2026-08-23, 10:15
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men din fru är ganska ful skrev du nånstans. Förstår att du inte behöver kolla hennes mobil.
Tss.. Hon är skön som en dag.

Vi har dessutom en vuxen relation som präglas av förtroende och kärlek - inte svartsjuka och dramatik. Antagligen är det därför vi är lyckliga ihop.

Hoppas även du hittar det en dag, surpuppa.
Citera
2026-08-23, 10:33
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Förstår att hon kollar igenom mobilen då du skriver kille 38 år.
Citera
2026-08-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Eller så saknar du vänner som anförtror saker till dig.
Precis. Det är ett intrång i andras privatliv, såväl som ens eget.

Jag har inget att dölja, men mina privata konversationer med vänner är privata.

Sen är det inte tittandet som är problemet utan bakomliggande orsak. Om min partner inte litar på mig så förväntar jag mig att han tar upp det, i ett samtal. Om det inte räcker så är han fri att avsluta sin relation med mig. Jag går inte med på att vara sophink för tidigare erfarenheter eller eget dåligt beteende.
Citera
2026-08-23, 11:03
Avstängd
LKKINGENs avatar
Jag tänker lite såhär, vilket aldrig motbevisats men stämt en hel del.

Man känner andra som man känner sig själv.
Det betyder inte att hon är otrogen men hon har det antagligen i sig.

Är hon svårt svartsjuk och hon har gjort detta övertid så är det lite som att du tillåter det och därmed är medberoende eller vad man nu ska säga.

Idag har mobilen, tyvärr, blivit nästan som en del av oss, allt finns där från kontaker, banker och fritids nöje. Hon ska inte rota i det mer än att hon ska med när grabbarna ska ut och fiska eller något.
Det hade varit en sak om du lämnat rummet såfort du svara på samta leller går in på dass för att svara på meddelande, då kan det finns vass mellan gäddorna.

Tror du kommer få stora problem med henne när du sätter ner foten och det är inte alls säkert att logik kommer fungera, det gör det sällan i dessa situationer och ännu mer sällan med en kvinna. Att vara svartsjuk är ett mentalt problem som kan ha olika orsaker men mentala problem är aldrig något logik rår på, det krävs andra insatser.

Var beredd på att er relation är över när du tar upp detta för det gnager redan nu i dig och tar du upp det och du förlorar konfrontationen kommer du inte kunna släppa det och hon kommer tappa det i den stund du drar upp det.

Dvs om det är viktigt för dig, vilket det borde vara så ska du inte vara med denna kvinna för du mår uppenbarligen inte bra av det och tid kommer inte att göra saken bättre.
Styrkekram.
Citera
2026-08-23, 11:12
Medlem
Huzzahs avatar
Otroligt integritetskränkande att kolla igenom någons mobil utan lov. Det är nästan lika illa som att läsa någons dagbok. Har man sånna trust issues borde man vara singel och lära sig att bli trygg med sig själv i första hand.
Citera
2026-08-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Nu vill inte jag göra dig orolig på nåt sätt. Den som gjorde så mot mig, anklagade och sökte igenom min telefon. Visade sig vara denne själv som var otrogen .

Oftast så det är
Citera
2026-08-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Eller så saknar du vänner som anförtror saker till dig.
Vadå hur många hemligheter brukar dina vänner sms:a dig om?
Citera
2026-08-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Tack! Är själv i samma sits och denna tråd med dessa svar gjorde mig gott. Jag tycker ens telefon är extremt privat om det inte blir en frågeställning där man kan visa för den andre att saker är okej. Har själv bytt lösenord men tösen jag dejtar Har läst in även det och är inne o kikar när hon tror jag inte ser eller hör. Otäckt 🧐
Citera
2026-08-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?

Det är rätt troligt att hon själv har nått fuffens på gång, det är klassiskt tecken på otroohet när dom är överdrivet svartsjuka,
Citera
2026-08-23, 11:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Men låt henne kolla! Det skulle ju vara värre då om hon inte skulle göra det. Du är så gammal och/eller ful att det kommer inte finnas en annan kvinna som är intresserad av dig. Att hon kollar och är på är ju just för du är fin och hon är orolig.
Citera
2026-08-23, 11:56
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men låt henne kolla! Det skulle ju vara värre då om hon inte skulle göra det. Du är så gammal och/eller ful att det kommer inte finnas en annan kvinna som är intresserad av dig. Att hon kollar och är på är ju just för du är fin och hon är orolig.

Du har aldrig varit med om detta. Svartsjuka släcker en låga väldigt fort.

Beteendet är jobbigt att leva med.
Citera
2026-08-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vadå hur många hemligheter brukar dina vänner sms:a dig om?

Det händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in