2026-08-23, 12:15
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nu träder en annan kvinna fram och attackerar Simona samtidigt som hon normaliserar Ghanems sjuka hat-attack om att "bränna" Simona.
Ledarkrönika för Hela Gotland (!!)
https://www.helagotland.se/ledare/artikel/mohamssons-inkonsekvens-skaver-i-liberalerna/jdqz054r

Detta är en lögn. Muslimska skolor behöver inte polisbevakning som våra 2-3 judiska skolor behöver. Muslimska kvinnor har hijab på sig överallt i Sverige medans judar inte vågar ha Davidsstjärnan på sig. När en politiker har det skriver Valley Ghanem, "statsvetare" och anställd på Malmö stad att Mohamsson är en varelse som ska brännas.
Och Jehna Al-Moushahidi får skriva en ledare för Hela Gotland att det mest anmärkningsvärda inte är hatet mot Simona, uttalanden om att hon ska "brännas" för att hon burit en Davidsstjärna.
Nej det konstigaste enligt Jehna Al-Moushahidi är att Simona inte "stått till svars" för att hon burit en Davidsstjärna.

Vem är då Jehna Al-Moushahidi?

https://www.arbetarbladet.se/ledare/valkommen-jehna-al-moushahidi/
Vad är det med antisemitism och antidemokratiska åsikter hos just statsvetare som får betalt med skattemedel för att arbeta med mänskliga rättigheter i Sverige på styranfe nivå?! När de varken förstår eller redpekterar demokrati och mänskliga rättigheter?!

Och varför röstar inte arbetare på vänstern? Kanske för att den består av antisemitiska islamister som mest förföljer oliktänkande?
De facto ej sysslar med arbetarfrågor?

Lite fun fact, även Mikail Yüksel är statsvetare. Är det bakdörren in i det svenska samhället för att påbörja nedmontering av den svenska modellen?

Edit: Jehna Al-Moushahidi verkar ju vara en dålig kvinna med Valleys mått mätt, har inte vett att skyla sitt hår.
Senast redigerad av Duvlort 2026-08-23 kl. 12:22.
Citera
2026-08-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Lite fun fact, även Mikail Yüksel är statsvetare. Är det bakdörren in i det svenska samhället för att påbörja nedmontering av den svenska modellen?

Ja det är jävligt märkligt. Jag känner några professorer i statsvetenskap som absolut inte har dessa värderingar. Men dessa människor (som skaparen av partiet Nyans som du nämner), har ju inte gått så långt, de har inte doktorerat och forskat.
Vad är det för slaskexamen egentligen?!
Hur fan kan man utbilda sig i statsvetenskap och komma ut som en enkelspårig fundamentalist som bara sprider hat och svartvit polarisering?
Jag tror nog lärarna släpper igenom vilken onyanserad skit som helst för att kunna ha ett levebröd... Det är också något en har erkänt för mig...
Citera
2026-08-23, 12:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ja det är jävligt märkligt. Jag känner några professorer i statsvetenskap som absolut inte har dessa värderingar. Men dessa människor (som skaparen av partiet Nyans som du nämner), har ju inte gått så långt, de har inte doktorerat och forskat.
Hur fan kan man utbilda sig i statsvetenskap och komma ut som en enkelspårig fundamentalist som bara sprider hat och svartvit polarisering?
Jag tror nog lärarna släpper igenom vilken onyanserad skit som helst för att kunna ha ett levebröd... Det är också något en har erkänt för mig...

Antagligen är det väl så att efter ha läst statsvetenskap är man kvalificerad att uttala sig i vilket statsskick som är att föredra? Teokratiskt Emirat is the shiit?
Citera
2026-08-23, 12:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Inte skulle väl vänstern blunda för förtryck eller fundamentalistiskt våld till förmån för sin förenklade berättelse om klasskamp och den förtryckta kontra förtryckaren?

Den politiska vänstern ser väl Valley Ghanem lite som ”the noble savage”, en modig, vild och exotisk symbol för motstånd mot västerländsk/judisk hegemoni, imperalism och kapitalism.

