2026-08-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Detta är ju helt oacceptabelt, det måste få konsekvenser.

Ja det måste ju få konsekvenser. Men slutfrågan är om det kommer att bli konsekvenser i "Landet Lagom"?
Citera
2026-08-23, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ja det måste ju få konsekvenser. Men slutfrågan är om det kommer att bli konsekvenser i "Landet Lagom"?

Vi få väl hoppas, det är det enda jag kan säga.
Citera
2026-08-23, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Den här Ghanem Valley borde kollas upp närmare och hennes samröre med islamakademin och dessa andra muslimska organisationer som kommer stå med Rysslands sida vid ett eventuellt krig i europa.

Ja, hon gör klart att Sverige inte är hennes hem. I sin nuvarande form
https://www.opulens.se/opinion/kronikor/pa-malmofestivalen-ar-jag-inte-kvinnan-i-hijab/

Hon gillar inte Libanon i sin nuvarande form heller. Usch för popmusik, schlager och botox.

Citat:
Folkmassan som väller fram i en gemensam riktning påminner om en bisarr domedagsscen, och det dånande skränet ger mig huvudvärk på bara några minuter. Att vara född i Beirut och ha en libanesisk mamma ger mig ingen som helst koppling till botox-divan på scenen.

Men det är nog den förfärliga musiken som stör mig mest; om man blundar och zoomar ut, låter den som vilken svensk schlager som helst. Skränig, livlös och med förvånansvärt många beundrare.

Jag bor också i ett annat land än det jag föddes i (Sverige). Jag skulle aldrig skriva en sån här gnällig krönika. Det är fullt möjligt att bo i Beirut och det är fullt möjligt att bo i Stockholm. Hon har valt att bo i Sverige som vuxen och jag har valt att bo där jag bor.

Citat:
Doften tar oss tillbaka till hemlandet, och vi klagar unisont att vi vill ha. I Damaskus, där jag växte upp, var det tradition att få en varm, tröstande majskolv på vägen hem med familjen i kvällsmörkret. Allt är uppätet innan vi når Triangeln.

Lite till, och vi är framme vid vår lilla moské på Möllan. Det känns som att komma hem.

Hon är tydlig med att hon attackerar Sverige som stat och våra politiker.

Citat:
Den som efterfrågar forskning som bevisar att islamofobin har ökat kan betrakta hur den hittills har urholkat det internationella rättssystemet och skördat över 186 000 liv inför stående ovationer i en av världens mäktigaste kongresshallar.

Ovationer som ekar högt i den svenska maktens korridorer.

Valley Ghanem
Verksamhetsutvecklare Islamakademin i Malmö
https://www.etc.se/debatt/i-antisemitism-hysterin-finns-ingen-plats-foer-islamofobi

Här attackerar hon svenska skolan som inte ska få bestämma över muslimska föräldrar angående fasta:

Citat:
Vissa skolor tror sig veta bättre än muslimska föräldrar vad som är bäst för deras barns fysiska och psykiska hälsa. Skolor måste respektera religionsfriheten och låta barn fasta under ramadan, skriver Valley Ghanem.

Citat:
Barns utövande av sin religion får inte motarbetas av en förtryckande sekulär vuxenvärld. Skolan bör även förlita sig till att muslimska föräldrar, likt andra föräldrar, vill och vet vad som är bäst för deras barn.

Jag uppmanar landets skolor att ta till sig kritiken som många föräldrar och barn uttryckt och fullt ut implementera barnens mänskliga, demokratiska och lagstadgade rätt till religiös tro.
https://www.dn.se/insandare/skolor-maste-lata-barn-fasta-under-ramadan/

Jag vet inte vad hon får allt ifrån men svenska skolan/staten bestämmer över alla föräldrar i Sverige. Och de orosanmäler om barnen inte får mat eller kommer till skolan.
Hon blandar ihop sekulär religionsfrihet med ett samhälle där religionen bestämmer över samhället.

Här jämställer hon Hamas med ANC:

Citat:
Den enes terrorist är den andres befrielsekämpe – så har det varit i historien ända sedan Amerikas självständighet. Kommer Hamas gå samma öde till mötes som ANC? Finns speciella omständigheter som legitimerar terrorstämplandet av Hamas eller handlar det bara om en tidsfråga? Valley Ghanem analyserar.
Parabol | Dags att omvärdera Hamas? https://www.parabol.press/dags-att-omvardera-hamas/
Citera
2026-08-23, 08:10
Medlem
Beirut festar vidare – trots krig och ekonomisk kris | SVT Nyheter

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/beirut-festar-vidare-trots-krig-och-ekonomisk-kris

Libanon idag verkar inte ALLS vara det samhälle som Ghanem skriver är det enda rätta i otaliga debattartiklar.
Disco, fest hela natten?
Det ser mer ut som att dagens Iran är hennes drömsamhälle, googla hennes alla texter själva.

