Citat:
Aha, den fjärde suran. Så långt kom jag när jag läste Koranen.
Den fjärde suran beskriver förhållandet mellan en man och hans hustru(r), och den innehåller en hel del otrevligheter när det gäller kvinnornas ställning i det muslimska samhället. Mannen ges en åtminstone underförstådd rätt att låta sin hustru svälta ihjäl om hon inte lyder. Någonstans i den fjärde suran sägs det att en man har rätt att låsa in sin hustru tills hon lyder, och om hon aldrig lyder, så får hon väl dö då.
Men den fjärde suran säger ingenting om hur muslimer ska behandla sina icke-muslimska fiender, om jag minns rätt.
Den fjärde suran beskriver förhållandet mellan en man och hans hustru(r), och den innehåller en hel del otrevligheter när det gäller kvinnornas ställning i det muslimska samhället. Mannen ges en åtminstone underförstådd rätt att låta sin hustru svälta ihjäl om hon inte lyder. Någonstans i den fjärde suran sägs det att en man har rätt att låsa in sin hustru tills hon lyder, och om hon aldrig lyder, så får hon väl dö då.
Men den fjärde suran säger ingenting om hur muslimer ska behandla sina icke-muslimska fiender, om jag minns rätt.
Såhär ser Valley Ghanem på islam och kvinnors rättigheter och frihet:
https://www.parabol.press/sloja-ar-inte-ett-fritt-val/
https://www.etc.se/debatt/eid-firande-utan-islam-och-apor-i-sloejor-det-svenska-maangfaldshyckleriet
Hahaha, här har Valley själv postat sitt "debattinlägg" om att kvinnor inte har rätt att välja bort slöja, på Facebook. En lång kommentar från någon följare ifrågasätter att Valley tydligen skrivit att det värsta hon kan bli kallad är "vänster", och påpekar att vänstern är det block som stått bakom henne och gjort hennes liv här möjligt.
Stor komik att läsa alla kommentarer till henne och hennes svar till alla.
Annat inlägg på Facebook, 23 juni:
Citat:
Vad fan är detta för idioti, "KOLONIALA MAKTEN, SVERIGE"??!!!
Det är så befriande att kunna dela någons annan text om något man inte orkar skriva om. Professor och Broder Masoud Kamali skriver det dessutom så mycket bättre än jag själv hade gjort:
”…Husblatteri… personer som tillhör ”de andra” används av det dominerande systemet för att förstärka den ”vita” koloniala och nykoloniala makten och dess privilegier.”
”Mohamssons kram till rasisten Jimmy Åkesson var en offentlig kärleksförklaring till rasism, sionism och antimuslimism. Men den var bara början på en nedförsbacke som för henne ner i skammens och underkastelsens avgrund.”
Tack 🙏🏽
”…Husblatteri… personer som tillhör ”de andra” används av det dominerande systemet för att förstärka den ”vita” koloniala och nykoloniala makten och dess privilegier.”
”Mohamssons kram till rasisten Jimmy Åkesson var en offentlig kärleksförklaring till rasism, sionism och antimuslimism. Men den var bara början på en nedförsbacke som för henne ner i skammens och underkastelsens avgrund.”
Tack 🙏🏽
De stjäl alltså ett språk som handlar om tex svarta i USA som härstammar från slavar, eller ursprungsfolk i typ Australien och sätter på sig själva som kommit till demokratin Sverige helt frivilligt och emottaggits med mer öppna armar än någonsin i historien.
Jag har själv flyttat utomlands och det är mycket svårare att komma in i landet där jag bor, samt mycket högre krav på anpassning, språk osv.
Jag tycker inte det här är okej någonstans och vill se en uppgörelse med den här fruktansvärda retoriken. Först har svenskarna, inklusive alla med egen invandrarbakgrund som redan kommit in i samhället och börjat betala skatt, fått betala för folk som "Broder Masoud Kamali" och Valley Ghanem, deras utbildningar, deras offentligt finaniserade anställningar, deras presstöd till radikala proopaganda-tidningar osv. och sen kommer de med att vi är "kolonisatörer" som de absolut INTE kan se som jämlika de själva, som deras bröder och systrar, för då är man en "husblatte".
De skammar och hotar alltså andra med invandrarbakgrund om de börjar integrera sig och se sig som svenskar, som Simona Mohamsson gjort.
Dessutom görs det med hot om tortyr till döds, och det kallas en bagatell av deras försvarare inom vänstern.