Ja hon är en av de aktivister som inte skulle vara med i en debatt. Ändå kallar hon sig för debattör.
Citera
2026-08-23, 12:54
Medlem
Äcklet har väl fått avsked?
Citera
2026-08-23, 13:02
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Är Ghanem med i nyans eller har hon valt nåt mer nyanserat parti?
Citera
2026-08-23, 13:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du skrev att det var förståeligt om man blir hatad för att bära en davidsstjärna men insinuerar att det inte är förståeligt om man blir hatad för att bära muslimska kläder? Känns som en autist-disconnect.

Jag gillar inte att man glider på sanningen och anser att det tyder på låg självrespekt. Har jag verkligen skrivit att det är förståeligt om man blir hatad för att bära en davidsstjärna? Gå gärna tillbaka och kolla.

Vad jag har skrivit är att det är förståligt att man blir kritiserad för att bära symbolen, eftersom den inte enbart symboliserar judiskhet allmänt utan också staten Israel. Muslimska kläder som utmärker muslimer är något helt annat.
Citera
2026-08-23, 14:04
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

"Muslimsk statsvetare" va fan är det?😅
Citera
2026-08-23, 14:08
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja hon är en av de aktivister som inte skulle vara med i en debatt. Ändå kallar hon sig för debattör.

Vadå inte vara med i en debatt? Enligt min mening är det bra om alla åsikter företräds och debatteras och att alla debattörer kommer till tals. Ingen skall diskvalificeras. Inte heller extremister.

Det är en åsikt jag har inte bara om Flashback utan som jag anser bör gälla lika mycket i samhället.

Dessutom bör man diskutera deras åsikter i sak och inte hur de uttrycker sig eller vad det de säger egentligen innebär enligt deras motståndare osv.

Här är det uppenbart att Valley Ghanem i sak är kritisk mot att hon menar att Mohamsson som palestinier sviker palestiniernas sak och stöder Israel. Att diskutera det är att diskutera i sak.

Att diskutera ”antisemitismen” och ”hatet” och Ghanems person är en skendebatt som fungerar som propaganda och en ursäkt för att låta bli att debattera sakfrågor. Det är uppenbart.
Citera
2026-08-23, 14:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag gillar inte att man glider på sanningen och anser att det tyder på låg självrespekt. Har jag verkligen skrivit att det är förståeligt om man blir hatad för att bära en davidsstjärna? Gå gärna tillbaka och kolla.

Vad jag har skrivit är att det är förståligt att man blir kritiserad för att bära symbolen, eftersom den inte enbart symboliserar judiskhet allmänt utan också staten Israel. Muslimska kläder som utmärker muslimer är något helt annat.

Jag förstår inte varför du anser att det är rimligt att anta att davidsstjärnan automatiskt betyder att man är pro-Israel men att muslimsk klädsel inte automatiskt betyder att man är islamist. Sen är det väldigt märkligt att just Israel ska singlas ut och ställas för helt andra krav än alla andra. Turkiet beter sig betydligt värre åt än Israel men det är inga som går runt och mordhotar personer med turkiska flaggor.
Citera
2026-08-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, jag pratar inte om svenska judar överhuvud taget. De har ju inte genomfört nåt folkmord.
De är oskyldiga men får även de skulden för dåden. Så fungerar det tyvärr. Det är fel, men det kan varken du eller jag göra nåt åt. Sen finns det även ett fåtal judar som offentligt tar avstånd från Israels politik. De har ingen skuld till det inträffade utan kommer i stället av omvärlden att ses på med beundran och respekt. Det är de värda. Så fungerar det ju.

Men islamisten från Malmö talar inte om svenska judar och inte du heller.

Men Mohamsson talar om svenska judar och hon bar davidsstjärnan för att manifestera deras rätt att leva i fred i Sverige.

Ja, alla muslimer bär skuld till islamisternas terror. Så fungerar det?
Citera
2026-08-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag förstår inte varför du anser att det är rimligt att anta att davidsstjärnan automatiskt betyder att man är pro-Israel men att muslimsk klädsel inte automatiskt betyder att man är islamist. Sen är det väldigt märkligt att just Israel ska singlas ut och ställas för helt andra krav än alla andra. Turkiet beter sig betydligt värre åt än Israel men det är inga som går runt och mordhotar personer med turkiska flaggor.
Precis. Om någon bär en davidsstjärna runt halsen så antar en normalt funtat person att bäraren är religiöst judisk. Om en person bär ett kors är det väl ett tecken på att personen är kristen och inte i första hand pro-korsfsrsrtiden eller pro-inkvisition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in