2026-08-19, 14:47
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Nej, det är inte "sak samma".

Att någon ska "brännas" betyder ordagrant att man ska tända eld på någon.

Är statsvetaren anmäld? För olaga hot? För förtal? Hets mot folkgrupp? Hot mot tjänsteman?

Kan hon utvisas?

Vet någon?
Citera
2026-08-19, 14:48
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Det är bara arga vita män som kan vara rasist nazister, en musse kan aldrig vara det.

Alltså har inget fel begåtts 🙏
Citera
2026-08-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Den här IS-terroristen som mördade en man genom att bränna honom levande var svensk medborgare.
https://www.nytimes.com/2025/07/31/world/europe/isis-pilot-burning-sentenced-stockholm.html
Det sker islamistiska terrordåd i Väst, antar att du spelar dummare än vad du är då det inte går att ha undgått.
Att uttala "Må hon brännas" i en rasande antisemitisk tweet som hotar och hetsar mot Mohamsson i syfte att skrämma och skamma både henne och alla andra människor av arabiskt ursprung med att de inte FÅR ha egna åsikter eller visa solidaritet med judar, det är islamism.
Du sitter här och försöker förminska det sida upp och sida ner och kallar det "överkänsligt" att bli upprörd över människor i maktpositioner i Sverige som uttalar dödshot mot oliktänkande.

Var det även du som uttalade dig kränkande om funktionshindrade? Du svarade aldrig på det.

Undrar du om jag har skrivit nåt så får du väl gå tillbaka och läsa ditt klappmongo.

Nämen grattis du hittade exempel från utanför Sverige förmodligen nere i Mellanöstern, precis som jag påpekade. Här har du ett nyhetsklipp om drogkarteller som bränner ihjäl 9 kvinnor och barn i nordamerika. https://youtu.be/71XifkzSqeM?si=GbRK6LxNiufdQkb_

Jo jag vet att du tolkar det så. Det har du varit mer än tydlig med. Jag tolkar det typ som att säga "må hon brinna i helvetet".

Att jag personligen inte är överkänslig betyder inte att jag förminskar det. Jag tror bara helt ärligt inte att det var mer än vad jag skrivit. Du får som sagt tolka det bäst fan du vill.
Citera
2026-08-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Fast det där är ju skitsnack. Tänk om en vänsterpolitiker hade burit en halvmåne som stöd till muslimska barn som ses som odjur av regeringen?

Va?????????????????????????????
Muslimska barn ses för det första inte som odjur av regeringen. Lögn nummer ett du gärna får backa upp med FAKTA (som inte finns).
Muslimska barn går till skolan utan att trakasseras av andra barn, muslimska studenter går till universiteten utan att trakasseras av andra studenter. Muslimer blir stadsplanerare, professorer, politiker, domare osv i Sverige.
Överhuvudtaget inte en utsatt grupp. Judar är en utsatt grupp, romer är en utsatt grupp, funktionshindrade är en utsatt grupp, framförallt autister.
Citera
2026-08-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Är du helt från vettet? Bibeln tolkas utav bara satan baserad på sin historiska kontext. Varför tror du vi västerlänningar inte skulle vara kapabla till det? Vi är inte efterblivna.

Varför skulle hon skriva det? Tror de där ens på helvetet? Det är väl ett kristet ord?; Tror likt förbannat att det var nåt som skrevs i affekt så som folk gör. Tror det är rent trams att det skulle vara ett regelrätt dödshot. Med det sagt får du tolka det hur fan du vill.
Koranen är en hatfull bok som förespråkar våld, våldtäkt, stympningsstraff, slaveri m.m. Bibeln gör inte det. Muslimer förnekar detta genom att påstå att vi "tolkar" otvetydig påståenden fel.

Hade du sagt samma sak om Jimmie Åkesson sa att vi ska bränna upp muslimer?
Citera
2026-08-19, 14:51
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Hon visade solidaritet med judiska barn och studenter i Sverige.
Det är landsförrädiskt att vara antisemit däremot.

Att ha rasistiska åsikter är däremot inte olagligt.
Så det är okej att avsky både palestinier och judar och muslimer och afrikaner och araber och kineser tex.
Citera
2026-08-19, 14:53
Medlem
When muslim woman goes full ”hus-blatte”
Citera
2026-08-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandy4ever
Du tog det i Min tanke, "ville inte gå hela vägen i citatet! HaHaHa

Haha varsågod här är det inte nån specifik hudfärg, etnicitet etc som slås ihjäl...bara idioti & extremism i allmänhet (typ den religiösa)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-19 kl. 14:57.
Citera
2026-08-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Undrar du om jag har skrivit nåt så får du väl gå tillbaka och läsa ditt klappmongo.

Nämen grattis du hittade exempel från utanför Sverige förmodligen nere i Mellanöstern, precis som jag påpekade. Här har du ett nyhetsklipp om drogkarteller som bränner ihjäl 9 kvinnor och barn i nordamerika. https://youtu.be/71XifkzSqeM?si=GbRK6LxNiufdQkb_

Jo jag vet att du tolkar det så. Det har du varit mer än tydlig med. Jag tolkar det typ som att säga "må hon brinna i helvetet".

Att jag personligen inte är överkänslig betyder inte att jag förminskar det. Jag tror bara helt ärligt inte att det var mer än vad jag skrivit. Du får som sagt tolka det bäst fan du vill.

Då var det alltså du. Du skyddar alltså både antisemitism och attackerar funktionshindrade i samma tråd.
Och vad tycker du då om att bränna ihjäl människor? Som personen du försvarar skrev att hon ville att Mohamsson skulle utsättas för?
Hon har nu svarat att "Palestinska barn brinner pga Mohamssons politik", att det var en reaktion på det. Hon pratar alltså om brinnande människor när hon motiverar sitt ordval; hon menade det hon skrev alltså "Må hon BRÄNNAS!".
Jag TOLKAR det inte så utan hon SKREV så och det UTFÖRS av islamister. Vi har mängder av islamistiska terrordåd i väst som det är, vi har islamister i Sverige som predikar våldsam och plågsam död för andra människor.
Även med din lögnaktiga omskrivning hade det varit ett hatiskt angrepp med rasistiska förtecken. Det är en form av hederskultur att skamma en kvinna för att hon har fel åsikter. Att säga att en svensk med libanesiska rötter inte har rätt till fria tankar och det fria ordet, att hon enbart får vara en megafon för Hamas med hänvisning till hennes etnicitet.
Hur bortförklarar du det?
Citera
2026-08-19, 14:55
Medlem
Duvlorts avatar
Tror nog att Valley får hålla sig i skinnet ett tag till, snart får hon kasta ur sig fatwor...
Citera
2026-08-19, 14:56
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Va?????????????????????????????
Muslimska barn ses för det första inte som odjur av regeringen. Lögn nummer ett du gärna får backa upp med FAKTA (som inte finns).
Muslimska barn går till skolan utan att trakasseras av andra barn, muslimska studenter går till universiteten utan att trakasseras av andra studenter. Muslimer blir stadsplanerare, professorer, politiker, domare osv i Sverige.
Överhuvudtaget inte en utsatt grupp. Judar är en utsatt grupp, romer är en utsatt grupp, funktionshindrade är en utsatt grupp, framförallt autister.
Vilken källa har du för det? Har du bott under en sten hela livet?
Citera
2026-08-19, 14:58
Avstängd
Har hon jobbat med nåt försonings projekt
Hahah Malmö stad S styrt in i evigheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in