2026-08-22, 19:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?

Par gör olika saker och tillåter olika saker.
Om du vill ha en trygg sambo, låt henne se din telefon när hon känner för det.
Citera
2026-08-22, 19:31
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Hej Flashback!
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.

Skulle aldrig göra det.
Citera
2026-08-22, 19:33
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.

Nej?! Det dyker väl upp spontant, för mig till mitt svar.

Orka hålla på…
Citera
2026-08-22, 19:34
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Var nog mer allmän fråga för att försöka förstå, då jag själv inte känner minsta intresse av att kika i min sambos telefon och inga av mina manliga vänner heller.
Men vill ha ett bredare perspektiv, är det vanligt tror ni?

Jag vet inte hur vanligt det är, men behovet av att kolla partnerns mobil känns inte helt sunt, såvida det inte finns någon direkt anledning att misstänka något.
Frun här vet min kod till mobilen och har gått in i den vid några få tillfällen, men då har det varit för att jag glömt den hemma och bett henne kolla av samtal och SMS.
Jag kan hennes kod, men vad jag minns har jag aldrig använt den.
Citera
2026-08-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Exakt. Har man inget att dölja så blir man inte som ts

Är det så?
Jag känner verkligen inte att jag har något att dölja men det känns ändå olustigt, hon går in och läser privata konversationer mellan mig och mina vänner/kollegor.
Allt är väl inte superhemligt kanske, men det är ändå en del saker sagda i förtroende mellan oss.
Bör jag då informera om att min sambo också läser vad vi skriver till varandra eller hur gör ni?
Citera
2026-08-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Par gör olika saker och tillåter olika saker.
Om du vill ha en trygg sambo, låt henne se din telefon när hon känner för det.

Ja nu är det kanske inte min egen integritet som jag känner är på spel, mer kanske vänner och kollegors då.
Tycker inte att det är helt lätt det här, bör jag säga att det inte är mellan bara oss vi skriver i så fall?
Citera
2026-08-22, 19:39
Medlem
sms och mail kan också röra jobbsaker som inte bör läsas av andra.
Citera
2026-08-22, 19:40
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Nu vill inte jag göra dig orolig på nåt sätt. Den som gjorde så mot mig, anklagade och sökte igenom min telefon. Visade sig vara denne själv som var otrogen .
Bingo

Precis min tanke, ts om din sambo anklagar/är misstänksam HELT ur det blå - så vänd på steken och fråga henne rakt "är du trogen mot mig ?"

Klart du byter pinkoden och hon skall finna sig i det - ingen rätt bli sur
Du är inte konstig det är hon som är det
Du kollar aldrig hennes mobil och så skall det vara omvänt
Citera
2026-08-22, 19:43
Medlem
Min erfarenhet är att beter man sig så då är man själv skyldig till saker och falsk. Det har jag upptäckt angående precis alla som betett sig så sedan mobilen uppfanns typ.

Hon har förmodligen inte själv rent mjöl i påsen. För vissa är det så: Det man gör själv tror man ofta om andra. Det är psykologi.

Men jag hoppas att det blir bra för er. Nu får försöka vara ärliga med varandra och prata om det.

Hoppas allt blir väl för er. Fred! ✌️
Citera
2026-08-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
sms och mail kan också röra jobbsaker som inte bör läsas av andra.

Ingen direkt fara vad gäller det. Alltså egentligen så får hon titta i vad hon vill som rör mig själv, bankkonto, Google-historik you name it.
Men saker som andra delar med sig av känns inte som hennes sak att gräva i. Men jag tolkade hos vissa som svarade att det var konstigt och misstänksamt.
Det är därför jag ställer frågan här.
Jag blir inte riktigt klok på det..
Citera
2026-08-22, 19:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ja nu är det kanske inte min egen integritet som jag känner är på spel, mer kanske vänner och kollegors då.
Tycker inte att det är helt lätt det här, bör jag säga att det inte är mellan bara oss vi skriver i så fall?

Jo, det är klart.
Men som sagt, så gör olika par olika saker, och tillåter olika saker. Inget är rätt eller fel.
Du kan nämna det för de som skriver til dig, att de kanske ska vara lite försiktiga när det gäller saker som din sambo kan ta illa upp, får rädsla av, etc.
Så gjorde jag till min bästa vän. För han har enkelt för att skriva om andra tjejer och dyl.
Citera
2026-08-22, 19:49
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Hej Flashback!

Hon är sjuk i huvudet. Borderline/narcissist/kluster B. Det kommer inte att bli bättre, bara värre. Dumpa henne innan det blir värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in