2026-08-10, 21:46
Medlem
Fl1pst3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
För att svara på första frågan så är det hit min scammer försökte leda mig: https://romansrummet.se/

Hur de betedde sig var väldigt naturligt, skrämmande naturligt. Det börjar som vilken chatt som helst i vanliga inkorgen på BC med lite längre konversationer om det mesta.
Men efter ett tag så börjar de försöka att locka över en på andra alternativa chattkanaler, såsom telegram eller dylikt. Går man med på att åtminstone prata på Telegram så kommer de att trappa upp kampanjen där (nu har vi lämnat BC och är på Telegram) med mer sexuella inviter och bilder innan de senare börjar att tappa tråden kring vad samtalen ens handlar om, försöker man backa ur så börjar de bomba med bilder med kraftig sexuell laddning och manipulativa svar om att man inte ska lämna chatten.

Sedan så "ska vi inte tappa bort varandra" för något helt påhittat scenario om att man delar någon molntjänst med sambo/syster/bror/kompis så försöker de att få en att gå med på sidan jag länkade där man får betala för att både gå med + skicka meddelanden.

Så det är en scammer som först hittat en på BC, sen går man över till en etablerad app, där trappas det upp och sedan kommer nådastöten.

Moduset dom använder är 100% korrekt beskrivet av Snartfinsk, önskar PM om någon annan råkat stöta på deras försök
Citera
2026-08-17, 21:51
Medlem
Försökte gå med där nu men kan inte skapa ett konto.

Någon annan som har liknande problem?

Får detta felmeddelande:

*Inloggningsuppgifterna kunde inte skickas på grund av:

The following From adress failed:
noreply @ bodycontact . com
Citera
2026-08-19, 22:30
Medlem
xlntds avatar
Jag har snarligt problem, kan inte bli plusmedlem. Men fick en referral kod på en ny sajt av en kompis idag,, hoppas att den växer till sig.. Jööka www.jööka.se funkade också bra i mobilen

Citat:
Ursprungligen postat av winedory

Får detta felmeddelande:

Citera
2026-08-20, 07:10
Medlem
Citat:

Får detta felmeddelande:

Uppgav du en riktig mailadress? För mig går det utmärkt att använda en hederlig gammal hotmail adress.
Citera
2026-08-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Uppgav du en riktig mailadress? För mig går det utmärkt att använda en hederlig gammal hotmail adress.

Ja.

När skapade du ditt konto?

Jag har försökt gå med där nu sen typ i söndags...
Citera
2026-08-21, 11:26
Medlem
rosamannens avatar
Tittar man på de senast skapade profilerna, så verkar det som om det inte har tillkommit några nya på ungefär en vecka. Jag tror det är ett tekniskt problem med sajten.

Citat:

Får detta felmeddelande:

Citera
2026-08-21, 14:55
Medlem
K-Glitchens avatar
Nu har jag inte varit in på sidan på kanske 6-7 år. Men jag tror inte att det kan ha ändrat sig så mycket.

jag och min dåvarande fru lade ut en annons med ganska smakfulla bilder. Helkroppsbilder med både kläder och utan. Kanske nån bild där hon sög min kuk och ögonen dolda?

Vi sökte renodlat ett par. Inget annat för p byte och kanske även umgås om vi gillade varandra.
Trots att vi var väldigt bestämda att vi inte ville ha svar från killar så var 9/10 brev från killar.
Långt ifrån alla var otrevliga. tvärtom, men desperationen lyste igenom.

Det där är en sida för kvinnor. En guldgruva för kvinnor såklart som får ligga nästan oavsett utseende och ålder. Det finns väl alltid nån kille som vill ligga ändå?
För ensamma killar är det precis tvärtom. Fattar inte hur ensamma killar kan förnedra sig så mycket genom att skicka "intresseanmälan" och bli ignorerad gång på gång.

På den tiden om jag gissar så var kanske 80% ensamma killar och naturligtvis hade nästan 100% en kuk som kanske 3% av alla män besitter. Runt 20 cm lång och 14-15 omkrets.

