Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Undrar du om jag har skrivit nåt så får du väl gå tillbaka och läsa ditt klapp
mongo.
Nämen grattis du hittade exempel från utanför Sverige förmodligen nere i Mellanöstern, precis som jag påpekade. Här har du ett nyhetsklipp om drogkarteller som bränner ihjäl 9 kvinnor och barn i nordamerika.
https://youtu.be/71XifkzSqeM?si=GbRK6LxNiufdQkb_
Jo jag vet att du tolkar det så. Det har du varit mer än tydlig med. Jag tolkar det typ som att säga "må hon brinna i helvetet".
Att jag personligen inte är överkänslig betyder inte att jag förminskar det. Jag tror bara helt ärligt inte att det var mer än vad jag skrivit. Du får som sagt tolka det bäst fan du vill.
Då var det alltså du. Du skyddar alltså både antisemitism och attackerar funktionshindrade i samma tråd.
Och vad tycker du då om att bränna ihjäl människor? Som personen du försvarar skrev att hon ville att Mohamsson skulle utsättas för?
Hon har nu svarat att "Palestinska barn brinner pga Mohamssons politik", att det var en reaktion på det. Hon pratar alltså om brinnande människor när hon motiverar sitt ordval; hon menade det hon skrev alltså "Må hon BRÄNNAS!".
Jag TOLKAR det inte så utan hon SKREV så och det UTFÖRS av islamister. Vi har mängder av islamistiska terrordåd i väst som det är, vi har islamister i Sverige som predikar våldsam och plågsam död för andra människor.
Även med din lögnaktiga omskrivning hade det varit ett hatiskt angrepp med rasistiska förtecken. Det är en form av hederskultur att skamma en kvinna för att hon har fel åsikter. Att säga att en svensk med libanesiska rötter inte har rätt till fria tankar och det fria ordet, att hon enbart får vara en megafon för Hamas med hänvisning till hennes etnicitet.
Hur bortförklarar du det?