2026-08-21, 15:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Det finns säkerligen en del som gör det, men helt ärligt, jag har väldigt svårt att se att majoriteten av musliner skulle göra det. Enligt en snabb sökning så verkar det finns cirka 2 miljarder muslimer, det ska jävligt mycket till för att jag på riktigt ska tro att 1 miljard tycker detta. Sorry.

Ja men fråga runt exmuslimer vad de säger istället för att tro massa skit.
Citera
2026-08-21, 15:50
Medlem
Citat:
Jodå, självfallet gör du det. Samtidigt så blir det mer utmanande för mig att hålla lugnet när du skriver som du gör. Du hjälper mig att förstå dig lättare genom att få bort affekten och istället fokusera på kärnan.

Försök till tillbaka-kaka:

Du beskriver att du inte skriver på samma lågaffektiva sätt som jag, jag tolkar det som att du skriver i affekt. Det var kanske så som Valley kände när hon skrev ”må hon brännas”?

Lite självinsikt kan du jobba på då detta inlägg är passivt aggressivt.
Det är ditt eget ansvar om du har svårt att förstå andra människor.
För din jämförelse ovan visar att det är ett generellt problem.
Det Valley skrev var ett långt och hatiskt inlägg där hon bland annat skrev "Må hon brännas!", men även att hon saknade ord för hur vidrig VARELSE utan ryggrad osv hon ansåg att hon var. Samt mycket annat. Det var hotfullt och fullt av hat och avhumaniserande språk.
Jag har öht inte hotat dig. Jag är saklig och rak och skrev bara att jag inte skriver lågaffektivt. Det brukar man inte göra i debatter.
Men det innebär inte att man direkt hamnar vid hatiska personangrepp, dödshot och de mest långa skrivningar om vilken vidrig, omänsklig "varelse" personen man diskuterar med är, att hen borde torteras till döds.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-21 kl. 15:53.
Citera
2026-08-21, 16:10
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Lite självinsikt kan du jobba på då detta inlägg är passivt aggressivt.
Det är ditt eget ansvar om du har svårt att förstå andra människor.
För din jämförelse ovan visar att det är ett generellt problem.
Det Valley skrev var ett långt och hatiskt inlägg där hon bland annat skrev "Må hon brännas!", men även att hon saknade ord för hur vidrig VARELSE utan ryggrad osv hon ansåg att hon var. Samt mycket annat. Det var hotfullt och fullt av hat och avhumaniserande språk.
Jag har öht inte hotat dig. Jag är saklig och rak och skrev bara att jag inte skriver lågaffektivt. Det brukar man inte göra i debatter.
Men det innebär inte att man direkt hamnar vid hatiska personangrepp, dödshot och de mest långa skrivningar om vilken vidrig, omänsklig "varelse" personen man diskuterar med är, att hen borde torteras till döds.

Nu jävlades jag medvetet för att markera så bra att det gick fram. Behövde möjligtvis blow off some steam, det krävs energi för att behålla lugnet. Ber om ursäkt för det.

Det är väl just det jag tycker att trist med debatter, kanske är det jag bör undvika, att befinna mig i debatter helt enkelt.

Jag upplevde inte att du hotade mig, däremot så upplever jag att du skrev med en aggressiv ton. Konsekvenserna av detta är att jag tackar för mig. Jag har fått fram det jag försökte få fram och känner mig nöjd med det, hoppas att du känner detsamma.

Trevlig helg!
Citera
2026-08-21, 16:12
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja men fråga runt exmuslimer vad de säger istället för att tro massa skit.

Okidoki, vad händer om majoriteten jag frågar säger motsatsen?
Citera
2026-08-21, 16:51
Medlem
Valley Ghanem säger att hennes kommentar på Instagram inte är relevant

Citat:
Det skriver skribenten och statsvetaren Valley Ghanem i en kommentar under ett inlägg på Instagram som riktar sig till Liberalernas partiledare Simona Mohamsson. I inlägget kritiserar Valley Ghanem L-toppens val att bära en Davidsstjärna runt halsen under måndagens partiledardebatt.