Mycket, mycket, MYCKET allvarligt!
Såhär skriver Valley Ghanem om politikern Gulan Avci: (14 mars. Facebook)
Citat:
Gulan har arbetat mot hedersförtryck och muslimska kvinnors fri- och rättigheter...
En dag plingade det till på min splitternya MacBook.
Det var en kvinna från Liberalerna, eller Folkpartiet som de hette då. Hon presenterade sig som Gulan Avci. Kvinnan som många år senare skulle bli en av Sveriges kändaste islamofoba husblattar.
Det var en kvinna från Liberalerna, eller Folkpartiet som de hette då. Hon presenterade sig som Gulan Avci. Kvinnan som många år senare skulle bli en av Sveriges kändaste islamofoba husblattar.
Såhär skriver hon om Socialdemokraterna den 28 februari:
Citat:
På tal om hur Malmö stad återigen kapar muslimernas Eid och gör om den till ett sekulärt mångfaldsjippo:
Nu, efter kritiken, går ABF Malmö ut med en inbjudan till ett möte för att samla in våra tips och trix. Under fastan. När muslimer bryter sin fasta, när kvällarna tillbringas i moskén, och fokus ligger på dyrkan och dessutom bara drygt två veckor före Eid!
Vem tror på allvar att detta är seriöst menat? Detta är inte inkludering. Det är last second damage control.
Muslimer BÖR INTE GÅ TILL MÖTET och ställa upp som alibin i ännu ett socialdemokratiskt utspel där våra högtider används som röstfiske. Att plocka in några leende nickdockor när upplägget redan är bestämt är inget annat än kladdig kosmetika.
Nu, efter kritiken, går ABF Malmö ut med en inbjudan till ett möte för att samla in våra tips och trix. Under fastan. När muslimer bryter sin fasta, när kvällarna tillbringas i moskén, och fokus ligger på dyrkan och dessutom bara drygt två veckor före Eid!
Vem tror på allvar att detta är seriöst menat? Detta är inte inkludering. Det är last second damage control.
Muslimer BÖR INTE GÅ TILL MÖTET och ställa upp som alibin i ännu ett socialdemokratiskt utspel där våra högtider används som röstfiske. Att plocka in några leende nickdockor när upplägget redan är bestämt är inget annat än kladdig kosmetika.
Lol
Och kommentarerna..! "Att Malmö stad inte skäms!" (!), "Kulturell appropriering av Malmö stad". Malmö stad som annars är den mest vänsterextrema kommun vi har i Sverige och har lagt massa skattepengar på att få Valley Ghanem att känna sig bortskämd, tom heltidsanställning som tyckare.
Så tacksam är hon och hennes vänner för alla ansträngningar och polarisering i Sverige för deras skull.
27 februari, jättelång aggressiv harang riktat mot ABF på att de lagt en halv miljon på att anordna ett offentligt Eid-firande, då de är socialdemokrater och religiöst obundna.
Ring Socialtjänsten... 24 september 2025.
Citat:
Om man har mig som mamma och blivit matad med samhällskritik till vällingen så har det sina konsekvenser. Mina barn är halv-italienare och brukar skämtsamt be mig om ursäkt för att de till 50% är vita kolonialherrar.
Dessa dagar är jag väldigt förlåtande och stolt över deras italienska börd.
Dessa dagar är jag väldigt förlåtande och stolt över deras italienska börd.
Hurdå skämtsamt??!! Italienare? Hur fan står en italienare som "kolonialherre" över en arab från Mellanöstern??! I en kommentar under frågar en person om hon ber berberna om ursäkt för att hon är kolonialherre över dem. Hon svarar att de genom "expansionen" (så heter det när det inte gäller Gaza) fått bättre "möjligheter". I själva verket mördades alltså alla berber som inte konverterade.
Hon själv har ju absolut fått bättre möjligheter av Sverige som INTE koloniserat henne, men logik existerar inte i hennes hjärna.
Den 20 juni tjafsar hon med och häcklar en kvinnlig, muslimsk socialdemokrat, aktiv i ABF. Valley verkar hata Socialdemokraterna och ABF. Samt hata kvinnliga muslimer om de har en annan syn än henne på Sverige, islam osv.
Nu orkar jag inte leta längre efter just det citatet om att det värsta Valley Ghanem kan tänka sig kallas är vänster, men om någon annan är nyfiken är det bara att gå igenom hennes Facebook.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-24 kl. 09:40.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-24 kl. 09:40.