2026-08-23, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrgekko321
Det är ett sjukligt BEETENDE.

Men om du vill se det positiva så innebär det att hennes intresse för dig är på max. Och de är väl bra?

Försökte se det så först, men har svårt att se det så längre.
Märker ju att hon går igenom väskor också när man varit iväg.
Vet inte vad hon letar efter, men hon får väl hållas har jag tänkt. Även om det inte känns sunt.
Citera
2026-08-23, 08:08
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Nej jag njuter inte alls av det, men jag ser inte varför det skulle finnas anledning till någon oro. Tvärtom så tycker jag att det känns begränsande i livet.
Har nog inte mer bekräftelsebehov än gemene man och söker inte upp lägen där jag blir "bekräftad"
Tyckte väl tidigare att det var trevligt när folk hör av sig om smått och gott, men det känns som att jag inte behöver det dramat det kan skapa i livet.
Det har heller aldrig skickats något från kvinnliga kollegor som kan uppfattas som flörtig så som jag förstår det iallafall.

Är ingen kvinnokarl på något sätt, haft två tjejer i hela livet. Vilket hon mycket väl vet också.
Ni får sätta er ner och reda ut det här. Tror det är brist på kommunikation. Hon är orolig över någonting på grund av något, och du förstår inte vad och varför. Det här är ingen fråga för Flashback. Vi känner inte er och vi hör bara din version, problemet med det är att det kan handla om något helt annat om man inte får den andra personens perspektiv.

Du kommer bara att få höra att hon är en dålig människa som du ska lämna här, och vill du inte det så är det bättre att du pratar med henne. Ni har ju varit tillsammans länge? Det hade ni väl inte varit om ni inte var rätt för varandra tänker jag..
Citera
2026-08-23, 08:10
Medlem
Salcinns avatar
Jag vet min Frus lösenord och hon vet mitt. Jag går inte in och läser det hon skriver men kan om jag vill. Ett av det värsta i ett förhållande är ju om just den ena partnern är hemlighetsfull med sin telefon då är det ofta något som inte står rätt till.

Med det sagt så är ju det såklart jobbigt att vara övervakad och om hon inte hittat något borde hon ju minskat ner lagt av med det.
Citera
2026-08-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det gör jag också men jag skiljer ju på kontakten med kvinnor/män. Om min partner inte tycker att det är nice så ser jag inte varför jag ska fortsätta? Sedan spelar det ju en oerhört stor roll vilken bransch du arbetar i och som du säger har ansvar för, det där är ju något helt annat och självklart mer än okej. Är det något viktigare arbete så är kontakten mer accepterad och har man jobbat i 20 år tillsammans så bör din partner inte tvivla på den kvinnliga kollegan eftersom att om något skulle ha hänt så hade ni 20 år på er. Jag kan garantera dig att dem flesta som svarat i tråden inte har ett ansvarsområde eller är chefer.

Men någonting har du allt gjort för att hon ska snoka i din telefon?

Reser en del i jobbet och har någon till ett par övernattningar i månaden på hotell. Kan det skapa lite osäkerhet i sig? Det har aldrig inträffat något i samband med det.
Men jag försöker bara förstå och sätta mig in i hur hon kan känna, jag tycker det är svårt att få bra svar när jag frågar och vill prata igenom.
Jag hör alltid av mig så fort jag kommer fram och så fort jag vaknar på morgonen.

Det bara känns olustigt på det sättet, hon vet ju till och med i månader i förväg vad hon kommer få av mig i födelsedagspresent eller julklapp till följd av detta.
Citera
2026-08-23, 08:21
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Reser en del i jobbet och har någon till ett par övernattningar i månaden på hotell. Kan det skapa lite osäkerhet i sig? Det har aldrig inträffat något i samband med det.
Men jag försöker bara förstå och sätta mig in i hur hon kan känna, jag tycker det är svårt att få bra svar när jag frågar och vill prata igenom.
Jag hör alltid av mig så fort jag kommer fram och så fort jag vaknar på morgonen.

Det bara känns olustigt på det sättet, hon vet ju till och med i månader i förväg vad hon kommer få av mig i födelsedagspresent eller julklapp till följd av detta.
Ja, det du skrev där uppe är självklart anledningen.

Tänk om hon höll på och resa runt och ständigt bodde på hotell, och hade charmiga kollegor, klart att du hade tänkt ett varv extra än vad du gör nu, angående din tillit till henne. Det är nog helt naturligt men du får liksom säga till henne att du lovar att göra slut först om du känner att du vill vara med någon annan? Det är nog mitt bästa tips.