Till Dagens ETC säger hon att kommentaren inte är relevant.

– Det kan man tycka vad man vill om, säger Valley Ghanem.

Inte relevant till Simona, eller hur menar hon?

Och ja, man får tycka vad man vill. Men oavsett vilken åsikt man har får man vara försiktig så att man inte blir polisanmäld för olaga hot
Citera
2026-08-21, 16:53
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu är det så att den f.d. rikskanslern har stöd just hos folk från Mö.

Väldigt mycket fokus från din sida om pedofiler. Vilken "profet" gifte sig med en sexåring och konsumerade äktenskapet när "kvinnan" var nio år fyllda?

Du kan inget som svensk politik, det är Centerpartiet som har anammat en massa pedofiler.

Svenskarna har försörjt sig själva genom alla tider. Innan Sverige koloniserades från tredjevärlden så var Sverige världens tredje rikaste land. Så du behöver inte oro dig om Svenskarnas ekonomiska välbefinnande. Om Sverige blev avkoloniserat så skulle förstås det gå mycket bättre på många sätt för Sverige.

Det är rätt lustigt. Du ondgör dig över vad judiska kolonisatörer gör i Palestina, samtidigt är du själv en kolonisatör i främmande land och du beter dig som den värsta IDF-soldaten och vill mörda den koloniserade svenska befolkningen.

Alla vet att SD väljarbas uteslutande består av pedofiler, våldtäktsmän och bidragstagare. Bryr mig inte om religion, är inte religös.

En jävla massa antaganden om mig, inget som stämmer och sedan en massa dravel om kolonialisering och ekonomi och annat strunt. Gå ut skolan först, du skämmer ut dig själv.
Citera
2026-08-21, 16:57
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Valley Ghanem säger att hennes kommentar på Instagram inte är relevant

Inte relevant till Simona, eller hur menar hon?

Och ja, man får tycka vad man vill. Men oavsett vilken åsikt man har får man vara försiktig så att man inte blir polisanmäld för olaga hot

Se där, lite Taqqiyya så här efter fredagsbönen från Valley. Eller menar hon att islam är irrelevant (irrlära)?
Citera
2026-08-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Se där, lite Taqqiyya så här efter fredagsbönen från Valley. Eller menar hon att islam är irrelevant (irrlära)?

Ja, jag eftersöker också svar

(Glömde ju tillägga att hon ser creepy ut på den där bilden. Lite som Heath Ledgers Joker i "The Dark Knight" )
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-21 kl. 17:25.
Citera
2026-08-21, 17:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Okidoki, vad händer om majoriteten jag frågar säger motsatsen?

Det är väl upp till dig att avgöra.
Citera
2026-08-21, 17:07
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är väl upp till dig att avgöra.

Sant!
Citera
2026-08-21, 17:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Alla vet att SD väljarbas uteslutande består av pedofiler, våldtäktsmän och bidragstagare. Bryr mig inte om religion, är inte religös.

En jävla massa antaganden om mig, inget som stämmer och sedan en massa dravel om kolonialisering och ekonomi och annat strunt. Gå ut skolan först, du skämmer ut dig själv.

Det enda som alla vet är att du inte tillhör de vassaste knivarna i lådan så att säga. Det är tack vare sådana som dig som Sveriges medel-IK värde sjunker.
Citera
2026-08-21, 17:21
Medlem
Imponerande gjort av Mohamsson, särskilt med tanke på hur mycket lättare det hade varit för henne att låta bli. Som JK Rowling skriver, det krävs styrka för att göra det som är rätt istället för det som är lätt. Gör man det som är lätt slipper man bli påhoppad och bespottad och riskerar inte att bli utstött.

Men hon valde att stå upp för en utsatt minoritet och visade stor integritet. Vi kan inte ha ett samhälle där judar inte törs visa sin identitet eller inte kan lita på sjukvården, med mycket mera. Alldeles oavsett konflikter i andra delar av världen. Så verkligen all respekt, hon vore en stor tillgång i en regering. Länge sen man såg en så rakryggad politiker. Hennes gest och motiveringen till den har rapporterats av media över hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in