Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Haha klockrent! Jag kan ta med Mohamsson hem så tar du Ghanem? 😅😂
Herregud tänk vad mycket problem religion orsakar i världen, det är helt galet faktiskt.
Haha...då måste jag få något tillbaka...typ några tusenlappar
Men jo håller med...är de inte
Jehovas Vittnen eller
Plymouthbröderna, så är det ultra-ortodoxa judar. Eller typ
Hare Krishna,
Scientologerna eller den där japanska
domedagssekten som släppte ut saringas i Tokyos tunnelbana...
Och våra kära islamister såklart (själv är jag typ "agnostisk liberal" och därmed svårt allergisk mot all religiös fundamentalism)
Citat:
Ursprungligen postat av
doncroce
Det goda hatet ™
Sen är det väl så att vi grillar olika!
Vi grillar olika...sorters halal-kött på grillen (typ kycklingkorvar!)
Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jag har aldrig hört talas om att judar är attackerade i Sverige. Däremot blir svenskar attackerade pga att de är just svenskar och detta i sitt eget hemland. Judar har ett eget land dit de kan resa till och de får all beskydd de kan få. Något sådant har inte svenskarna. Som svensk får man stå ut med att bli attackerad i sitt eget land av främmande folk.
Om judar nu på något sätt attackeras, vad beror då detta i så fall på? Självklart Israels hänsynslösa agerande och många sionister i Sverige som stödjer denna stat. Och så att många judar i Sverige har jobbat mycket hårt för att Sverige ska ha en mycket generös migrationspolitik och släppa in just palestinier, araber och andra muslimska grupper.
Man måste inte stödja Israels krig (jag förbehåller mig lika kritisk till bägge sidorna, jag har inte deras mentalitet) för att inse att situationen har blivit så "politiskt laddad" att de behöver bla
säkerhetsvakter vid synagogan i Stockholm
Citat:
Ursprungligen postat av
lont
Ja, och Malmö återkommer ju hela tiden i dessa sammanhang.
Antisemitismen i Malmö har varit uppmärksammad sedan 2010, då stadens starke man, Ilmar Reepalu (S), i flera sammanhang uttryckte sig okänsligt om den judiska minoriteten.
https://judiskkronika.se/kan-malmo-raddas-2/
Haha...den där jävla naiva tomten! Som en manlig Annika Strandhäll?
Citat:
Ursprungligen postat av
d2a
Hon sänder onekligen ut en hel del Häx-vibbar.
Indeed