2026-08-22, 19:09
Medlem
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Citera
2026-08-22, 19:15
Medlem
Fantens avatar
Nu är jag inte kvinna, så jag kommer säkert få påhopp från vissa kvinnor men det må så vara.

Man ska ge fan i folks telefoner, inkorgar och whatnot om man inte har fått tillåtelse. Bara för att det jag pratar med en del om inte är hemligt per se, så kanske min vän inte vill att min partner ska få veta om att hon har dragit på sig en könis, eller vad det nu kan vara. Det är helt enkelt inte nödvändigtvis mina hemligheter som jag döljer, utan andras - som inte är till för tredje person.
Citera
2026-08-22, 19:16
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Hej Flashback!
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.

Varför undrar du bara vad kvinnor tycker om det där?
Ja, det är ett underligt beteende såvida hon inte har en god anledning att "misstänka" något.
Citera
2026-08-22, 19:21
Medlem
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.
Citera
2026-08-22, 19:22
Medlem
J.Doessons avatar
Nu vill inte jag göra dig orolig på nåt sätt. Den som gjorde så mot mig, anklagade och sökte igenom min telefon. Visade sig vara denne själv som var otrogen .
Citera
2026-08-22, 19:24
Medlem
cutepsychos avatar
Inte ovanligt beteende nu för tiden, men går fortfarande inte att leva med. Det eskalerar alltid också. Spring för ditt liv!
Citera
2026-08-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.

Eller så saknar du vänner som anförtror saker till dig.
Citera
2026-08-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Varför undrar du bara vad kvinnor tycker om det där?
Ja, det är ett underligt beteende såvida hon inte har en god anledning att "misstänka" något.
Var nog mer allmän fråga för att försöka förstå, då jag själv inte känner minsta intresse av att kika i min sambos telefon och inga av mina manliga vänner heller.
Men vill ha ett bredare perspektiv, är det vanligt tror ni?
Citera
2026-08-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nu är jag inte kvinna, så jag kommer säkert få påhopp från vissa kvinnor men det må så vara.

Man ska ge fan i folks telefoner, inkorgar och whatnot om man inte har fått tillåtelse. Bara för att det jag pratar med en del om inte är hemligt per se, så kanske min vän inte vill att min partner ska få veta om att hon har dragit på sig en könis, eller vad det nu kan vara. Det är helt enkelt inte nödvändigtvis mina hemligheter som jag döljer, utan andras - som inte är till för tredje person.

Det är väl lite så jag känner, det är inte mina saker att dela med mig av emellanåt.
Citera
2026-08-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Hej Flashback!

Hade jag aldrig tolererat. Man äger inte varandra, vad är nästa steg att hon följer med till jobbet och lyssnar av vad som sägs.
Citera
2026-08-22, 19:29
Medlem
Citat:
Exakt. Har man inget att dölja så blir man inte som ts
Citera
2026-08-22, 19:30
Medlem
Citat:

Det är väl just det, JAG döljer ingenting.
Men att min bästa polare har tvivel och kanske kommer lämna sin tjej känns privat mellan bara oss. Eller är det konstigt att känna så?

Var dessutom så jag fattade att hon gick igenom telefonen. Jag vet inte riktigt, men för mig känns det inte helt bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in