2026-08-22, 20:29
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Vi har varit tillsammans i 16 år. Jag har aldrig ens tittat åt en annan kvinnas håll.
Det som känns extra olustigt är att hon kanske alltid har gjort så här.

Men om beteendet (och nu spekulerar jag) bottnar i nån slags rädsla för att bli utsatt för otrohet eller bli lämnad, då handlar det ju inte om dig eller ditt beteende utan henne.
Citera
2026-08-22, 20:29
Medlem
glockenreins avatar
Alla brudar gör så men håller med om att det är ett weird och inte ok beteende.
Citera
2026-08-22, 20:30
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Vi har varit tillsammans i 16 år. Jag har aldrig ens tittat åt en annan kvinnas håll.
Det som känns extra olustigt är att hon kanske alltid har gjort så här.

Ni har varit ihop i 16 år och ändå är det sådär!
Det hade varit en sak om ni hade varit ihop i kanske ett halvår och att hon hade tråkiga erfarenheter i bagaget, men den där bristen på tillit och ärlig kommunikation efter så många år är ganska illa i min värld.
Citera
2026-08-22, 20:40
Medlem
Citat:
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Jag säger att det där är inte okej alls. Även i ett förhållande har man rätt till sin privata sfär och sin integritet. Det där svartsjukebeteendet från henne kan bli besvärligt i längden.
Citera
2026-08-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag säger att det där är inte okej alls. Även i ett förhållande har man rätt till sin privata sfär och sin integritet. Det där svartsjukebeteendet från henne kan bli besvärligt i längden.

Känns så himla oförtjänt då jag inte håller på med något skumt överhuvudtaget, jag talar dessutom om helt ärligt vilka jag pratat med i telefon under dagen. Så hon har ju redan bättre koll på vem och vilka som jag pratat med under dagen. Sen är det ju mest jobbuppgifter där jag hanterar personuppgifter och hjälper andra med bla försäkringar osv. Visst det ska man ju kanske inte sköta på den privata telefonen men ändå..
Citera
2026-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Ni har varit ihop i 16 år och ändå är det sådär!
Det hade varit en sak om ni hade varit ihop i kanske ett halvår och att hon hade tråkiga erfarenheter i bagaget, men den där bristen på tillit och ärlig kommunikation efter så många år är ganska illa i min värld.

Försöker hålla en ärlig och rak kommunikation, men mobilen känns privat på detta sättet. Inte för min del men för andra som jag har kontakt med.
Citera
2026-08-22, 20:51
Avstängd
Citat:
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Hade en sådan ett tag. Ständiga bråk som alltid byggde på hennes fantasier och svartsjuka.
va fan inte en lugn stund.
Men fan vad hon kunde knulla.
Citera
2026-08-22, 20:53
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Bingo

Precis min tanke, ts om din sambo anklagar/är misstänksam HELT ur det blå - så vänd på steken och fråga henne rakt "är du trogen mot mig ?"

Klart du byter pinkoden och hon skall finna sig i det - ingen rätt bli sur
Du är inte konstig det är hon som är det
Du kollar aldrig hennes mobil och så skall det vara omvänt

Be att få titta i hennes telefon, så kanske hon förstår.
Citera
2026-08-22, 20:54
Medlem
Citat:
Känns så himla oförtjänt då jag inte håller på med något skumt överhuvudtaget, jag talar dessutom om helt ärligt vilka jag pratat med i telefon under dagen. Så hon har ju redan bättre koll på vem och vilka som jag pratat med under dagen. Sen är det ju mest jobbuppgifter där jag hanterar personuppgifter och hjälper andra med bla försäkringar osv. Visst det ska man ju kanske inte sköta på den privata telefonen men ändå..
Det är inte okej från hennes sida, punkt slut.
Citera
2026-08-22, 20:57
Medlem
Det är verkligen inte ok. Utan att veta mer om er relation så är det ett gränslöst beteende som jag inte tycker man bör tolerera. Om min partner betedde sig likadant så hade jag förklarat att det är sårande och ger en känsla av bristande tillit. Du skulle också kunna tillmötesgå henne genom att fråga varför hon gör så och om ni kan möta hennes behov på ett respektfullare sätt som känns ok för båda.
Citera
2026-08-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Hade en sådan ett tag. Ständiga bråk som alltid byggde på hennes fantasier och svartsjuka.
va fan inte en lugn stund.
Men fan vad hon kunde knulla.

Känns så här med, 95 av 100 meddelanden kommer ändå från manliga kollegor och vänner.
Men hon gick fullständigt i taket för ett sms från min kvinnliga kollega som löd exakt : Hej! Läget bra? Tillbaka från semestern? Tänkte höra om du har koll på vad som gäller vid skiftbyte.

Vet fan inte hur vi ska prata om det här för att hon ska känna sig lugnare. Inser att det kanske inte var så bra att byta pinkoden vad gäller hennes misstänksamhet, men jag kände lite att nu är det fasen nog.

Kanske överreagerar jag.
Citera
2026-08-22, 21:00
Medlem
Nej det är definitivt inte sunt eller ok, skulle aldrig komma på tanken eller acceptera det själv. Om man undrar över något pratar man väl om saken. Efter så många år läser man ju av varann rätt bra, kanske något hos dig som förändrats eller något du gör som du inte gjort tidigare som fått henne att undra? Annars, om så grundläggande tillit saknas kanske hon borde söka för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in