Det finns inte så mycket mer att göra. Arbetar hon själv? Finns det män på hennes arbetsplats?
Citera
2026-08-23, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ni får sätta er ner och reda ut det här. Tror det är brist på kommunikation. Hon är orolig över någonting på grund av något, och du förstår inte vad och varför. Det här är ingen fråga för Flashback. Vi känner inte er och vi hör bara din version, problemet med det är att det kan handla om något helt annat om man inte får den andra personens perspektiv.

Du kommer bara att få höra att hon är en dålig människa som du ska lämna här, och vill du inte det så är det bättre att du pratar med henne. Ni har ju varit tillsammans länge? Det hade ni väl inte varit om ni inte var rätt för varandra tänker jag..

Tror att parterapi kan vara en god tanke, nu har jag försökt förstå och prata om det länge utan att bli klokare.
I vilket fall så kan jag tycka vi ska kunna tillåta varandra att prata med folk på varsin sida utan att det ska skapa osäkerhet.
Eller jag hoppas att vi kan komma dithän, det är lite utmattande att gå och fundera på om jag gör något fel. Har inga dunkla motiv som sagt.
Citera
2026-08-23, 08:24
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.

Skojar du? Det handlar ju om att ha tillit till varandra inte om att ha hemligheter.
Den där klyschan "jag har inget att dölja" går mig fan på nerverna.

Jag och min fru rotar inte runt i varandras mobiler för vi känner varann så bra och behöver inte göra det.

Håller en av oss på med något skumt kommer den andre att fatta det ändå.
Citera
2026-08-23, 08:26
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Tror att parterapi kan vara en god tanke, nu har jag försökt förstå och prata om det länge utan att bli klokare.
I vilket fall så kan jag tycka vi ska kunna tillåta varandra att prata med folk på varsin sida utan att det ska skapa osäkerhet.
Eller jag hoppas att vi kan komma dithän, det är lite utmattande att gå och fundera på om jag gör något fel. Har inga dunkla motiv som sagt.
Det låter bra. Och det är fint av dig att du söker lösningar. Det kan ju vara så att hon har blivit bedragen tidigare och har ett trauma. Tror inte människor beter sig sådär från ingenstans.

Se bara till att det blir gjort nu. Och skjut inte upp det.
Citera
2026-08-23, 08:27
Medlem
Citat:
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Kärringen hade åkt ut med fötterna först. Har inget att dölja men att bara titta i telefonen tyder på svartsjuka och det är den vidrigaste sjukdom som finns. Har dumpat många kvinnor när de visar tecken på svartsjuka trots att jag alltid är 100% trogen. Det är ett beteende som aldrig kommer försvinna, det är en del av deras personlighet.

Att hon reagerar som hon gjorde på meddelandet från din kollega visar att hon är bortom all räddning. Dumpa, kasta ut, fly, glöm henne är mina tips.
Citera
2026-08-23, 08:38
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Vet faktiskt inte riktigt, men det är kanske något jag borde be om?
Fast jag är verkligen inte intresserad
Ska hon kolla alla dina mailboxar också då, och begära inspelningar av alla möten du har med andra människor inklusive dina manliga kompisar? För det finns väl inte ens några garantier för att du inte är bisexuell i hemlighet och är otrogen med en annan man? I den svartsjukes värld är allt möjligt. Helt klart är hon inte sund överhuvudtaget, men du verkar sund.

Om hon kunde läsa dina tankar skulle hon nog vilja gå igenom allt det också, om hon skulle kunna läsa vad du drömmer skulle hon även göra det och ställa dig på den anklagades bänk om du drömmer fel. Hon är sjuk. Hon vill vara ihop med en robot, inte en människa.
Citera
2026-08-23, 08:40
Medlem
Citat:
Var nog mer allmän fråga för att försöka förstå, då jag själv inte känner minsta intresse av att kika i min sambos telefon och inga av mina manliga vänner heller.
Men vill ha ett bredare perspektiv, är det vanligt tror ni?

Ja det är vanligt, tittade igenom mitt ex telefon vid 3 tillfällen under vårt ganska långa förhållande, sista gången visade sig att han faktiskt skrev med en annan bakom min rygg. Tror att det är så vanligt att ens partner (man som kvinna) gör det att det har blivit någon form av kollektiv oro och behöver nödvändigtvis inte ha med dig att göra. Men prata med henne och berätta att det gör dig obekväm, nämn att du själv inte känner behov av att titta igenom hennes.
Citera
2026-08-23, 08:41
Medlem
Tack för svar allihop!

Det fanns mycket att ta med sig, mest en känsla av att jag ville försöka förstå hur vanligt det är.
Jag ska försöka med att vi ska gå i parterapi och hoppas att hon kan känna också att behovet finns.

Hon ska kunna lita på mig, och hjälper det henne så får hon väl kika just nu. Men jag hoppas att behovet avtar med tiden.

Svartsjuka är ett gift, glad för att jag inte själv känner så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in