Dessutom är det helt sjukt att hon skrivit hetsande debattartiklar om att antisemitismen är hysterisk och gått för långt, att "ingen pratar om islamofobin", när hon för helvete FÅTT LÖN AV MALMÖ STAD FÖR ATT STYRA MALMÖ STADS ARBETE MOT ISLAMOFOBI PÅ HELTID.
Samt kunnat skriva i DN, ETC, Sydsvenskan osv.
Arbeta på Malmö universitet.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-23 kl. 08:14.
Citera
2026-08-23, 09:20
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ingen i Malmö stad ännu som uttalat sig, eller i vänstern?
Inte skulle väl vänstern blunda för förtryck eller fundamentalistiskt våld till förmån för sin förenklade berättelse om klasskamp och den förtryckta kontra förtryckaren?

Den politiska vänstern ser väl Valley Ghanem lite som ”the noble savage”, en modig, vild och exotisk symbol för motstånd mot västerländsk/judisk hegemoni, imperalism och kapitalism.
Senast redigerad av doncroce 2026-08-23 kl. 09:35.
Citera
2026-08-23, 10:07
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Beirut festar vidare – trots krig och ekonomisk kris | SVT Nyheter

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/beirut-festar-vidare-trots-krig-och-ekonomisk-kris

Libanon idag verkar inte ALLS vara det samhälle som Ghanem skriver är det enda rätta i otaliga debattartiklar.
Disco, fest hela natten?
Det ser mer ut som att dagens Iran är hennes drömsamhälle, googla hennes alla texter själva.

Dessutom är det helt sjukt att hon skrivit hetsande debattartiklar om att antisemitismen är hysterisk och gått för långt, att "ingen pratar om islamofobin", när hon för helvete FÅTT LÖN AV MALMÖ STAD FÖR ATT STYRA MALMÖ STADS ARBETE MOT ISLAMOFOBI PÅ HELTID.
Samt kunnat skriva i DN, ETC, Sydsvenskan osv.
Arbeta på Malmö universitet.

Hon är någon form av religiös transperson, hennes kropp befinner sig i fel land.
Frågan är vilket land som passar henne bäst, Iran eller kanske Afghanistan de har ju samma kvinnosyn som henne?
Citera
2026-08-23, 10:19
Medlem
Citat:
Hon är någon form av religiös transperson, hennes kropp befinner sig i fel land.
Frågan är vilket land som passar henne bäst, Iran eller kanske Afghanistan de har ju samma kvinnosyn som henne?

Inte Libanon iallafall, hon skriver ju själv att hon avskyr deras popmusik och "botoxdivor".
Hon vill bo i Sverige för Libanon hade ALDRIG sett henne som en "akademiker" värd namnet. Hon hade ALDRIG fått arbete med en masterexamen på Beiruts universitet (har hon ens tagit examen, hennes eventuella uppsatser är inte offentliga).
Hon är inte välkommen i den moderna arabvärlden med sin islamism och hon hade heller inte som kvinna fått sitta och styra i Teheran stad, arbeta på myndigheter osv.
Det är så typiskt att hon gnäller mest på Malmö stad som aldrig lyckas vara inkluderande nog, trots att de slagit knut på sig själva för hennes skull.
Hon som företrädare för Islam i Malmö har fått ta mer plats än någon annan nationell minoritet eller minoritet överhuvudtaget.
Hon spottar på Malmö stad, Malmö universitet, Sveriges skolor, Sveriges riksdag osv.
Men det är just alla dessa som skämt bort henne som INGET annat land, inklusive Libanon, hade gjort.
Som sagt, jag vill se alla hundratals ansökningar till tjänsterna som Valley fått, hon kan KNAPPAST ha varit den mest lämpliga eller mest kompetenta.
Hon resonerar heller inte intellektuellt, undrar om hennes uppsatser är dolda för att de egentligen är för dåliga för att ha kunnat bli godkända.
Citera
2026-08-23, 10:59
Medlem
Citat:

Talibanerna håller just nu på att skapa Ghanem Valleys drömsamhälle!

Ingen musik, ingen utbildning för kvinnor, ingen rösträtt, Ghanem Valley ska vara hemma tyst och be till Allah och föda barn.

Det blir inga flera artiklar i tidningarna men det borde hon förstå om hon läst sin koran. Kvinnan har bara hälften av en mans intelligens, hon ska lyda och göra som hon blir tillsagd.

Jag blir rörd när jag tänker på hur lycklig Ghanem kommer bli när hon flyttat till en by i Kandahar! Kvinnor i burqa är så vackra! 🥲🥲🥲
Citera
2026-08-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterGul
Talibanerna håller just nu på att skapa Ghanem Valleys drömsamhälle!

Ingen musik, ingen utbildning för kvinnor, ingen rösträtt, Ghanem Valley ska vara hemma tyst och be till Allah och föda barn.

Det blir inga flera artiklar i tidningarna men det borde hon förstå om hon läst sin koran. Kvinnan har bara hälften av en mans intelligens, hon ska lyda och göra som hon blir tillsagd.