10% var par som sökte en kvinna för lesbiska lekar och mannen hoppades få vara med
5% var par som sökte andra par.
resten var bögar och flator.

ett par som sökte en ensam kille eller en tjej som söker en ensam kille var så ovanligt så det går att räkna i promille. Kanske 1 på 5000 annonser.

Det här är som sagt uppgifter helt tagna ur mitt eget minne och upplevelse och stämmer kanske inte alls.

Det största "problemet" för shyssta killar som säkert är skitbra och trevliga men inte får chansen att presentera sig bättre genom att få ett svar om han söker till ett par är att det nog är mannen i förhållandet som sköter om kontot.
Så var det iallafall för oss. Killar ignorerades och togs bort direkt av mig och jag presenterade de par som svarat och jag tyckte var intressanta för henne.

Kommer att tänka på en gammal fras som stämmer väldigt bra.
- En kvinna får ligga när hon vill, en man får ligga när han kan.
Citera
2026-08-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Tittar man på de senast skapade profilerna, så verkar det som om det inte har tillkommit några nya på ungefär en vecka. Jag tror det är ett tekniskt problem med sajten.
Ja jag ser samma sak nu när jag kollade. En vecka sedan senaste registrering av ny användare.
Citera
2026-08-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Nu har jag inte varit in på sidan på kanske 6-7 år. Men jag tror inte att det kan ha ändrat sig så mycket.

jag och min dåvarande fru lade ut en annons med ganska smakfulla bilder. Helkroppsbilder med både kläder och utan. Kanske nån bild där hon sög min kuk och ögonen dolda?

Vi sökte renodlat ett par. Inget annat för p byte och kanske även umgås om vi gillade varandra.
Trots att vi var väldigt bestämda att vi inte ville ha svar från killar så var 9/10 brev från killar.
Långt ifrån alla var otrevliga. tvärtom, men desperationen lyste igenom.

Det där är en sida för kvinnor. En guldgruva för kvinnor såklart som får ligga nästan oavsett utseende och ålder. Det finns väl alltid nån kille som vill ligga ändå?
För ensamma killar är det precis tvärtom. Fattar inte hur ensamma killar kan förnedra sig så mycket genom att skicka "intresseanmälan" och bli ignorerad gång på gång.

På den tiden om jag gissar så var kanske 80% ensamma killar och naturligtvis hade nästan 100% en kuk som kanske 3% av alla män besitter. Runt 20 cm lång och 14-15 omkrets.

10% var par som sökte en kvinna för lesbiska lekar och mannen hoppades få vara med
5% var par som sökte andra par.
resten var bögar och flator.

ett par som sökte en ensam kille eller en tjej som söker en ensam kille var så ovanligt så det går att räkna i promille. Kanske 1 på 5000 annonser.

Det här är som sagt uppgifter helt tagna ur mitt eget minne och upplevelse och stämmer kanske inte alls.

Det största "problemet" för shyssta killar som säkert är skitbra och trevliga men inte får chansen att presentera sig bättre genom att få ett svar om han söker till ett par är att det nog är mannen i förhållandet som sköter om kontot.
Så var det iallafall för oss. Killar ignorerades och togs bort direkt av mig och jag presenterade de par som svarat och jag tyckte var intressanta för henne.

Kommer att tänka på en gammal fras som stämmer väldigt bra.
- En kvinna får ligga när hon vill, en man får ligga när han kan.

Säger inte emot dig i sak om BC. Men grejen är att vi kvinnor inte funkar som män, så bara för att det finns någon man som kan tänkas vilja ligga med mig, är det inte säkert att jag vill ligga med honom. Så bara för att män är mindre selektiva gör det inte det hela enklare för min del som kvinna, då jag värdesätter en man som har lite egna önskemål och krav, och inte tar vad som helst.
Genom att vara öppen för allt så blir lätt känslan för min del att han kan ta vad som helst och det dödar eventuell attraktion.

