2026-08-18, 20:40
Medlem
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

Citat:
Ett inlägg är skrivet av statsvetaren, debattören och skribenten Valley Ghanem. ”Jag tror inte jag kan känna mer avsky än mot denna typ av människa: svag av kropp, ond av vilja, ynklig i sitt förräderi; en självhatande varelse som vänt hatet mot sina egna,” skriver hon i ett inlägg på Instagram.

I en efterföljande kommentar skriver Ghanem ”må hon brännas”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?
Citera
2026-08-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Tror de flesta tolkar det som "må hon brinna i helvetet" och Japp, jag ser distinktionen men nej, jag tror inte det blir nån skandal.
Citera
2026-08-18, 20:52
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Den stora nyheten är väl att Aftonbladet berättar om det?
Citera
2026-08-18, 20:53
Medlem
scraftys avatar
Det var precis tanken med hennes Davidsstjärna. Hon ville fiska efter reaktioner som Sionistpressen sedan är snabba att skriva om.
Citera
2026-08-18, 20:53
Medlem
Fatiguewars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Den stora nyheten är väl att Aftonbladet berättar om det?

Aftonbladet nämner ingenting om att det är en muslim som uttalat det, däremot skriver de flitigt om att en davidstjärna är en symbol för hat mot muslimer.
Citera
2026-08-18, 20:55
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Aftonbladet nämner ingenting om att det är en muslim som uttalat det, däremot skriver de flitigt om att en davidstjärna är en symbol för hat mot muslimer.

Ah. Det borde jag anat.
Citera
2026-08-18, 21:03
Medlem
Så här ser hon ut.

https://internationalen.se/valley-ghanem-till-vara-makthavare/

I ett normalt samhällsbygge skulle hon bli utskrattad om hon bar den utstyrseln men nu är inte Sverige normalt längre.

Citat från länken:

Citat:
Mina ord är inte bara till för vårt högerblock – vänster block delar samma ruttna måttstock

Regeringen bör inte bara avgå
Det är vi folket som måste uppstå

Hon är nog den sista som jag skulle identifiera som folk. Jag vill absolut inte tillhöra hennes "vi". Ju längre bort från henne desto sundare skalle och leverne har man.
Senast redigerad av Konrad 2026-08-18 kl. 21:07.
Citera
2026-08-18, 21:04
Medlem
Det var det här hon och Tidö ville provocera fram när hon stoltserade med en Davidsstjärna under en debatt. Sionister älskar att provocera fram judehat. Göder all deras narrativ. Nu har Tidö och sionistpressen bränsle och ammo emot "vänsterislamistkommunistnazisterna".
Citera
2026-08-18, 21:04
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Tror de flesta tolkar det som "må hon brinna i helvetet" och Japp, jag ser distinktionen men nej, jag tror inte det blir nån skandal.

För mig har "må hon brinna" och ”må hon brännas” helt olika innebörd. Ditt "må hon brinna" är en förhoppningsfull önskan för lidande. TS citat ”må hon brännas” är en vilja till en aktiv handling. Jag kan inte tala för de flesta, och det kan nog egentligen inte du heller, men jag tolkar det inte som du gör.
Citera
2026-08-18, 21:05
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Fast det är inte vad hon menar.

Hon menar att Mohamson ska brännas levande (till döds). Vilket är det straff som Islam har för avfällingar som lämnar islam.
Citera
2026-08-18, 21:08
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Man ska väl döda bögar också, samt döda de som lämnar islam, samt spöa kärringen om hon inte sköter sig sa,t har huvudbonaden ute på stan,,, men detta är ju vad även svenska kvinnor och vänsterblivna snoppbärare håller med om, iom att de har samma värdegrund,,, som inte är samma som onda svenska män.
Citera
2026-08-18, 21:12
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Bränn upp den muslismka statsvetaren istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in