Jag blir rörd när jag tänker på hur lycklig Ghanem kommer bli när hon flyttat till en by i Kandahar! Kvinnor i burqa är så vackra! 🥲🥲🥲

Det är bara hennes drömsamhälle när hon sitter och fantiserar i Malmö och njuter av allt inflytande, frihet och makt här.
Hon hade inte fått vara skribent, "akademiker" eller springa runt på stan som hon gör i Malmö i Afghanistan.
Det är bara i Sverige hon får lön för att sitta och tycka rasistiska och fundamentalistiska saker och åtnjuta speciella privilegier.
Hon skulle som sagt inte fått denna möjlighet i Libanon där hon hade fått konkurrera med kompetens, och absolut inte i Afghanistan där kvinnor inte ens får studera.
Citera
2026-08-23, 11:16
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är bara hennes drömsamhälle när hon sitter och fantiserar i Malmö och njuter av allt inflytande, frihet och makt här.
Hon hade inte fått vara skribent, "akademiker" eller springa runt på stan som hon gör i Malmö i Afghanistan.
Det är bara i Sverige hon får lön för att sitta och tycka rasistiska och fundamentalistiska saker och åtnjuta speciella privilegier.
Hon skulle som sagt inte fått denna möjlighet i Libanon där hon hade fått konkurrera med kompetens, och absolut inte i Afghanistan där kvinnor inte ens får studera.

Tyvärr är ju hon inte unik i Sverige, hur många kvinnor reste till IS kalifat när det begick sig?
De var ju beredda att gå ganska långt i sin tro, säkert så långt som att bränna otrogna bl.a.
Skrämmande utveckling, allt för nån jävla sagoboks skull.
Citera
2026-08-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d2a
Hon sänder onekligen ut en hel del Häx-vibbar.
Hon är bara en vanlig muslim.
Citera
2026-08-23, 12:10
Medlem
Citat:
Tyvärr är ju hon inte unik i Sverige, hur många kvinnor reste till IS kalifat när det begick sig?
De var ju beredda att gå ganska långt i sin tro, säkert så långt som att bränna otrogna bl.a.
Skrämmande utveckling, allt för nån jävla sagoboks skull.

Nu träder en annan kvinna fram och attackerar Simona samtidigt som hon normaliserar Ghanems sjuka hat-attack om att "bränna" Simona.
Ledarkrönika för Hela Gotland (!!)
https://www.helagotland.se/ledare/artikel/mohamssons-inkonsekvens-skaver-i-liberalerna/jdqz054r

Citat:
Simona Mohamsson valde att bära ett halsband med Davidsstjärnan under en partiledardebatt. Något man kan tycka vad man vill om

Citat:
Men det är Mohamssons svar på frågor kring det, och nu hennes senaste reaktioner på att Richard Jomshof från Sverigedemokraterna vill bli nästa demokratiminister, som skaver.

Citat:
Det var i en intervju i radio som Mohamsson på ett defensivt sätt försökte undvika frågor om Davidsstjärnan. Då hon blev frågan om hon hade kunnat tänka sig ha hijab, så menade hon först att muslimer inte finns i minoritet i Sverige. Att de inte utsätts på samma sätt som judar gör. Vilket inte är sant.

Detta är en lögn. Muslimska skolor behöver inte polisbevakning som våra 2-3 judiska skolor behöver. Muslimska kvinnor har hijab på sig överallt i Sverige medans judar inte vågar ha Davidsstjärnan på sig. När en politiker har det skriver Valley Ghanem, "statsvetare" och anställd på Malmö stad att Mohamsson är en varelse som ska brännas.
Och Jehna Al-Moushahidi får skriva en ledare för Hela Gotland att det mest anmärkningsvärda inte är hatet mot Simona, uttalanden om att hon ska "brännas" för att hon burit en Davidsstjärna.
Nej det konstigaste enligt Jehna Al-Moushahidi är att Simona inte "stått till svars" för att hon burit en Davidsstjärna.

Vem är då Jehna Al-Moushahidi?

Citat:
Jag är en statsvetare som även studerat mänskliga rättigheter och folkrätt, bland annat i Luleå och Leiden. Efter examen har jag jobbat på Amnesty, Fairtrade, gått Aftonbladets utbildning ledarskriv och vikarierat på Aftonbladets ledarsida, men också jobbat med mänskliga rättigheter i civilsamhället.
https://www.arbetarbladet.se/ledare/valkommen-jehna-al-moushahidi/
Vad är det med antisemitism och antidemokratiska åsikter hos just statsvetare som får betalt med skattemedel för att arbeta med mänskliga rättigheter i Sverige på styranfe nivå?! När de varken förstår eller respekterar demokrati och mänskliga rättigheter?!

Och varför röstar inte arbetare på vänstern? Kanske för att den består av antisemitiska islamister som mest förföljer oliktänkande?
De facto ej sysslar med arbetarfrågor?
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-23 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in