2026-08-23, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.
En utav de dummaste plattityderna som finns. klart som fan att du har hemligheter.
Citera
2026-08-23, 05:34
Medlem
HBTKuks avatar
Den nya lagen om psykiskt våld kan ge henne fyra år i fängelse för det hon gör mot dig.

Låter för övrigt helt stört. Varför tillåter du detta?

Förhållanden behöver bygga på tillit, någon hon uppenbart saknar.
Citera
2026-08-23, 06:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Vi har varit tillsammans i 16 år. Jag har aldrig ens tittat åt en annan kvinnas håll.
Det som känns extra olustigt är att hon kanske alltid har gjort så här.

Det där känns ju rätt otroligt, du tittar alltså inte ens om det kommer en tonårsjänta med tajta yogapants? Och dessutom så bara antar jag att hon även går igenom din webhistorik på datorn, värt att tänka på när du skinnat loss till internetporr.
Citera
2026-08-23, 07:04
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngusMacGyver
Exakt, det var min första tanke. Sk projektion som det kallas inom psykologin. Kolla hennes mobil noga.
Ja tyvärr 😔
Citera
2026-08-23, 07:16
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag är inte kvinna men svarar ändå. Lämna kärringen för fan, herregud säger jag bara vilken jävla människa.
Citera
2026-08-23, 07:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Hela din text är en orgie i oförstånd. Som vanligt.

Ditt grundproblem är att du är osäker och inte litar på din partner. Du kan kalla mig massor av otrevliga saker och förvrida allt jag säger, det är okej. Men du kan aldrig övertyga någon om att sjuk kontroll är sunt i en relation. Hur ska din man kunna hjälpa om Inga-Britt behöver få schemat skickat till sig en kvart efter arbetstidens slut?

Måste vara jobbigt att leva med sån svartsjuka. Är glad jag slipper den typen av drama och psykisk terror i mitt liv.
I det aktuella fallet är det ju dessutom inte ens mannen som på sin fritid har smsat sin kvinnliga kollega utan tvärtom hon som smsat honom. På vilket sätt kan TS lastas för vad någon annan har gjort? Skulle han när han började på sin arbetsplats ställa sig upp på lunchen och säga 'eftersom jag är i ett förhållande så får inga kvinnor smsa eller ringa till mig efter arbetstid utan all kommunikation måste ske under arbetstid'?
Citera
2026-08-23, 07:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag är lyckligt gift sedan länge.

Orkar inte försäka få dig att förstå mer, men jag hoppas för din egen skull att du tar tag i din svartsjuka och ditt kontrollbehov. Då hade du kanske klarat av att ha en nornal relation. Läser man dina trådar blir man mörkrädd, men det förklarar mycket.

Antar att du vuxit upp utan pappa. Anknytningsproblem och sjukt kontrollbehov brukar gå hand i hand.
På vilket sätt tycker du att jag är kontrollerande av att respektera mina kollegors fritid och inte skicka massa onödiga sms när dem är lediga? Det är fan väldigt få som uppskattar att få sms från arbetskollegor på fritiden.

Jag har inte haft det här ”problemet” i någon av mina relationer. Så det du påstår är bara vilda gissningar för att vi inte tänker lika. Normala människor har ju faktiskt vänner… om man nu känner sig ensam. Så slipper man spamma.. sina kollegor.

Vad är det för sms du brukar få av din kvinnliga kollega utöver det där med schemat som låter som en engångsföreteelse? Jag försöker bara förstå vad det är för typer men det låter som pensionärer och då är väl efterblivna frågor mer normalt och accepterat.
Citera
2026-08-23, 07:44
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
I det aktuella fallet är det ju dessutom inte ens mannen som på sin fritid har smsat sin kvinnliga kollega utan tvärtom hon som smsat honom. På vilket sätt kan TS lastas för vad någon annan har gjort? Skulle han när han började på sin arbetsplats ställa sig upp på lunchen och säga 'eftersom jag är i ett förhållande så får inga kvinnor smsa eller ringa till mig efter arbetstid utan all kommunikation måste ske under arbetstid'?
Fast om du läser tråden så är det där ett pågående problem i deras relation.

