 100 meddelanden kommer ändå från manliga kollegor och vänner.
Men hon gick fullständigt i taket för ett sms från min kvinnliga kollega som löd exakt : Hej! Läget bra? Tillbaka från semestern? Tänkte höra om du har koll på vad som gäller vid skiftbyte.

Vet fan inte hur vi ska prata om det här för att hon ska känna sig lugnare. Inser att det kanske inte var så bra att byta pinkoden vad gäller hennes misstänksamhet, men jag kände lite att nu är det fasen nog.

Kanske överreagerar jag.

Är hon själv hemlig av sig? Många svartsjuka är själva otrogna.

Nu är jag inte expert eller insatt i ditt fall, men "måste" inte alls vara nåt i ditt beteende, eller din kommunikation, som "utlöser" hennes svartsjuka. Så som flertalet fula användare har varit inne på.

Och om hon själv hade hävdat att det fanns några såna "beteendefel" från din sida, då hade du fått veta dessa för längesen. Eller så har hon antagligen hittat nya felbeteenden, som också måste "åtgärdas", utan att det har avhjälpt svartsjukan.

Så din första åtgärd bör inte alls vara att gå i parterapi, utan att typ ställa henne mot väggen och kräva att hon tar itu med sina problem. För annars blir det bara som att du i all evighet erkänner för henne att det är ditt beteende som är felet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in