Nå, att jämföra antal annonser skulle jag vilja hävda ger ett mycket skevt resultat om man önskar veta vem som söker vad. Om jag lägger ut en annons där jag söker en man i en viss ålder och med ett något attribut jag önskar, så är 99 % av svaren jag får helt galet upp åt väggarna. Så det lönar inte att som tjej med egna önskemål annonsera, för det ska alltid prutas om vad jag önskar och berättas att jag är för krävande. Då är det enklare att spana runt och själv ta kontakt med dom få för mig intressanta profiler som finns.

Män å andra sidan, lägger ofta ut flera annonser varje vecka antagligen bara för att försöka synas. Men om inte profilen innehåller något som ger ett spontant intresse kvittar det hur många annonser han lägger ut då det är rätt drygt att försöka få reda på grundläggande saker.

Säger inte att många fler skulle få ligga, men om män överlag hade mer och vettig info i sina profiler (och här kan man använda dagboksinlägg för att få plats) skulle det sannolikt öka andelen svar i alla fall. Många män har i regel bara "man i mina bästa år, jobbar och har hobbys på fritiden, söker någon att ha sex med". Okej, ungefär som 99 % av alla män som finns då...Lite substans om jag får be och inte intetsägande profiler, för män finns det många av, varför ska jag intressera mig för just den mannen?

Inte intresserad av par men ibland får jag mail från något par och enligt sin profil så söker dom singelkille eller singeltjej, så återigen anser jag att om man går efter vad som annonseras så får man helt fel uppfattning. Sen är det säkert så som du påstår att det är mycket vanligare att par söker andra par, det säger jag absolut inte emot.

För att ha en chans på BC som kille så behöver man ha en viss lägstanivå på sin profilinfo, utan det skulle jag säga att det är kört om man inte har en monsterutrustning och någon söker enbart det.
Söker man tjejer så bör man kosta på sig lite mera info så att andra får en känsla för vem mannen bakom profilen är, utan det är det sällan värt ansträngningen att ens skriva och ställa frågor.
Förstår man inte värdet av att presentera sig väl, så lär man troligen inte förstå vikten av att svara på inkommande frågor heller kanske?
Citera
2026-08-21, 16:04
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix

Förstår man inte värdet av att presentera sig väl, så lär man troligen inte förstå vikten av att svara på inkommande frågor heller kanske?

Helt överens. Hur kul är det att svara någon som har bara presenterar sig med en kukbild och 21x17 som rubrik.
Nu är jag inte tjej men jag tror inte att det blir sådär fuktigt direkt iallafall i trosorna och att ni känner att ni bara MÅSTE veta mer om den mannen.
ha ha
Citera
2026-08-21, 16:56
Medlem
Man kommer jäkligt långt fram i "ledet" bara genom att vara trevlig. Jag har varit på BC i omgångar genom åren i minst 15år. Har ju givetvis åldrats lika många år under tiden och har gått från 30-ish till 50-ish. Får fortfarande knulla lika mycket som förr och tycker nog närmast det blivit lättare genom åren att hitta guldkornen och förstå vad som är äkta tjejer/ par bakom profilerna.

Senast den här veckan blev det en Doggingträff med ett par.

Men: när flödet av nya medlemmar sinar som nu kommer det bli trögare. Tjejerna tenderar att vara aktiva någon vecka i taget och sedan försvinna och eventuellt återuppstå senare. Segt att sidan hanteras så dåligt rent tekniskt.
Citera
2026-08-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
Jag har snarligt problem, kan inte bli plusmedlem. Men fick en referral kod på en ny sajt av en kompis idag,, hoppas att den växer till sig.. Jööka www.jööka.se funkade också bra i mobilen

Jag hade inga problem med att bli plusmedlem i förmiddags. Har abonnemang genom Hallon.

Ingen har kunnat registrera nytt konto sedan den 13 augusti. Varför vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in