Det är sällan en person som är boven i ett sånt här drama. TS har nog inte berättat hela sanningen men det finns ju män som har stora bekräftelsebehov också? Han kanske njuter av att hans partner blir orolig? Det är också en form av psykisk misshandel som få pratar om. Det finns jättemånga män med små penisar och minsta lilla uppmärksamhet blir då viktig i deras lilla liv… jag hade ju absolut inte velat ha en sån där pinsam partner som är så törstig på alla. Jag hade ju skämts och tjejen som smsade honom hade nog också skämts för vår skull

Det ÄR ju pinsamt.
Citera
2026-08-23, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
På vilket sätt tycker du att jag är kontrollerande av att respektera mina kollegors fritid och inte skicka massa onödiga sms när dem är lediga? Det är fan väldigt få som uppskattar att få sms från arbetskollegor på fritiden.

Jag har inte haft det här ”problemet” i någon av mina relationer. Så det du påstår är bara vilda gissningar för att vi inte tänker lika. Normala människor har ju faktiskt vänner… om man nu känner sig ensam. Så slipper man spamma.. sina kollegor.

Vad är det för sms du brukar få av din kvinnliga kollega utöver det där med schemat som låter som en engångsföreteelse? Jag försöker bara förstå vad det är för typer men det låter som pensionärer och då är väl efterblivna frågor mer normalt och accepterat.

Nu var kanske inte frågan till mig längre så specifikt, men jag ser flertalet av mina kollegor som vänner också.
Många av dem har jag jobbat med i snart 20 år.

Jag får också såna frågor om scheman, kvalitet och olika reglementen runt jobbet för att det är ett ansvar som jag har.
Citera
2026-08-23, 07:57
Medlem
Citat:
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?

Det är ett sjukligt BEETENDE.

Men om du vill se det positiva så innebär det att hennes intresse för dig är på max. Och de är väl bra?
Citera
2026-08-23, 08:03
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Nu var kanske inte frågan till mig längre så specifikt, men jag ser flertalet av mina kollegor som vänner också.
Många av dem har jag jobbat med i snart 20 år.

Jag får också såna frågor om scheman, kvalitet och olika reglementen runt jobbet för att det är ett ansvar som jag har.
Det gör jag också men jag skiljer ju på kontakten med kvinnor/män. Om min partner inte tycker att det är nice så ser jag inte varför jag ska fortsätta? Sedan spelar det ju en oerhört stor roll vilken bransch du arbetar i och som du säger har ansvar för, det där är ju något helt annat och självklart mer än okej. Är det något viktigare arbete så är kontakten mer accepterad och har man jobbat i 20 år tillsammans så bör din partner inte tvivla på den kvinnliga kollegan eftersom att om något skulle ha hänt så hade ni 20 år på er. Jag kan garantera dig att dem flesta som svarat i tråden inte har ett ansvarsområde eller är chefer.

Men någonting har du allt gjort för att hon ska snoka i din telefon?
Citera
2026-08-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Fast om du läser tråden så är det där ett pågående problem i deras relation.

Det är sällan en person som är boven i ett sånt här drama. TS har nog inte berättat hela sanningen men det finns ju män som har stora bekräftelsebehov också? Han kanske njuter av att hans partner blir orolig? Det är också en form av psykisk misshandel som få pratar om. Det finns jättemånga män med små penisar och minsta lilla uppmärksamhet blir då viktig i deras lilla liv… jag hade ju absolut inte velat ha en sån där pinsam partner som är så törstig på alla. Jag hade ju skämts och tjejen som smsade honom hade nog också skämts för vår skull

Det ÄR ju pinsamt.

Nej jag njuter inte alls av det, men jag ser inte varför det skulle finnas anledning till någon oro. Tvärtom så tycker jag att det känns begränsande i livet.
Har nog inte mer bekräftelsebehov än gemene man och söker inte upp lägen där jag blir "bekräftad"
Tyckte väl tidigare att det var trevligt när folk hör av sig om smått och gott, men det känns som att jag inte behöver det dramat det kan skapa i livet.
Det har heller aldrig skickats något från kvinnliga kollegor som kan uppfattas som flörtig så som jag förstår det iallafall.

Är ingen kvinnokarl på något sätt, haft två tjejer i hela livet. Vilket hon mycket väl vet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in